Forum modelarskie RC , projektowanie CAD

forum.aerodesignworks.eu
Dzisiaj jest 28 mar 2024, o 14:32

Strefa czasowa UTC+2godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 84 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następna
Autor Wiadomość
Post: 4 kwie 2018, o 21:57 
Offline
Modelarz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 wrz 2011, o 10:38
Posty: 444
Lokalizacja: Ełk
Oprócz wlotu powietrza, musisz mieć też wylot. Bez cyrkulacji nie ma chłodzenia.

_________________
Krzysiek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 5 kwie 2018, o 23:11 
Offline
Modelarz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 lip 2015, o 00:13
Posty: 126
Lokalizacja: Brisbane, Australia
Proponuję wyważyć też śmigło.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 7 kwie 2018, o 20:36 
Offline
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 sie 2011, o 22:39
Posty: 3694
Lokalizacja: Elbląg
kesto pisze:
Oprócz wlotu powietrza, musisz mieć też wylot

Oczywiście jest, już w fazie projektu został przewidziany.
Andrzej Klos pisze:
Proponuje wywazyc tez smiglo.

Oczywiście wyważone przed pierwszym użyciem i kontrolowane po iluś tam lotach.

Wykonałem dodatkowe otwory chłodzące we wrędze, tak aby zbytnio jej nie osłabić i dzisiaj testowałem. Zrobiłem ok 20/30 lotów, jest poprawa, silnik jest ciepły /loty w cyklu: start-krótki lot po kręgu-lądowanie/, momentami gorący ale tylko po pracy na pełnym gazie. Zobaczymy jak będzie w upalniejsze dni.

_________________
https://gliders.pl/ Szybowce są najfajniejsze....
SAM 18-007
pozdrawiam
milo


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 8 kwie 2018, o 20:04 
Offline
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 sie 2011, o 22:39
Posty: 3694
Lokalizacja: Elbląg
Moje pierwsze loty Tukanem z kamerą Tracer. Mam jeszcze kilka, systematycznie będę wrzucał na yt.






_________________
https://gliders.pl/ Szybowce są najfajniejsze....
SAM 18-007
pozdrawiam
milo


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 17 lip 2018, o 13:42 
Offline
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 sie 2011, o 22:39
Posty: 3694
Lokalizacja: Elbląg
Zasadniczo mam już nowy napęd do Tukana. Poprzedni uszkodzony podczas holowania - opisany przypadek w viewtopic.php?f=4&t=1698
- nie nadaje się do dalszej eksploatacji. Nowy, udało się nam /Marcin i ja/ skompletować: silnik Tur SK 5045 i regulator 80 A. Jeden z pakietów również nie nadaje do dalszego użytkowania, ten powypadkowy. No cóż, na razie latanko na jednym pakiecie, co dość mocno ograniczy loty holowane. Dzisiaj zakupiłem niezbędne akcesoria do konfiguracji zespołu silnikowego.... konektory, piastę, śmigła. Powoli, w przerwach podczas remontu domu będę montował Tukana.


Załączniki:
DSCN4698[1].jpg
DSCN4698[1].jpg [ 171.88 KiB | Przeglądany 13634 razy ]

_________________
https://gliders.pl/ Szybowce są najfajniejsze....
SAM 18-007
pozdrawiam
milo
Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 18 lip 2018, o 21:30 
Offline
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 sie 2011, o 22:39
Posty: 3694
Lokalizacja: Elbląg
Kadłub naprawiony i oklejony ;) . Troszeczkę zmieniłem kolorystykę. Zmieniona została wręga silnikowa. Do montażu silnika wykorzystam krzyżak dołączony do zestawu. Graty potrzebne do złożenia napędu mam już w domu, także jutro lutowanie, przykręcanie i montowanie wszystkiego w kadłubie. Na naprawę czeka jeszcze jeden płat, małe pęknięcie kesonu w części nasadowej i wyrwana lotka.


Załączniki:
DSCN4699[1].jpg
DSCN4699[1].jpg [ 243.77 KiB | Przeglądany 13596 razy ]

_________________
https://gliders.pl/ Szybowce są najfajniejsze....
SAM 18-007
pozdrawiam
milo
Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 22 lip 2018, o 21:12 
Offline
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 sie 2011, o 22:39
Posty: 3694
Lokalizacja: Elbląg
Dzisiaj oblatałem Tukana. Wyważenie, tak jak przypuszczałem, wyszło troszeczkę bardziej przednie. Poprzesuwałem co się dało do tyłu, ale jednak ;) . Cóż, próbuję. Napęd mocniejszy od poprzedniego, pół gazu i Tukan odrywa się od murawy. Pełny gaz właściwie pionowo na 20/25 m. Redukcja obrotów , dwa zakręty i lądowanie. Przednie wyważenie jakoś nie dawało się we znaki :) . Wyraźnie jednak podniósł się zakres prędkości. Zrobiłem kilka lotów i zauważyłem drgające serwo lotki, w pewnym momencie nawet się zablokowało. Kończę, nie będę kusił losu. Jutro może spróbujemy holu, ale wcześniej jeszcze kilka lotów na regulacje. Ogólnie jestem zadowolony, no jeszcze testy na większym śmigle /14x7/, teraz jest 13x6,5.


Załączniki:
DSCN4701[1].jpg
DSCN4701[1].jpg [ 248.41 KiB | Przeglądany 13539 razy ]

_________________
https://gliders.pl/ Szybowce są najfajniejsze....
SAM 18-007
pozdrawiam
milo
Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 31 lip 2019, o 11:56 
Offline
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 sie 2011, o 22:39
Posty: 3694
Lokalizacja: Elbląg
Niecały rok temu "Tukan" został rozbity. Może pisałem o tym, już nie pamiętam :( . Krótko, zaraz po starcie - nie holowanie - utrata kontroli nad modelem, brak reakcji na stery, z wysokości ok 5 m uderzenie pionowe w lotnisko, pod kątem ok 45 st, pierwsze lewe skrzydło, kadłub i reszta. Wynik. Właściwie nie istniejące centro w kadłubie i rozgruchotana część spływowa, za dźwigarem, lewego płata. Oczywiście pakiet coraz bardziej gorący i zgięta oś silnika, to mnie zabolało mocno :( . O wygiętym trochę stalowym łączniku /nie pękniętym ;) / i jeszcze paru innych uszkodzeniach, mniej lub bardziej poważnych nie wspominam ;) .
Na początku wydawało mi się to wszystko nie do naprawy, ale minęło parę miesięcy, jakoś to wszystko przemyślałem, powoli zabrałem się do początkowo, rewizji uszkodzeń, w finale do naprawy. Bardzo pomocne okazały się dodatkowe elementy, które dałem do cięcia przy okazji wycinania Muchy ter..... żeberka nasadowe kadłuba i płata. Kilka dni temu pojawił się silnik w hk, ten sam co był wcześniej /SK 5045 660 kV/. Szybka decyzja o zakupie /brak dostępności w/w osi w sprzedaży/, prace nabierają pędu.
Nie wiem do dzisiaj co było przyczyną awarii. Pakiet naładowany, wszystko przed lotem sprawdzone. Może regulator, może łączność między nadajnikiem a odbiornikiem, nie wiem. Sprawdziłem wszystko i nie znalazłem przyczyny. Po naprawie Tukan będzie sterowany aparaturą Aurora, którą zakupiłem sobie parę miesięcy temu. Spekuluję, że mój Hitec Optic 6, stary i już wiele przeszedł, stoi za przyczyną katastrofy ;) . Tukan to drugi model który usiekłem w ten sam sposób, wcześniej Kumak. Ta sama aparatura.
Oblot po naprawie planuję w sierpniu, mam nadzieję ;)


Załączniki:
DSCN4986.jpg
DSCN4986.jpg [ 167.36 KiB | Przeglądany 11883 razy ]
DSCN4985.jpg
DSCN4985.jpg [ 168.33 KiB | Przeglądany 11883 razy ]

_________________
https://gliders.pl/ Szybowce są najfajniejsze....
SAM 18-007
pozdrawiam
milo
Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 31 lip 2019, o 15:39 
Offline
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 lip 2014, o 07:56
Posty: 1703
Lokalizacja: Gdańsk
Fajnie, że dostanie drugie życie :)
Ale nie odpuszczaj budowy nowego holownika :P

_________________
Nic tak nie cieszy, jak własny szybowiec :D
____________SAM 18-025_____________
https://gliders.pl


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 1 sie 2019, o 12:46 
Offline
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 wrz 2012, o 08:17
Posty: 1219
Lokalizacja: Wrocław
milo pisze:
.../SK 5045 660 kV/ (...) /brak dostępności w/w osi w sprzedaży/...

Jeśli oś silnika nadal nie będzie dostępna, proponuję samemu ją zrobić z wypychaczy do form wtryskowych (kiedyś o tym rozmawialiśmy). Wystarczy wytoczyć rowek (nawet na zamocowanej wiertarce) i frezować powierzchnie pod sworzeń dociskowy (szlifierka):
Załącznik:
Shaft.gif
Shaft.gif [ 153.99 KiB | Przeglądany 11855 razy ]

Jeśli masz stary wał to wymiary masz. Ktoś na forum opowiadał, że ma dostęp do takowych wypychaczy. Myślę że cena nie będzie kosmiczna a będziesz miał silnik do nowego holownika :D


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 84 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następna

Strefa czasowa UTC+2godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group