Forum modelarskie RC , projektowanie CAD

forum.aerodesignworks.eu
Dzisiaj jest 28 mar 2024, o 10:34

Strefa czasowa UTC+2godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 84 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Następna
Autor Wiadomość
Post: 3 sie 2019, o 00:22 
Offline
Modelarz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2 lut 2014, o 21:31
Posty: 20
Lokalizacja: Lubin
Witaj,
Miałem to samo na Opticu 6 :D ale jest dobry bo latam na nim do dziś.
Stawiam na regulator.
Weź go pod śmigło i pokręć z minutę, dwie - powinien skończyć swój żywot.

_________________
DOBRE jest wrogiem LEPSZEGO.
Pozdrawiam Eugeniusz


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 6 sie 2019, o 13:26 
Offline
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 wrz 2012, o 08:17
Posty: 1219
Lokalizacja: Wrocław
Jeśli będziesz testował napęd/regulator przez dłuższą chwilę zalecam dodatkowe chłodzenie silnika! Kiedyś chciałem rozładować pakiet silnikiem i skończyło się na przegrzaniu uzwojenia i magnesów :evil: Chwytu powietrza był niewystarczający...

milo pisze:
Oczywiście pakiet coraz bardziej gorący...
Czyli regulator podawał cały czas prąd na silnik czy coś innego miałeś na myśli?

Przy okazji, chciałbym zwrócić wszystkim uwagę na istotność funkcję Fail Safe. Jeśli utracimy sygnał w zakręcie to przynajmniej model nie będzie pogłębiał zakrętu. Ale zdecydowanie ważniejszym jest, że zasilanie do silnika zostanie odcięte! Moim zdaniem Fail Safe należy obowiązkowo włączyć przed pierwszym lotem. Kiedyś, po nowej konfiguracji modelu nie ustawiłem Fail Safe bo nie miałem chwili a przecież "to tylko kilka lotów" oraz "przecież nigdy nie utraciłem kontroli nad modelem". Rezultat można zobaczyć tutaj. :oops:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 6 sie 2019, o 20:19 
Offline
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 sie 2011, o 22:39
Posty: 3694
Lokalizacja: Elbląg
molej pisze:
milo pisze:
Oczywiście pakiet coraz bardziej gorący...
Czyli regulator podawał cały czas prąd na silnik czy coś innego miałeś na myśli?

Co miałem na myśli? Otóż w tym feralnym locie pakiet był świeżo założony, czyli nie miał możliwości się rozgrzać. Przypominam, że kret nastąpił zaraz po starcie. Pakiet robił się coraz bardziej gorący gdy byłem już przy modelu i oglądałem zwłoki. Bateria odpięta i wyciągnięta. Prawdopodobnie uszkodzony podczas uderzenia w ziemię.

ESTA pisze:
Stawiam na regulator.

Też tak stawiam. Dlatego jedzie już do mnie nowiutki Ray 80 A, silnik jest gdzieś między Singapurem a Polską, a sam Tukan dzisiaj został pomalowany. Jutro dopieszczę resztę kadłuba, zamontuję podwozie i takie tam. Czekam na elektronikę, montuję, ustawiam i w górę.

molej pisze:
chciałbym zwrócić wszystkim uwagę na istotność funkcję Fail Safe

Właściwie nigdy o tym nie myślałem, spróbuję ustawić a jak mi się nie uda to poproszę o pomoc.

_________________
https://gliders.pl/ Szybowce są najfajniejsze....
SAM 18-007
pozdrawiam
milo


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 7 sie 2019, o 00:33 
Offline
Modelarz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2 lut 2014, o 21:31
Posty: 20
Lokalizacja: Lubin
W moim wypadku miałem ustawiony Fail Safe.
Jak odcina prąd z BEC to nie zadziała Fail Safe.
Tu należy się zastanowić czy nie dać dodatkowego zasilania w modelu za 2000 pln myślę że należy.
Ale było w miarę dobrze, kąt 30 w dół, lekka spirala i ze 100 m tylko przód kadłuba lekko uszkodzony.

_________________
DOBRE jest wrogiem LEPSZEGO.
Pozdrawiam Eugeniusz


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 7 sie 2019, o 14:22 
Offline
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 sie 2011, o 22:39
Posty: 3694
Lokalizacja: Elbląg
Naprawa zakończona. Polegała zasadniczo na odbudowie centralnej części kadłuba i jej ogólnym wzmocnieniu. Idealnym okazał się tutaj Soudal 66A ;) . To co na biało pomalowane to wzmocnienie przedniej części kadłuba laminatem 80 g/m^2. Troszeczkę szpachli, szlif i lakier. Wszystko raczej "budżetowo" bez spinki i umartwiania się nad modelem. Tukan ma latać, holować, wygląd raczej jest na drugim planie. Zresztą i tak pewnie pojawią się wkrótce jakieś uszkodzenia ;) . Czekam na graty, dzisiaj będę miał w ręku regulator i nowe śmigło, silnik gdzieś tam hula nad Pacyfikiem albo Azją :lol: .


Załączniki:
DSCN4987.jpg
DSCN4987.jpg [ 254 KiB | Przeglądany 12242 razy ]
DSCN4988.jpg
DSCN4988.jpg [ 223.88 KiB | Przeglądany 12242 razy ]
DSCN4989.jpg
DSCN4989.jpg [ 258.25 KiB | Przeglądany 12242 razy ]

_________________
https://gliders.pl/ Szybowce są najfajniejsze....
SAM 18-007
pozdrawiam
milo
Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 8 sie 2019, o 07:00 
Offline
Modelarz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 lut 2013, o 21:44
Posty: 739
Lokalizacja: Elbląg
Ster kierunku zrób biały albo naklej tę szachownicę. Ewentualnie dodaj fragment żółci na dziobie. Teraz to wygląda jak element podebrany z innego modelu (tak jak blacharka ze szrotu przy samochodzie) ;)

_________________
Cudowne widoki
...piękna kobieta w tańcu, koń pełnej krwi w galopie , fregata pod pełnymi żaglami i... szybowiec na niebie pod cumulusami.

Pozdrawiam Mirek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 13 sie 2019, o 20:57 
Offline
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 sie 2011, o 22:39
Posty: 3694
Lokalizacja: Elbląg
Dzisiaj odebrałem silnik i dzisiaj oblatałem model po naprawie. Masa modelu wzrosła, nie wiem o ile, podam jak zważę, ale mogę zdradzić, że aby model się wyważył musiałem dać 45 gram ołowiu w ogonie :shock: . Kostkę wyważenia przyczepiłem trytytkami do goleni kółka ogonowego. Zrobiliśmy po kilka lotów z Marcinem. Jest dobrze, większych zmian nie odczuwam. Jutro pierwsze holowanie po przerwie. Mam nadzieję, że uda się nakręcić jakiś filmik, na razie kilka fotek z oblotu.


Załączniki:
DSCN4993.jpg
DSCN4993.jpg [ 82.45 KiB | Przeglądany 12167 razy ]
DSCN4995.jpg
DSCN4995.jpg [ 139.86 KiB | Przeglądany 12167 razy ]
DSCN5000.jpg
DSCN5000.jpg [ 123.05 KiB | Przeglądany 12167 razy ]

_________________
https://gliders.pl/ Szybowce są najfajniejsze....
SAM 18-007
pozdrawiam
milo
Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 14 sie 2019, o 22:21 
Offline
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 sie 2011, o 22:39
Posty: 3694
Lokalizacja: Elbląg
Dzisiaj odbyły się pierwsze hole. Wszystko jest ok :D . Jakoś nie zapomnieliśmy jak to się robi :lol: . Zrobiliśmy ok 6-ciu lotów, na zmianę, holówka/szybowiec. Przepędził nas szkwał przed nadchodzącą burzą ;) .

Przed lotami okazało się, że "drga" jedna lotka w Muszce. Z Marcinem przeanalizowaliśmy sprawę...." no serwo, serwo walnięte, ale spoko, da się latać, jedziemy...." . Po powrocie do domu sprawdziłem serwo, jest ok :o . To przedłużacz gdzieś gubił prąd ;) . Po wymianie kabelka wszystko wróciło do normy :) .

_________________
https://gliders.pl/ Szybowce są najfajniejsze....
SAM 18-007
pozdrawiam
milo


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 14 sie 2019, o 23:25 
Offline
Modelarz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 sie 2011, o 20:51
Posty: 558
Lokalizacja: Elbląg
U mnie też ostatnio kabelek gubił prąd...
A tak to wyglądało z perspektywy mojego syna Kuby

_________________
Fw190 NPN, PZL Dromader NPN, SuperSportster, Dart XL fpv, copterx 450 black angel
Radiomaster tx12multi


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 8 cze 2021, o 15:40 
Offline
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 sie 2011, o 22:39
Posty: 3694
Lokalizacja: Elbląg
"Tukan" został w weekend uszkodzony. Może nie poważnie, ale dość rozległe były uszkodzenia. Najpoważniejszym było wyrwane żebro nasadowe prawego płata, na plus to to, że dźwigary całe, podobnie natarcie i spływ. Resztę uszkodzeń dość szybko naprawiłem. Dzisiaj uzupełniłem folię, widać żółty kawałek skrzydła u nasady, skończyła mi się niebieska folia ;) . Czekam na osie silnika, dałem do tokarza żeby mi skrócili i podtoczyli stopkę, jutro mają być. Ale temat jest inny. Podczas ostatnich lotów postanowiliśmy odświeżyć konstrukcję modelu. Bogatsi o doświadczenia z eksploatacji obecnego - to już 4 lata :shock: - zaprojektujemy i zbudujemy nowego Tukana /robocza nazwa MM-1 Tukan bis/. Myślę, że pojawi się niebawem osobny wątek.
Podstawowym wnioskiem jest to, że model tego typu musi być trwały, a szczególną uwagę należy zwrócić na podwozie. Model wykonuje dużo lądowań a jak to mówią piloci...." na 10 dziesięć lądowań jedno zawsze popsujesz /tu było inne słowo ;) /'... i na to jedno lądowanie model musi być przygotowany :) .


Załączniki:
DSCN5814.jpg
DSCN5814.jpg [ 257.48 KiB | Przeglądany 8375 razy ]
DSCN5815.jpg
DSCN5815.jpg [ 251.97 KiB | Przeglądany 8375 razy ]

_________________
https://gliders.pl/ Szybowce są najfajniejsze....
SAM 18-007
pozdrawiam
milo
Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 84 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Następna

Strefa czasowa UTC+2godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group