Końcówka płata po wstępnym obrobieniu, została przyklejona do płata. Klej soudal poliuretanowy.
Załącznik:
p1050433r.jpg [ 198.79 KiB | Przeglądany 10860 razy ]
Shot at 2011-10-23
Lotka została odcięta od reszty skrzydła.
Załącznik:
p1050434n.jpg [ 254.62 KiB | Przeglądany 10860 razy ]
Shot at 2011-10-23
Po odcięciu, musimy wypełnić przestrzenie między pasami dźwigarka lotki i dźwigarka przylotkowego. Tutaj stosuję resztki balsy 4/5 mm. Klej soudal poliuretanowy.
Załącznik:
p1050435km.jpg [ 229.96 KiB | Przeglądany 10860 razy ]
Shot at 2011-10-23
Planujemy miejsca w których będą wklejone zawiasy lotki. Staram się, aby każda lotka miala trzy zawiasy. W elemencie który wkleimy między pasy dźwigarka lotki, wyznaczamy położenie zawiasu i iglakiem delikatnie wycinamy podłużny otwór na zawias.
Załącznik:
p1050436o.jpg [ 275.23 KiB | Przeglądany 10860 razy ]
Shot at 2011-10-23
A tak to powinno wyglądać, narazie "na sucho"
Załącznik:
p1050437q.jpg [ 247.27 KiB | Przeglądany 10860 razy ]
Shot at 2011-10-23
Ta szparka między żeberkiem a wypełnieniem to odpowietrzenie. W czasie oklejania folią , nagrzewane elementy, a właściwie powietrze , nagrzewa się, zwiększa objętość /fizyka klasa VII
/, musimy pomyśleć o otworach, przez które powietrze będzie mogło wydostawać się na zewnątrz. Podobne otwory robimy w żeberkach lotki wiertełkiem fi 1mm. Pamiętajcie, że dany element, np lotka, ster wysokości lu kierunku musi być odpowietrzony. Im mniejszy element, tym problem bardziej zauważalny. Ale Sławek na pewno wytłumaczy to jaśniej.
Cdn.
_________________
https://gliders.pl/ Szybowce są najfajniejsze....
SAM 18-007pozdrawiam
milo