Forum modelarskie RC , projektowanie CAD http://forum.aerodesignworks.eu/ |
|
EXCEL 2000 - konwersja spaliny na elektryka. http://forum.aerodesignworks.eu/viewtopic.php?f=4&t=1882 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | pepcio [ 21 cze 2020, o 16:09 ] |
Tytuł: | Re: EXCEL 2000 - konwersja spaliny na elektryka. |
Skrzydło oklejone. Czas brać się za kadłub. Załącznik: Ostatnie spojrzenie na wersję spalinową. Załącznik: Po usunięciu starego pokrycia przegląd serwisowy. Tu i ówdzie trzeba podkleić, wzmocnić. Trochę godzin miał wylatane to i ślady eksploatacji ujawniły się. Dodatkowo przyszła płetwa przy stateczniku pionowym. Model przy dodawaniu gazu trochę kręcił pupą. Powinno wyeliminować to zjawisko. Załącznik: Żeby łatwiej było grzebać przy zasilaniu powstanie dodatkowy wziernik. Załącznik: Mordka dostanie osłonę z otworami wentylacyjnymi. Załącznik:
|
Autor: | molej [ 3 lip 2020, o 09:42 ] |
Tytuł: | Re: EXCEL 2000 - konwersja spaliny na elektryka. |
pepcio 11 pisze: Dodatkowo przyszła płetwa przy stateczniku pionowym. Model przy dodawaniu gazu trochę kręcił pupą. Powinno wyeliminować to zjawisko. Sądzę iż nawet bez dodatkowej płetwy, przy silniku elektrycznym model nie miałby już tej tendencji. Wszak przy tym silniku spalinowym, masa wirujących elementów jest większa i zapewne prędkość obrotowa również. Pewności jednak nie mam więc decyzja wydaje się być słuszna - najwyżej skuteczność steru kierunku nieco się zmniejszy. Owiewkę silnika z jakiego modelu zaadaptowałeś? Jaki planujesz napęd? |
Autor: | pepcio [ 29 lip 2020, o 16:49 ] |
Tytuł: | Re: EXCEL 2000 - konwersja spaliny na elektryka. |
Owiewka powstała z laminatu na kopycie ze styroduru. Wyszła trochę pancerna ale do wyważenia będzie akurat . Sylwetka kadłuba zmieniła się radykalnie, przez to powstał nowy model. Zastanawiałem się jak go nazwać Prawie wszystkie nazwy ptaków wykorzystane i nic mi nie przychodziło do głowy. Padło na PERKOZ. Po naklejeniu nazwy zobaczyłem w sieci, że to nie nowość . Jest szybowiec SZD-54 Perkoz! Na szczęście powstały tylko dwa prototypowe egzemplarze z niedokończoną certyfikacją. Załącznik: DSC_0297.jpg [ 56.39 KiB | Przeglądany 18191 razy ] Co tam! Jest model szybowca "Kos" i jest samolot "Kos". Nie ma tematu . A oto jak się prezentuje w nowym malowaniu. Dół jest czerwony z białymi lotkami i sterem wysokości. Załącznik: Załącznik: Model latał na spalinowym silniku OS.MAX to nadal będzie latał na elektrycznym odpowiedniku OS.MAX OMA-5010-810. Powoli kompletuję wyposażenie . Zdecydowałem ,że będzie miał osobne zasilanie serw. Załącznik: Czekam jeszcze na śmigiełka. Wybrałem 12X8E. Załącznik: Teraz będzie zabawa aby to wszystko pomocować. Myślę dać wykłon osi silnika 3 stopnie i skłon 1 stopień (nie za mało?). |
Autor: | mgr [ 29 lip 2020, o 18:57 ] |
Tytuł: | Re: EXCEL 2000 - konwersja spaliny na elektryka. |
Bardzo mi się podoba to malowanie (oklejanie?) 3 kg, ciągu statycznego, będziesz mógł zawis na śmigle robić albo i holować małe szybowce A co do skłonu, to wydaje mi się, nie ma reguły, trzeba zobaczyć w locie. Jak dodasz gazu ma iść na lekkim wznoszeniu nie zadzierać - tyle z teorii. |
Autor: | pepcio [ 4 sie 2020, o 15:44 ] |
Tytuł: | Re: EXCEL 2000 - konwersja spaliny na elektryka. |
Oklejanie. Zamontowałem silnik wykorzystując istniejące otwory gwintowane M4 po łożu silnika spalinowego . Wykłon 3 stopnie i skłon 1 stopień. Rozwiązanie ma tę zaletę, że mogę w każdej chwili to zmienić . Przy okazji pojawił się problem z podłączeniem regulatora obrotów. Japońcy w tym silniku dali trzy jednakowe przewody, niczym nie różniące się kolorem . W instrukcji nic nie ma. Bądź tu mądry i pisz wiersze. Przecież nie można tego dowolnie podłączyć! Uszkodzenie czegokolwiek może pociągnąć kasę. Ot i mam dylemat . Załącznik: Wykonałem okienko aby kontrolować poziom naładowania zasilania serw. Załącznik: Zamontowałem wyłącznik wysokoprądowy zasilania silnika. Licho nie śpi. Załącznik:
|
Autor: | stefol [ 4 sie 2020, o 16:06 ] |
Tytuł: | Re: EXCEL 2000 - konwersja spaliny na elektryka. |
pepcio 11 pisze: Przy okazji pojawił się problem z podłączeniem regulatora obrotów. Japońcy w tym silniku dali trzy jednakowe przewody , niczym nie różniące się kolorem . W instrukcji nic nie ma. Bądź tu mądry i pisz wiersze. Przecież nie można tego dowolnie podłączyć! Na japonerskich silnikach się nie znam, natomiast chińskie jak nie podłączysz to będzie chodził, nic się nie dzieje, poza zmianą kierunku obrotów oczywiście |
Autor: | mgr [ 4 sie 2020, o 16:33 ] |
Tytuł: | Re: EXCEL 2000 - konwersja spaliny na elektryka. |
Dokładnie tak. Tam nie ma co się zepsuć podłącz dowolnie a jak zły kierunek obrotów zamień skrajne miejscami. |
Autor: | pepcio [ 4 sie 2020, o 18:10 ] |
Tytuł: | Re: EXCEL 2000 - konwersja spaliny na elektryka. |
Dzięki . Chciałem już tak zrobić, a tutaj niespodzianka . Końcówka przewodu od silnika nie pasuje do gniazda przewodu regulatora . Jednym słowem d.... Samiec ma fi 4 mm a samica fi 3,6 mm. Jak byś się nie starał, to nie włożysz . Prawdopodobnie takie końcówki gdzieś dostanę, ale nie w Elblągu . Trzeba szukać w sklepach internetowych. Przesyłka będzie cztery razy droższa jak ich wartość . To Japońcy. Pewnie mają swoje regulatory OS Motor. Do czeskiej MEGA pasuje bez problemu. Załącznik: Załącznik: Załącznik: Załącznik:
|
Autor: | ali1983 [ 4 sie 2020, o 18:14 ] |
Tytuł: | Re: EXCEL 2000 - konwersja spaliny na elektryka. |
Mirku mam takie złączki w parach. Jak chcesz to Ci sprezentuje, ale dopiero za 2 tyg będę w domu. |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+2godz. |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |