Forum modelarskie RC , projektowanie CAD
http://forum.aerodesignworks.eu/

MM-1 "Tukan"
http://forum.aerodesignworks.eu/viewtopic.php?f=4&t=1590
Strona 7 z 9

Autor:  kesto [ 4 kwie 2018, o 21:57 ]
Tytuł:  Re: MM-1 "Tukan"

Oprócz wlotu powietrza, musisz mieć też wylot. Bez cyrkulacji nie ma chłodzenia.

Autor:  Andrzej Klos [ 5 kwie 2018, o 23:11 ]
Tytuł:  Re: MM-1 "Tukan"

Proponuję wyważyć też śmigło.

Autor:  milo [ 7 kwie 2018, o 20:36 ]
Tytuł:  Re: MM-1 "Tukan"

kesto pisze:
Oprócz wlotu powietrza, musisz mieć też wylot

Oczywiście jest, już w fazie projektu został przewidziany.
Andrzej Klos pisze:
Proponuje wywazyc tez smiglo.

Oczywiście wyważone przed pierwszym użyciem i kontrolowane po iluś tam lotach.

Wykonałem dodatkowe otwory chłodzące we wrędze, tak aby zbytnio jej nie osłabić i dzisiaj testowałem. Zrobiłem ok 20/30 lotów, jest poprawa, silnik jest ciepły /loty w cyklu: start-krótki lot po kręgu-lądowanie/, momentami gorący ale tylko po pracy na pełnym gazie. Zobaczymy jak będzie w upalniejsze dni.

Autor:  milo [ 8 kwie 2018, o 20:04 ]
Tytuł:  Re: MM-1 "Tukan"

Moje pierwsze loty Tukanem z kamerą Tracer. Mam jeszcze kilka, systematycznie będę wrzucał na yt.






Autor:  milo [ 17 lip 2018, o 13:42 ]
Tytuł:  Re: MM-1 "Tukan"

Zasadniczo mam już nowy napęd do Tukana. Poprzedni uszkodzony podczas holowania - opisany przypadek w viewtopic.php?f=4&t=1698
- nie nadaje się do dalszej eksploatacji. Nowy, udało się nam /Marcin i ja/ skompletować: silnik Tur SK 5045 i regulator 80 A. Jeden z pakietów również nie nadaje do dalszego użytkowania, ten powypadkowy. No cóż, na razie latanko na jednym pakiecie, co dość mocno ograniczy loty holowane. Dzisiaj zakupiłem niezbędne akcesoria do konfiguracji zespołu silnikowego.... konektory, piastę, śmigła. Powoli, w przerwach podczas remontu domu będę montował Tukana.

Załączniki:
DSCN4698[1].jpg
DSCN4698[1].jpg [ 171.88 KiB | Przeglądany 13648 razy ]

Autor:  milo [ 18 lip 2018, o 21:30 ]
Tytuł:  Re: MM-1 "Tukan"

Kadłub naprawiony i oklejony ;) . Troszeczkę zmieniłem kolorystykę. Zmieniona została wręga silnikowa. Do montażu silnika wykorzystam krzyżak dołączony do zestawu. Graty potrzebne do złożenia napędu mam już w domu, także jutro lutowanie, przykręcanie i montowanie wszystkiego w kadłubie. Na naprawę czeka jeszcze jeden płat, małe pęknięcie kesonu w części nasadowej i wyrwana lotka.

Załączniki:
DSCN4699[1].jpg
DSCN4699[1].jpg [ 243.77 KiB | Przeglądany 13610 razy ]

Autor:  milo [ 22 lip 2018, o 21:12 ]
Tytuł:  Re: MM-1 "Tukan"

Dzisiaj oblatałem Tukana. Wyważenie, tak jak przypuszczałem, wyszło troszeczkę bardziej przednie. Poprzesuwałem co się dało do tyłu, ale jednak ;) . Cóż, próbuję. Napęd mocniejszy od poprzedniego, pół gazu i Tukan odrywa się od murawy. Pełny gaz właściwie pionowo na 20/25 m. Redukcja obrotów , dwa zakręty i lądowanie. Przednie wyważenie jakoś nie dawało się we znaki :) . Wyraźnie jednak podniósł się zakres prędkości. Zrobiłem kilka lotów i zauważyłem drgające serwo lotki, w pewnym momencie nawet się zablokowało. Kończę, nie będę kusił losu. Jutro może spróbujemy holu, ale wcześniej jeszcze kilka lotów na regulacje. Ogólnie jestem zadowolony, no jeszcze testy na większym śmigle /14x7/, teraz jest 13x6,5.

Załączniki:
DSCN4701[1].jpg
DSCN4701[1].jpg [ 248.41 KiB | Przeglądany 13553 razy ]

Autor:  milo [ 31 lip 2019, o 11:56 ]
Tytuł:  Re: MM-1 "Tukan"

Niecały rok temu "Tukan" został rozbity. Może pisałem o tym, już nie pamiętam :( . Krótko, zaraz po starcie - nie holowanie - utrata kontroli nad modelem, brak reakcji na stery, z wysokości ok 5 m uderzenie pionowe w lotnisko, pod kątem ok 45 st, pierwsze lewe skrzydło, kadłub i reszta. Wynik. Właściwie nie istniejące centro w kadłubie i rozgruchotana część spływowa, za dźwigarem, lewego płata. Oczywiście pakiet coraz bardziej gorący i zgięta oś silnika, to mnie zabolało mocno :( . O wygiętym trochę stalowym łączniku /nie pękniętym ;) / i jeszcze paru innych uszkodzeniach, mniej lub bardziej poważnych nie wspominam ;) .
Na początku wydawało mi się to wszystko nie do naprawy, ale minęło parę miesięcy, jakoś to wszystko przemyślałem, powoli zabrałem się do początkowo, rewizji uszkodzeń, w finale do naprawy. Bardzo pomocne okazały się dodatkowe elementy, które dałem do cięcia przy okazji wycinania Muchy ter..... żeberka nasadowe kadłuba i płata. Kilka dni temu pojawił się silnik w hk, ten sam co był wcześniej /SK 5045 660 kV/. Szybka decyzja o zakupie /brak dostępności w/w osi w sprzedaży/, prace nabierają pędu.
Nie wiem do dzisiaj co było przyczyną awarii. Pakiet naładowany, wszystko przed lotem sprawdzone. Może regulator, może łączność między nadajnikiem a odbiornikiem, nie wiem. Sprawdziłem wszystko i nie znalazłem przyczyny. Po naprawie Tukan będzie sterowany aparaturą Aurora, którą zakupiłem sobie parę miesięcy temu. Spekuluję, że mój Hitec Optic 6, stary i już wiele przeszedł, stoi za przyczyną katastrofy ;) . Tukan to drugi model który usiekłem w ten sam sposób, wcześniej Kumak. Ta sama aparatura.
Oblot po naprawie planuję w sierpniu, mam nadzieję ;)

Załączniki:
DSCN4986.jpg
DSCN4986.jpg [ 167.36 KiB | Przeglądany 11897 razy ]
DSCN4985.jpg
DSCN4985.jpg [ 168.33 KiB | Przeglądany 11897 razy ]

Autor:  mgr [ 31 lip 2019, o 15:39 ]
Tytuł:  Re: MM-1 "Tukan"

Fajnie, że dostanie drugie życie :)
Ale nie odpuszczaj budowy nowego holownika :P

Autor:  molej [ 1 sie 2019, o 12:46 ]
Tytuł:  Re: MM-1 "Tukan"

milo pisze:
.../SK 5045 660 kV/ (...) /brak dostępności w/w osi w sprzedaży/...

Jeśli oś silnika nadal nie będzie dostępna, proponuję samemu ją zrobić z wypychaczy do form wtryskowych (kiedyś o tym rozmawialiśmy). Wystarczy wytoczyć rowek (nawet na zamocowanej wiertarce) i frezować powierzchnie pod sworzeń dociskowy (szlifierka):
Załącznik:
Shaft.gif
Shaft.gif [ 153.99 KiB | Przeglądany 11869 razy ]

Jeśli masz stary wał to wymiary masz. Ktoś na forum opowiadał, że ma dostęp do takowych wypychaczy. Myślę że cena nie będzie kosmiczna a będziesz miał silnik do nowego holownika :D

Strona 7 z 9 Strefa czasowa UTC+2godz.
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/