Tak jak zapowiedziałem, temat Tukana powraca, już jako projekt mój i Tomka. Model jest dla nas dość pionierskim zadaniem. Z dwóch powodów. Po pierwsze jest to moja pierwsza wycieczka w świat modeli samolotów z napędem elektrycznym, po drugie jest to pierwszy model wycinany frezarką, którą zbudował Tomek. Jakoś wspólnie udało się rozrysować model, Tomek miał super okazję testować swoje urządzenie

i dzisiaj odebrałem wycięte elementy kadłuba, płatów i pionowego

.... oczywiście po powrocie z Gdańska szybko i z dużą ochotą zabrałem się za składanie modelu, dokładniej, kadłuba. Wszystko pasuje

, to co nie pasuje to z mojej winy

.... jakieś delikatne przesunięcia i brak wpustu na dolne poszycie kadłuba we wrędze. Ale to dosłownie totalne pierdóły. Tukan jest trochę zmieniony w stosunku do tego co pokazywaliśmy wcześniej. Zasadniczo jest inny statecznik pionowy i poziomy w układzie krzyżowym, ale to pokażemy w odpowiednim momencie. Parę danych modelu: rozpiętość 190 cm, długość ok 130 cm, profil NACA 2412, wyposażenie elektryczne bez zmian. Na zdjęciach kadłub złożony "na sucho" i inne elementy Tukana, jeszcze na formatkach. Pewnie Tomek opisze w odpowiednim dziale swoje doświadczenia w wycinaniem.
Na razie jest to prototyp, w planach wersja z klapami i ewentualnie z innym napędem.....zobaczymy po oblocie. Tukan w zamyśle ma być modelem wielozadaniowym - docelowo ma służyć do holowania modeli szybowców - ma służyć do treningu, akrobacji i lotów rekreacyjnych. Jak będzie zobaczymy.
_________________
https://gliders.pl/ Szybowce są najfajniejsze....
SAM 18-007pozdrawiam
milo