Forum modelarskie RC , projektowanie CAD http://forum.aerodesignworks.eu/ |
|
Fun Fly http://forum.aerodesignworks.eu/viewtopic.php?f=4&t=1208 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | mgr [ 28 lut 2015, o 13:29 ] | ||||
Tytuł: | Fun Fly | ||||
Mój Fun Fly, którego ostatnio rozbiłem na lotnisku w EG, (viewtopic.php?f=41&t=1155) doczekał się remontu. Postanowiłem troszkę zmienić konstrukcję i wydłużyć przód, poprzednia wersja miała bardzo duży problem z wyważeniem. W ramach ćwiczeń z laminatami, próbuje zrobić maskę silnika. Poniżej fotki, z przymiarki kopyta.
|
Autor: | mgr [ 4 mar 2015, o 21:06 ] |
Tytuł: | Re: Fun Fly |
Maska silnika przyjmuje kolejne warstwy lakieru, a w międzyczasie oklejam kadłub. Załącznik:
|
Autor: | mgr [ 7 mar 2015, o 14:46 ] |
Tytuł: | Re: Fun Fly |
Maska, zamontowana... choć chyba będę musiał wyciąć jakieś dodatkowe otwory do chłodzenia... Usterzenie wklejone, może dziś je okleję. W między czasie robię SW. Załącznik: Załącznik:
|
Autor: | molej [ 7 mar 2015, o 19:28 ] |
Tytuł: | Re: Fun Fly |
Nie widzę na zdjęciu dokładnie jak kadłub jest zbudowany ale jest bardzo cienki przekrój na środku (w najgorszym miejscu) Załącznik: O ile w powietrzu będzie ok to twardsze lądowanie może złamać kadłub. Pewnie skrzydło będzie przykręcone tak aby "pomagało" ale jeśli w tym miejscu masz tylko po 2 listewki sosnowe na bokach a od góry i dołu balsę ze słojami w poprzek to niezbyt mocno takie rozwiązanie. Znacznie większą wytrzymałość uzyska się, jeśli pas górny i dolny będzie rozciągany/ściskany (np. na wzór dwuteownika). Chyba że masz tam wzmocnienia to co innego. Jak w ogóle ze sztywnością kadłuba w tym momencie na skręcanie? Jak złapiesz za maskę i stateczniki to jak zachowuje się konstrukcja? |
Autor: | mgr [ 7 mar 2015, o 21:30 ] |
Tytuł: | Re: Fun Fly |
Od wewnątrz wygląda tak: Załącznik: Załącznik: Za podłużnicę robi sosna 5x5 - w poprzedniej wersji (przed opisywanym na początku krecikiem) była tylko ona i faktycznie kadłub trochę pracował. Aktualnie dodałem do niej w tym miejscu jeszcze sosnę 8x3, bardzo wzmocniło to konstrukcję. Wydaje się być dobrze (w porównaniu z poprzednią wersją bardzo dobrze ). Ogólnie podwozie jest wklejone tak by przy twardszym lądowaniu po prostu odpadło, rozpraszając nadmiar energii. Poprzednio się to sprawdzało, a po takim zdarzeniu lądowałem na brzuszku na trawie. Jeśli chodzi o skręcanie to wymaga trochę siły, ale występuje. Przyczepiłem takie coś (http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... Gauge.html) do poziomego. Przód (od silnika do podwozia) oparłem o stół, wyginałem przykładając siłę przy statecznikach. Wskazówka wychylała się do 5 stopni. Więcej nie próbowałem, z obawy o kadłub. Nie mam pomysłu jak zmierzyć przykładaną i potrzebną do obrotu siłę. |
Autor: | molej [ 10 mar 2015, o 19:37 ] |
Tytuł: | Re: Fun Fly |
Nie wiem jak z masą, Fun Fly-ami się nigdy nie zajmowałem ale osobiście wzmocnił bym dół sklejką robiąc "skrzynkę" (kleić do balsy/sosny nie do folii). Oczywiście jak potrzebne są wycięcia aby wyprowadzić przewody, elementy to lepiej zrobić bardziej podłużny otwór niż szerszy a krótszy - będzie procowało więcej włókien. I im wyższa ta skrzynka tym dużo bardziej wytrzymała. Jeśli masa lub miejsce nie pozwalają, zawsze można dokleić poziomo listewki sosnowe wzdłuż kadłuba, tak aby złapały się z tamtymi. I lepsze o przekroju bardziej prostokątnym niż kwadratowe. A jeśli chodzi o zmierzenie wartości momentu (siła x ramię) jaki jest potrzebny aby skręcić kadłub np. o 5° to chyba tylko orientacyjnie się to przyda. Można zmierzyć to przed i po wzmocnieniu kadłuba i dowiedzieć się jak zwiększyła się sztywność. Bez robienia dodatkowych przyrządów ja zrobiłbym to tak - zamocować oś silnika w imadło tak aby kadłub był poziomo. Złapać ręką za kadłub pod statecznikiem a z przodu, przy imadle przymocować np. kawałek listwy/deski do kadłuba. Trzymamy kadłub przy stateczniku sztywno a naciskając/ciągnąc za deskę za pomocą wagi wiemy jakiej siły potrzebujemy użyć [N] aby wykonać obrót o dany kąt. Później zmierzyć odległość przykładanej siły od osi (w metrach), pomnożyć i mamy wartość momentu w niutonometrach [N*m]. Oczywiście jeśli nie zmieniamy długości dźwigni wystarczy nam tylko porównanie przyłożonej siły. |
Autor: | mgr [ 30 maja 2015, o 21:08 ] |
Tytuł: | Re: Fun Fly |
FunFly, czekał, czekał w końcu się doczekał. Okleiłem go do końca, zamocowałem stery, podpiąłem serwa. Załącznik: Załącznik: Załącznik: Zamówiłem mu nawet nowy pakiet 3S 2,8Ah. Model praktycznie gotowy, czekam na pakiet by go wyważyć i zrobić odpowiednią półkę na mocowanie baterii. |
Autor: | mgr [ 23 sie 2015, o 13:35 ] |
Tytuł: | Re: Fun Fly |
Ostatnio na łące - na której dotychczas latałem w Gdańsku (Lublewie) odbył się oblot po remoncie. Ogólnie pogoda wydawała się obiecująca, podmuchy wiatru do 3m/s. Jednak zanim złożyłem modele i wybrałem się na środek pola, podmuchy się trochę nasiliły. Załącznik: Pierwszy lot wykonałem FunFly-em, po małym trymowaniu nawet latał jak trzeba. Niestety po 8 minutach zabawy skończył się prąd... lądowanie - zmiana modelu. Jednak 20 minutowe loty termiczne Bekasem w EG, trochę mnie rozpuściły... te 8 minut "jakiś tam" wygłupów FunFly-em, pozostawiły raczej niedosyt - lekki niesmak... za krótko i trochę tak bez celu. |
Autor: | alkraj [ 21 mar 2016, o 19:19 ] |
Tytuł: | Re: Fun Fly |
Jak z masą do lotu? |
Autor: | mgr [ 21 mar 2016, o 19:32 ] |
Tytuł: | Re: Fun Fly |
Było ok, silnik dawał radę. Niestety nie pamiętam ile ważył. Miesiąc temu oddałem go synowi (3 lata) do zabawy (bez elektroniki ), nawet długo się trzymał. Musiałem zrobić miejsce w mieszkaniu na nowe szybowce |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+2godz. |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |