Forum modelarskie RC , projektowanie CAD http://forum.aerodesignworks.eu/ |
|
MM-1 "Tukan bis" http://forum.aerodesignworks.eu/viewtopic.php?f=4&t=1993 |
Strona 7 z 7 |
Autor: | milo [ 18 maja 2023, o 13:31 ] | |||
Tytuł: | Re: MM-1 "Tukan bis" | |||
Zaczynam budowę trzeciej wersji płata dla Tukana Bis. Po analizie eksploatacyjnej dotychczasowych wersji wprowadziliśmy kilka zmian. Najważniejszą jest zmiana profilu skrzydeł na Ritz 3-30-12. Polecił nam go kolega budujący makiety. Po za tym lotka nie kończy się na końcówce płata, zostawiliśmy kilka centymetrów pełnego skrzydła, a do ostatniego żeberka będzie przykręcona płyta ze sklejki 3 mm, lekko powiększona. To ze względu na częste uszkodzenia lotki i końcówki skrzydła podczas lądowań i w transporcie. Zmniejszyliśmy też przekrój listw dźwigara na 8x2. To najważniejsze zmiany. Zasadniczo budowa wygląda tak samo jak poprzednich wersji, także następnym wpisem będzie pokazanie gotowego skrzydła, prawdopodobnie. CDN
|
Autor: | milo [ 16 cze 2023, o 12:35 ] | |||
Tytuł: | Re: MM-1 "Tukan bis" | |||
Budowa nowych skrzydeł na profilu Ritz zakończona. Dzisiaj model zostanie oblatany. Waga poszczególnych kompletów płatów: -profil naca 2412 560 gram -profil Clark 590 gram -profil Ritz 570 gram Różnice małe, teraz zobaczymy jak Tukan lata na tym ostatnim. Poniżej zdjęcia gotowego modelu, po podłączeniu i regulacji lotek. Uprzedzając uwagi, na skrzydłach pojawią się jakieś elementy barwne, pewnie czarne , ale to później.
|
Autor: | milo [ 17 cze 2023, o 10:39 ] |
Tytuł: | Re: MM-1 "Tukan bis" |
Wczoraj popołudniu oblatałem Tukana z płatami z profilem Ritz. Wrażenia? Lata podobnie do wersji z clarkiem, wyraźnie mniejsza prędkość minimalna, bardzo przyjemny pilotaż. Nieco lepiej radzi sobie z wiatrem. Model ze skrzydłami na tym profilu nie ma tendencji po zmniejszeniu prędkości do walenia się na skrzydło, Z tych powodów start i lądowanie łatwe i bezproblemowe. Można też pokręcić akrobację. Miks klapolotek wyraźnie zwiększa prędkość opadania, lądowanie łatwiej zaplanować i wydatnie skrócić. Jeżeli miałbym pokusić się o ranking wersji Tukana w kontekście łatwości i przyjemności pilotażu to na pierwszym miejscu jest wersja z profilem Clark, prawie ex aequo z profilem Ritz, i zdecydowanie najmniej przyjemny wręcz wredny profil naca2412. Lotki napędzane serwami Dualsky AS82mg. Jest co testować i próbować. Myślę, że niebawem opracujemy i zaczniemy budowę wersji , powiedzmy "seryjnej" z myślą o zestawie. |
Autor: | mgr [ 25 cze 2023, o 18:01 ] |
Tytuł: | Re: MM-1 "Tukan bis" |
Dziś odbył się mój dziewiczy lot mojego Tukana bis na CLARK-u. Tj. w końcu zebrałem się na odwagę i osobiście polatałem modelem. Przygotowywałem się do tego od początku sezonu, przede wszystkim więcej latając, niż 3 razy do roku Odkurzyłem także symulator i polatałem w nim samolotami... Dziś, szybka decyzja, zapakowałem modele i pojechałem do Elbląga. Na miejscu spotkałem się z milo, po rozgrzewce Kobuzem odbyłem lot Tukanem. Nie wiem czy po prostu dobrze się przygotowałem, czy zwyczajnie strach ma wielkie oczy Po pierwszym locie aż sam sobie się dziwiłem czego tak z tym zwlekałem... Chyba to te wspomnienie ubicia Tukana pierwszej generacji W każdym bądź razie Tbis na CLARK-u, jest super. Zero problemów ze startem, zero problemów z zakrętami, zero problemów z lądowaniem. Oczywiście nie zawsze trafiłem gdzie chciałem, to kwestia wprawy ale model ani razu mnie nie zestresował, nie zaskoczył ani nie zrobił niczego dziwnego. To ogromy plus. Na koniec wykonałem nawet 3 hole. Holowałem Kobuza milo |
Strona 7 z 7 | Strefa czasowa UTC+2godz. |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |