Forum modelarskie RC , projektowanie CAD

forum.aerodesignworks.eu
Dzisiaj jest 29 mar 2024, o 10:46

Strefa czasowa UTC+2godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 84 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 9  Następna
Autor Wiadomość
Post: 12 lis 2017, o 22:21 
Online
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 sie 2011, o 22:39
Posty: 3695
Lokalizacja: Elbląg
Kadłub oklejony :) .


Załączniki:
DSCN4266.jpg
DSCN4266.jpg [ 143.75 KiB | Przeglądany 12005 razy ]

_________________
https://gliders.pl/ Szybowce są najfajniejsze....
SAM 18-007
pozdrawiam
milo
Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 13 lis 2017, o 21:49 
Offline
Modelarz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 maja 2012, o 10:03
Posty: 30
Lokalizacja: Elbląg
Kolory bardzo ładne, wygląda super :)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 16 lis 2017, o 21:41 
Online
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 sie 2011, o 22:39
Posty: 3695
Lokalizacja: Elbląg
wieslaw pisze:
wygląda super


Dzięki ;)

Tukan oklejony, teraz trafi do warsztatu wyposażeniowego .... nie lubię tego :( .


Załączniki:
DSCN4267.jpg
DSCN4267.jpg [ 137.39 KiB | Przeglądany 11944 razy ]
DSCN4269.jpg
DSCN4269.jpg [ 146.17 KiB | Przeglądany 11944 razy ]
DSCN4270.jpg
DSCN4270.jpg [ 140.68 KiB | Przeglądany 11944 razy ]

_________________
https://gliders.pl/ Szybowce są najfajniejsze....
SAM 18-007
pozdrawiam
milo
Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 20 lis 2017, o 22:07 
Online
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 sie 2011, o 22:39
Posty: 3695
Lokalizacja: Elbląg
Model, jego budowa, zakończona. Tukan wyważa się pakietem :D . Szczerze to liczyłem na to :lol: . Masa gotowego modelu wynosi 2480 gram, czyli zostało mi 20 g do zakładanej wagi do lotu. Wszystkie stery podłączone, ustawione/wstępnie/ w najbliższych dniach oblot, jak pozwoli pogoda.

_________________
https://gliders.pl/ Szybowce są najfajniejsze....
SAM 18-007
pozdrawiam
milo


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 22 lis 2017, o 18:20 
Online
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 sie 2011, o 22:39
Posty: 3695
Lokalizacja: Elbląg
Tukan czeka na oblot :) ..... został wyważony, wystąpiła konieczność dołożenia 20 gram balastu, czyli mamy teraz do lotu 2500g. Wszystko sprawdzone, ustawione, czekam na "okienko" pogodowe ;) . Środek ciężkości jest 85 mm od krawędzi natarcia.


Załączniki:
DSCN4271.jpg
DSCN4271.jpg [ 205.72 KiB | Przeglądany 11862 razy ]

_________________
https://gliders.pl/ Szybowce są najfajniejsze....
SAM 18-007
pozdrawiam
milo
Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 23 lis 2017, o 18:24 
Online
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 sie 2011, o 22:39
Posty: 3695
Lokalizacja: Elbląg
Tukan dzisiaj został oblatany :D . Korzystając z tego, że nie padał deszcz, wykonałem kilka lotów. Zasadniczo bez uwag. Model startuje "na pół gazu", wznosi się stabilnie, a na pełnym gazie blisko pionu. Sterowane tylne koło wydatnie ułatwia utrzymanie kierunku startu. Sterowność wystarczająca, podobnie jak stateczność. Wiało ok 5/6 m/s, była turbulencja, nie sprawiało to problemów. Model stabilny we wszystkich stanach lotu, i nie wpada w "korek". Po zmniejszeniu prędkości, Tukan wchodzi w spiralę, łagodną. W jednym z lotów pokusiłem się o akrobację. Wywrót, pętla, beczka, przewrót i trochę na plecach. Wszystko w miarę płynnie wykonuje, bez żadnych uszczerbków na modelu. Lądowanie dość proste, jednak ze względu na dużą doskonałość modelu, należy dobrze zaplanować. Samo przyziemienie łagodne, utrzymanie kierunku na dobiegu bezproblemowe /sterowane kółko/.
To początek. Raptem 4 może 5 lotów, lotów raczej rozpoznawczych i trudno odnieść się jak Tukan będzie sprawował się podczas normalnej eksploatacji. Wykonane loty dobrze rokują na docelowe holowania, jest moc, model ma duży zakres prędkości.....zobaczymy ;) . Do sprawdzenia jeszcze większe śmigło i dodatkowe miksy.
Co jest do poprawki "na już"? Na pewno zakresy wychyleń sterów. Przeprogramowanie regulatora - brak hamulca i , moim zdaniem, zła opcja powolnego zwiększania obrotów silnika. Na pewno czeka mnie jeszcze wymiana goleni podwozia. Obecne, chociaż wygląda solidnie, to jednak pod obciążeniem dość mocno ugina się. Tylna goleń podwozia sprawdziła się, zobaczymy jak dalej. Jeszcze kilka innych drobnych pierdółek, nie wpływających na lot, raczej na eksploatację.
Na koniec jeszcze jedno. W ostatnim locie, zaraz po starcie odpadło mi jedno koła od podwozia :o .... :lol: . Opadające koło odprowadziłem wzrokiem do ziemi, momentalnie odechciało mi się latać modelem ;) . W głowie zaczęły pojawiać mi się kadry z filmów archiwalnych jak lądowały samoloty bez podwozia :lol: . Zrobiłem parę kółek nad lądowiskiem.... no dobra, ląduję. Oczywiście to awaryjne lądowanie wykonuję na trawie. Powoli, jak najwolniej, przyziemienie.... Tukan właściwie zatrzymał się w miejscu, bez uszkodzeń a i koło udało mi się odnaleźć :D . Przyczyną był źle przykręcony pierścień zabezpieczający, a niby było wszystko sprawdzone :oops: .
Filmu z oblotu na razie nie ma, musicie wierzyć mi na słowo :P .


Załączniki:
Komentarz: Tukan przed hangarem, zaraz pierwszy lot.
DSCN4272.jpg
DSCN4272.jpg [ 159.33 KiB | Przeglądany 11831 razy ]

_________________
https://gliders.pl/ Szybowce są najfajniejsze....
SAM 18-007
pozdrawiam
milo
Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 23 lis 2017, o 18:43 
Offline
Modelarz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 lut 2013, o 21:44
Posty: 740
Lokalizacja: Elbląg
Gratuluję! :) Gdy widziałem ten model na żywo to jak wcześniej pisałem, wzbudził u mnie zaufanie. Byłoby to nienormalne gdyby nie poleciał. Co do podwozia, to od początku miałem obiekcję ;) . Drut jest opcją optymalną. Zawsze po nie udanym lądowaniu można go wyprostować :lol: . Może trzeba je przekonstruować (dodatkowy pręt) i mimo wszystko bym podwyższył ;) .

_________________
Cudowne widoki
...piękna kobieta w tańcu, koń pełnej krwi w galopie , fregata pod pełnymi żaglami i... szybowiec na niebie pod cumulusami.

Pozdrawiam Mirek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 24 lis 2017, o 12:56 
Offline
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 wrz 2012, o 08:17
Posty: 1219
Lokalizacja: Wrocław
Wczoraj, przy ładnej pogodzie żałowałem, że nie udało mi się dokończyć modeli na oblot. I zastanawiałem się czy Tobie pogoda też sprzyja. Jak widać tak.
Gratulacje z udanego oblotu :D


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 24 lis 2017, o 22:40 
Offline
Modelarz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 wrz 2017, o 13:15
Posty: 26
Lokalizacja: Milanówek
Gratulacje oblotu :D
dobrze, że awaryjne lądowanie bez strat ...

_________________
Pozdrawiam
Andrzej


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 24 lis 2017, o 22:50 
Online
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 sie 2011, o 22:39
Posty: 3695
Lokalizacja: Elbląg
Dziękuję za gratulacje :) .
Drugi dzień lotów próbnych. Oczywiście już z "zimną głową" :lol: . Wymieniłem zawodne pierścienie zaciskowe kół na samokontrujące nakrętki. Program na dzisiaj: loty wysokie i akrobacja. Na koniec trening w lądowaniach, czyli krótkie cykle: start, lot po kręgu i lądowanie z zatrzymaniem, powiedzmy na celność ;) .
Zrobiłem trzy strefy na akro. Bez problemu model wykonywał wszystkie figury. Lotki i ster kierunku bardzo skuteczne, także beczka i przewrót wychodzi elegancko..... no powiedzmy że wychodzi ;) , moje sterowanie jeszcze nie jest precyzyjne i czasami wychodziły jakieś dziwne hołubce :oops: . Wszystko jest jeszcze przede mną , postaram się ;) .
Start, tak jak pisałem na "pół gazu" - dzisiaj założyłem większe śmigło - pewne wznoszenie, na maksie ostro do góry. Ale nie to mnie interesowało dzisiaj. Tukan zachowuje się trochę jak szybowiec....ma małe opadanie w locie bez silnika, także planowanie lądowania należy starannie wykonać. Próbowałem z klapolotkami, efekty zauważalny, trzeba to dopieścić.
Całe miłe wrażenie psuje, hmmm, regulator. Zaprogramowana opcja "very soft start" jest beznadziejna, do kitu i strasznie utrudnia beztroskie pilotowanie modelu :( . Na podejściu do lądowania cały czas trzeba trzymać silnik na obrotach, żeby w sytuacji niebezpiecznej móc dysponować pełną mocą..... inaczej silnik wchodzi na pełne obroty przez kilka sekund co może być niepożądane, zresztą sami wiecie o co chodzi ;) . Ściągnąłem kilka instrukcji programowania regulatorów, na początku wydawały mi się logiczne, ale po próbie programowania niestety totalna porażka. Regulator Hobby King-SSH50A....help :cry: . Może ktoś wie jak to zrobić? Może ktoś ma kartę do programowania? Oglądnąłem chyba wszystkie filmiki na YT, przeczytałem chyba wszystkie opisy na forach, zastanawiam się już nad zakupem nowego regulatora z kartą ;) . No i ten brak hamulca.....rozpierdziela mnie to. Można latać, ale radocha nie jest pełna :( .

_________________
https://gliders.pl/ Szybowce są najfajniejsze....
SAM 18-007
pozdrawiam
milo


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 84 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 9  Następna

Strefa czasowa UTC+2godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group