Forum modelarskie RC , projektowanie CAD http://forum.aerodesignworks.eu/ |
|
Horten Gotha (Ho 229) http://forum.aerodesignworks.eu/viewtopic.php?f=4&t=1979 |
Strona 3 z 5 |
Autor: | jarek_aviatik [ 12 sty 2022, o 22:34 ] |
Tytuł: | Re: Horten Gotha (Ho 229) |
Dla mnie najbardziej porządane aby półka była w tym miejscu co czerwona linia. Przełożenie na górę nic nie zmienia Załącznik:
|
Autor: | jarek_aviatik [ 7 lut 2022, o 19:43 ] |
Tytuł: | Re: Horten Gotha (Ho 229) |
Trochę mnie praca zaabsorbowała i postęp niewielki, ale ważne postanowienia odnośnie podziału modelu. Zdecydowałem się na pojedynczą klapę. Pisałem, że dla modelu nie dają wiele pozytywu. Dla rzeczywistego samolotu były potrzebne. W modelu, przydadzą się - moim zdaniem do wychylenia w górę w celu spowalniania modelu do lądowania, aby mieć pełne wychylenia lotek. Oryginalnie samolot miał podział: "kadłub" - skrzydła, jak widać na zdjęciach Załącznik: Załącznik: U mnie będzie tak; Załącznik: Skrzydła będą z pojedynczą klapą i lotką Załącznik:
|
Autor: | jarek_aviatik [ 6 mar 2022, o 16:37 ] |
Tytuł: | Re: Horten Gotha (Ho 229) |
Udało się pojechać do domu na weekend - mogę wrócić do projektowania. Sprawdziłem, da się przerobić podwozia, które mam zakupione. Załącznik: Załącznik: Załącznik: Po ocięciu oryginalnych elementów mocowania do modelu, można będzie przykręcić kątowniki Załącznik: W modelu będzie to wyglądać tak: Załącznik:
|
Autor: | mar_io [ 6 mar 2022, o 21:15 ] |
Tytuł: | Re: Horten Gotha (Ho 229) |
Super że po prawie miesiącu dalej idziesz z projektem, świetnie się czyta Twoje relacje. Powodzenia. |
Autor: | jarek_aviatik [ 8 mar 2022, o 21:10 ] |
Tytuł: | Re: Horten Gotha (Ho 229) |
mar_io pisze: Super że po prawie miesiącu dalej idziesz z projektem, świetnie się czyta Twoje relacje. Powodzenia. Dziękuję Nadszedł czas na ostateczne sprawdzenia, zanim zacznę wykonywać kolejne przekroje i elementy. Moment lądowania Jest to układ z przednim punktem podparcia, czyli lądowanie na dwa punkty - podwozie tylne Patrząc na rzut z boku - stojący samolot, ma kąt natarcia (samolotu/modelu) +12 stopni. Załącznik: Teraz pora na udowodnienie tego, co napisałem kilka postów wcześniej, że klapy w modelu tego samolotu, nie są przydane do wychylania w dół. Ze względu na małe liczby Reynoldsa zwichrzenie tego skrzydła jest nieliniowe i dość specyficzne. Lądując na dwa punkty, muszę mieć kąt natarcia modelu > 12 stopni, czyli np. +12,5 Tak wygląda rozkład kąta natarcia skrzydła (wzdłuż) rozpiętości, dla kąta natarcia modelu +12,5 stopnia. Załącznik: Krzywa niebieska - kąt natarcia wzdłuż rozpiętości. Ten wykres, to sumaryczny: kąt natarcia modelu + indukowany kąt natarcia (na minus) + zwichrzenie Krzywa czerwona - kąty zwichrzenia wzdłuż rozpiętości. Jak widać klapa występuje w maksimum wielkości kąta natarcia. Wychylenie klapy w dół zwiększa współczynnik siły nośnej, ale zmniejsza krytyczny kąt natarcia - czyli przeciągnięcie skrzydła następuje w tym miejscu. Wiadomo, że aby zwiększyć kąt natarcia lotu latającego skrzydła, trzeba wychylić elevon w górę. Załącznik: Aby nie ograniczać elevonów w zakresie lotek, planuję wykorzystać klapy wyłącznie do wychylenia w górę, w celu zwiększenia kąta natarcia do lądowania. Jak widać zwichrzenie, które na końcówce ma -5 stopni, jest jak najbardziej słuszne, zwłaszcza do fazy lądowania. Projektując model, należy go przeliczyć, aby można było nim wylądować w przypadku awarii zespołu napędowego. Jest w porządku, można rysować dalej. Cały czas się zastanawiam, o czym jeszcze nie pomyślałem. |
Autor: | jarek_aviatik [ 18 mar 2022, o 16:08 ] |
Tytuł: | Re: Horten Gotha (Ho 229) |
Mały progres w projekcie trochę dłubania przy przeprojektowywaniu przedniego podwozia do koła o większej średnicy. Pierwszy wahacz Załącznik: I przymiarka, głównie najistotniejsze dla mnie jest opcja - schowane Załącznik: Załącznik: Widać, że trochę brakuje aby to schować.Nie chce mi się już walczyć z kinematyką. I tak "żebro" centralne ma niedoróbki - trochę go powiększę. Wypuszczone podwozie: Załącznik:
|
Autor: | jarek_aviatik [ 19 mar 2022, o 12:15 ] |
Tytuł: | Re: Horten Gotha (Ho 229) |
Sprawdzenie jakie potrzebuję serwo do wypuszczania podwozia. Układ taki jest obecnie bardzo ciężki do certyfikowania ze względów bezpieczeństwa. prawie 99% układów z przednim podwoziem ma układ z wypuszczaną golenią w tył, aby w przypadku awarii, po zwolnieniu zamka, wypadło pod własnym ciężarem, a opór powietrza ma dopchnąć go aby zatrzasnęło się na zamkach w pozycji wypuszczonej. Tu jest odwrotnie. Liczymy z tego wzoru: Px = 0,5 * ro * V^2 * S * Cx ro - gęstość powietrza V - prędkość, przy której będę wypuszczał podwozie S - powierzchnia oporu szkodliwego Cx - współczynnik oporu szkodliwego Wg mojego doświadczenia Cx - minimum 1,1 dla takiego mechanizmu, przyjąłem 1,2 S - uśredniona powierzchnia czołowa - niebieski prostokąt, ma wymiary 200x35 mm Załącznik: Zrzut ekranu 2022-03-19 o 10.29.50.png [ 38.38 KiB | Przeglądany 4650 razy ] Tak będę liczył moment: Załącznik: Dla odniesienia proporcji wymiarów podałem wymiar 20 cm = 200 mm Klika zrzutów z Excela: Załącznik: Załącznik: Załącznik: Jak widać potrzebuję serwa o momencie minimum 4 kGcm |
Autor: | jarek_aviatik [ 23 mar 2022, o 15:13 ] |
Tytuł: | Re: Horten Gotha (Ho 229) |
Mocowanie przedniego podwozia w modelu Wymyśliłem sposób aby mechanizm był mocowany do konstrukcji modelu (5 śrub) + podłączenie dwóch serw. Regulacja tego będzie łatwiejsza, jeśli będą dobre dostępy. Po regulacji szybki montaż do konstrukcji modelu. Między żebrami Nr 2 będą 3 rozpórki z nakrętkami kłowymi Załącznik: Załącznik: Podwozie będzie w takiej nazwijmy to klatce mocowanej do tych trzech rozpórek. Załącznik: Załącznik: Załącznik: Załącznik: Załącznik:
|
Autor: | kesto [ 25 mar 2022, o 12:30 ] |
Tytuł: | Re: Horten Gotha (Ho 229) |
Nie wiem na ile goście, którzy zrobili Hortena mieli pojęcie o aerodynamice, ale to co wyprawia model w powietrzu nie wygląda zachęcająco. |
Autor: | jarek_aviatik [ 25 mar 2022, o 18:54 ] |
Tytuł: | Re: Horten Gotha (Ho 229) |
Krzyśku Coś nie tak, nie chcę się bawić w PKBWL, ale chyba nie zgrany dekalaż z położeniem SC. model pompuje, to jest tego oznaką. Nie widać zwichrzenia, jeśli jest to niewielkie. W latającym skrzydle w układzie skośnym właśnie zwichrzeniem robi się dekalaż. Jak na rysunku. Załącznik: Na piechotę wyliczyć jest bardzo ciężko. Najlepiej latający Horten jakiego znalazłem w Necie to ten: https://www.youtube.com/watch?v=fcbbs1YlQvc tak od 3 minuty. |
Strona 3 z 5 | Strefa czasowa UTC+2godz. |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |