Forum modelarskie RC , projektowanie CAD

forum.aerodesignworks.eu
Dzisiaj jest 28 mar 2024, o 14:04

Strefa czasowa UTC+2godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 84 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następna
Autor Wiadomość
Post: 4 gru 2017, o 17:11 
Offline
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 sie 2011, o 22:39
Posty: 3694
Lokalizacja: Elbląg
mgr pisze:
Spróbuj porobić statyczne testy wypinania pod obciążeniem


Robiłem dzisiaj takowe ;) . Naciągałem linkę przez wagę wędkarską. Do 2 kg naciągu szło spoko, powyżej to już zdarzało się, że serwo jęczało :lol: , ale zawsze linka wyczepiała się. Oczywiście sprawdzałem pod różnymi kątami. Ale to testy na ziemi, zobaczymy jak w locie.

_________________
https://gliders.pl/ Szybowce są najfajniejsze....
SAM 18-007
pozdrawiam
milo


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 27 gru 2017, o 17:52 
Offline
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 sie 2011, o 22:39
Posty: 3694
Lokalizacja: Elbląg
Dzisiaj kolejny dzień testów. Tym razem wyczep w Tukanie. Krótki filmik z jednej z prób wyczepienia. Dzięki Tomek za sfilmowanie lotu :) .


_________________
https://gliders.pl/ Szybowce są najfajniejsze....
SAM 18-007
pozdrawiam
milo


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 27 gru 2017, o 20:04 
Offline
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 sie 2011, o 22:39
Posty: 3694
Lokalizacja: Elbląg




Jeszcze dwa filmy ;) .

_________________
https://gliders.pl/ Szybowce są najfajniejsze....
SAM 18-007
pozdrawiam
milo


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 3 sty 2018, o 19:27 
Offline
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 sie 2011, o 22:39
Posty: 3694
Lokalizacja: Elbląg
Tukan ma za sobą dość intensywne próby w locie. Przyszedł czas na pierwsze wstępne podsumowanie.
Moim subiektywnym zdaniem model jest prosty w pilotażu, starty i lądowania nie sprawiają problemu a sterowane tylne koło wydatnie je ułatwia. Zespół napędowy jest wystarczający i pozwala na ok 30 min latania w trybie : start - lot po kręgu - lądowanie. Duży zakres prędkości pozwala na stabilne i dość precyzyjne podejście do lądowania a i akrobacja wydaje się być jego żywiołem :P .
W czasie dotychczasowej eksploatacji wyszły jednak pewne błędy jakie popełniłem w trakcie projektowania. Po jednym z lądowań, w czasie kołowania odpadło podwozie główne :o . Cała podstawa pod mocowanie podwozia oderwała się od konstrukcji kadłuba. Zemściło się byle jakie wykonanie tego fragmentu kadłuba. Podstawa była słabo związana ze strukturą reszty modelu. Aktualnie poprawiam ten szczegół - zdjęcie poniżej. Nie bardzo jestem też zadowolony z goleni podwozia. Moim zdaniem nie jest z duralu..... w czasie eksploatacji uległo one wygięciu. Drugim mankamentem jest mocowanie poziomego, do statecznika pionowego. Pomimo dwóch łączników z pręta węglowego - statecznik jest przyklejony na stałe - dość łatwo naruszyć połączenie, najczęściej w czasie transportu. Kolejnym błędem popełnionym w czasie projektowanie jest zbyt wiotka struktura przedniej części kadłuba. Wzmocniłem ją przy okazji naprawy podwozia. Dało się się zauważyć jaki wpływ wywiera na ten fragment silnik na maksymalnych obrotach. O swoich perypetiach z regulatorem już pisałem.... wymiana na nowy, inny i odpowiednio zaprogramowany, pozwala się teraz cieszyć w pełni lataniem modelem. Niestety "stary" nie reaguje na kartę programującą, a podobno jest kompatybilna ;) .
Pierwszy etap prób za mną. Stwierdzone usterki/błędy nie dyskwalifikują Tukana, pozwolą na udoskonalenie następnej wersji, którą mam nadzieję zbudować :) . Pozostaje jeszcze jedna niewiadoma, jak będzie z holowaniem, ale to już na wiosnę :) .


Załączniki:
DSCN4304.jpg
DSCN4304.jpg [ 157.7 KiB | Przeglądany 14235 razy ]

_________________
https://gliders.pl/ Szybowce są najfajniejsze....
SAM 18-007
pozdrawiam
milo
Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 5 sty 2018, o 16:15 
Offline
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 sie 2011, o 22:39
Posty: 3694
Lokalizacja: Elbląg
Naprawa zakończona :) . Postanowiłem Tukana wyposażyć w nowe golenie podwozia głównego. Kupiłem podwozie z duralu o kilka centymetrów wyższe i większym rozstawie. Pomimo, że jest wykonane z blachy 3 mm - poprzednie z 3,5 mm - wydaje się być sztywniejsze i mocniejsze. Tak szczerze, to nie przewidywałem takich kłopotów z podwoziem :( .... to już trzecia wersja :x . Zaraz montuję model, wyważam i czekam na okienko pogodowe w najbliższych dniach na oblot ponaprawczy :) .

Edit: wyważa się jak poprzednio, pakietem, waga do lotu 2640 gram.


Załączniki:
DSCN4306.jpg
DSCN4306.jpg [ 144.69 KiB | Przeglądany 14201 razy ]

_________________
https://gliders.pl/ Szybowce są najfajniejsze....
SAM 18-007
pozdrawiam
milo
Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 5 sty 2018, o 22:10 
Offline
Modelarz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 lut 2013, o 21:44
Posty: 739
Lokalizacja: Elbląg
:lol: Niedługo z szybownika staniesz się "samolociarzem". Ja to wszystko przerabiałem. Moje spaliniaki teraz mają podwozia duralowe. Były z blachy aluminiowej i z drutu. Nieraz urwane szukałem w trawie itp. Do wszystkiego trzeba powoli dojść. Przyjrzyj się mojemu trenerkowi w modelarni. Niejeden ślad naprawy tam widać. Podwozie z hartowanego drutu też zdaje egzamin. Poza tym łatwo je wyprostować po nieudanym lądowaniu. Jak dopracujesz Tukana to skuszę się na jego pilotaż. Po wlataniu może odważę się na hol. :? :roll:

_________________
Cudowne widoki
...piękna kobieta w tańcu, koń pełnej krwi w galopie , fregata pod pełnymi żaglami i... szybowiec na niebie pod cumulusami.

Pozdrawiam Mirek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2 lut 2018, o 14:27 
Offline
Modelarz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 sie 2011, o 20:51
Posty: 558
Lokalizacja: Elbląg
Dziś miałem przyjemność polatać Tukanem. Powiem tak: jest super! Łatwy start (pół gazu wystarczy) parę metrów rozbiegu i ogon już jest w powietrzu, a po chwili cały model. A prędkość podejścia do lądowania? Szok! Tak powolnym modelem jeszcze nie latałem. Akrobację też można pokręcić, a lot na plecach praktycznie nie wymaga wychylenia SW, aby model leciał do góry kołami.

Załącznik:
P1090802.JPG
P1090802.JPG [ 93.2 KiB | Przeglądany 14033 razy ]


Załącznik:
P1090803.JPG
P1090803.JPG [ 60.87 KiB | Przeglądany 14033 razy ]


Załącznik:
P1090804.JPG
P1090804.JPG [ 71.94 KiB | Przeglądany 14033 razy ]


Załącznik:
P1090807.JPG
P1090807.JPG [ 51.34 KiB | Przeglądany 14033 razy ]


Załącznik:
P1090810.JPG
P1090810.JPG [ 43.05 KiB | Przeglądany 14033 razy ]

_________________
Fw190 NPN, PZL Dromader NPN, SuperSportster, Dart XL fpv, copterx 450 black angel
Radiomaster tx12multi


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 29 mar 2018, o 20:39 
Offline
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 sie 2011, o 22:39
Posty: 3694
Lokalizacja: Elbląg
Model lata, a właściwie latał - pogoda ;) - przyszedł czas na przegląd przed sezonem. No i wielkie zdziwienie :o . Wręga silnikowa totalnie zmasakrowana, popękana widać zabielenia na laminacie - wręga ze sklejki lotniczej 3 mm i przelaminowana obustronnie tkaniną 200 g/m^2. "Tukan" nie zaliczył kreta, nie było kapotażu. Nie wiem dokładnie co było przyczyną, ale stawiam na drgania zespołu śmigło/silnik, jego masa, szczególnie istotna podczas lądowania i bardzo silne ażury we wrędze mające chłodzić silnik i regulator /poniżej zdjęcie poglądowe z zaznaczonymi ołówkiem miejscami pęknięć/. Zastanawiałem się długo jak to naprawić ;) . Tym bardziej, że nie było widać uszkodzeń na innych częściach kadłuba. Postanowiłem dać, nakleić nakładki na istniejącą wręgę z obu jej stron. Materiał: sklejka lotnicza 2 mm. Oczywiście idealny, wręcz niezastąpiony w takich sytuacjach Soudal 66A :). Nie będę się rozwodził nad technologią naprawy, powiem tylko, że chłodzenie zrealizuję odpowiednim nadmuchem na górnej części kadłuba, nad silnikiem z odpowiednią czerpnią. Aktualnie wszystko się klei, skręcone ściskami.


Załączniki:
DSCN4375.jpg
DSCN4375.jpg [ 138.72 KiB | Przeglądany 13806 razy ]

_________________
https://gliders.pl/ Szybowce są najfajniejsze....
SAM 18-007
pozdrawiam
milo
Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 30 mar 2018, o 15:26 
Offline
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 sie 2011, o 22:39
Posty: 3694
Lokalizacja: Elbląg
Naprawa dobiega końca. Dwie warstwy sklejki 2 mm - tak jak pisałem wcześniej - plus wzmocnienie listwami sosnowymi 5x5 mm górnej części komory silnika i pokrycie jej sklejką 2 mm. Tutaj zrezygnowałem z balsosklejki, jest słaba i moim zdaniem nie nadaje się na elementy bardzo obciążone. Oczywiście inaczej temat wygląda w skorupach. W górnym pokryciu zrobiłem otwór wentylacyjny, w czasie eksploatacji sprawdzę czy jest wystarczający czy nie. Czekam aż wszystko się sklei, połatam folią no i próby na ziemi, później w powietrzu.


Załączniki:
DSCN4376.jpg
DSCN4376.jpg [ 138.08 KiB | Przeglądany 13772 razy ]
DSCN4377.jpg
DSCN4377.jpg [ 139.41 KiB | Przeglądany 13772 razy ]
DSCN4380.jpg
DSCN4380.jpg [ 162.91 KiB | Przeglądany 13772 razy ]

_________________
https://gliders.pl/ Szybowce są najfajniejsze....
SAM 18-007
pozdrawiam
milo
Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 4 kwie 2018, o 21:25 
Offline
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 sie 2011, o 22:39
Posty: 3694
Lokalizacja: Elbląg
Tak jak podejrzewałem, chłodzenie jest marne, mówiąc delikatnie :( . Postanowiłem testować różne warianty, jeden jest na zdjęciu. Wydawało mi się, że jest ok, ale po dzisiejszych lotach zmieniłem zdanie. Testowałem dzisiaj wylaminowany element, drugie zdjęcie, jednak silnik dość mocno grzał się, tym bardziej, że latałem rzadko na "full gaz" ;) . Postanowiłem wyciąć otwór wentylacyjny we wrędze, w jej dolnej części. Jutro dalszy ciąg prób.


Załączniki:
DSCN4389.jpg
DSCN4389.jpg [ 304.71 KiB | Przeglądany 13667 razy ]
DSCN4390.jpg
DSCN4390.jpg [ 217.73 KiB | Przeglądany 13667 razy ]

_________________
https://gliders.pl/ Szybowce są najfajniejsze....
SAM 18-007
pozdrawiam
milo
Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 84 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następna

Strefa czasowa UTC+2godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group