Forum modelarskie RC , projektowanie CAD
http://forum.aerodesignworks.eu/

Saito FG 21
http://forum.aerodesignworks.eu/viewtopic.php?f=33&t=2191
Strona 1 z 1

Autor:  slawekmod [ 9 maja 2025, o 21:07 ]
Tytuł:  Saito FG 21

Nieoczekiwanie stałem się posiadaczem takiego silnika.
Małe benzynowe Saito znane są z upierdliwej regulacji. Podobno za taki stan rzeczy odpowiada gaźnik wywodzący się z żarowej wersji FA 125. Wersja w FG 21 niby ma jakąś tam pompę ale z tego co ludzie piszą ten gaźnik to porażka Saito. Gaźniki Walbro są stosowane od FG30 w górę. Ja w tym FG21 zastosuję Walbro od silników RCGF. Przeczytałem na kilku forach że taka przeróbka zdecydowanie poprawia pracę silnika w pełnym zakresie obrotów. Będzie trochę toczenia i frezowania. Przeróbka pewnie trochę potrwa ale nie śpieszy mi się z tym tematem. Na chwilę obecną ustawiłem luzy zaworowe bo praktycznie ich nie było i zakonserwowałem motorek olejem. Taka ciekawostka...

Załączniki:
20250509_204616.jpg
20250509_204616.jpg [ 413.04 KiB | Przeglądany 1672 razy ]

Autor:  slawekmod [ 12 maja 2025, o 16:23 ]
Tytuł:  Re: Saito FG 21

Przyjżałem się oryginalnemu gaźnikowi Saito. To praktycznie ten sam gaźnik co w wersji żarowej z dodaną membranową pompą paliwa. Ponieważ podciśnienie do jej pracy pobrane jest z dolotu pompa ma sprężynkę dociskającą membranę w chwili kiedy zawór ssący jest zamknięty. Z tego co ludzie piszą ten gaźnik w połączeniu ze słabą wydajnością pompy jest tragiczny w regulacji.
Zamówiłem gaźnik do silników RCGF o symbolu WT962. Ten typ jest często wykorzystywany zamiast oryginalnego z powodzeniem.
Gaźnik nie ma sprężyny w pompie bo jest przeznaczony do silników 2T. Ale jak się okazuje wystarczy im pulsowanie ciśnienia w dolocie do prawidłowej pracy. Drugą opcją jest trójnik na odpowietrzeniu skrzyni korbowej i pobranie z niej pulsacji ciśnienia do zasilania pompy membranowej WT962. Wypróbuje obie opcję.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+2godz.
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/