Kupiłem sobie zestaw napędowy do swojego szybowca, z silnikiem takim jak w tytule, akumulatorem Li-pol 3S i przetestowałem go na dwóch rozmiarach łopatek śmigła: 9x5 (jakaś nienazwana chińszczyzna) i 10x6 Graupner. Jak już wykonałem pomiary to pomyślałem że warto się nimi podzielić, może kiedyś przydadzą się komuś. Ciąg morzyłem za pomocą ruchomego ramienia podpartego wagą kuchenną, a prąd amperomierzem razem z układem bocznika wymontowanym z prostownika samochodowego. Myślę że nie trzeba objaśniać wykresów.
Załącznik:
silnik ciąg (prąd).jpg [ 47.12 KiB | Przeglądany 7904 razy ]
Załącznik:
efektywność (ciąg).jpg [ 48.87 KiB | Przeglądany 7904 razy ]
Wg. mnie najważniejszym wnioskiem płynącym z tych danych jest to że na śmigle 10x6 silnik ma nie tylko większy ciąg maksymalny, ale też większa efektywność rozumianą jako stosunek ciągu do pobieranego prądu. Silnik przewidziany jest na 20A, w związku z tym uzyskiwane wartości prądu wydają się zaniżone. Warto też zauważyć fakt że największa efektywność występuje w zakresie 30-40% ciągu maksymalnego.