Forum modelarskie RC , projektowanie CAD http://forum.aerodesignworks.eu/ |
|
Podłączenie 2 silników pod jeden regulator http://forum.aerodesignworks.eu/viewtopic.php?f=32&t=590 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | ali1983 [ 17 gru 2012, o 22:26 ] |
Tytuł: | Podłączenie 2 silników pod jeden regulator |
Witam. Wiem już co i jak podłączyć, ale pytanie jest tego typu: czy muszą być te same regulatory? mam 3 różne regulatory (hk ss 25A, turnigy sentry 25A, towerpro mag8 25A) i nie wiem czy to zadziała? |
Autor: | TomekW [ 17 gru 2012, o 22:32 ] |
Tytuł: | Re: podłaczenie 2 silników pod jeden regulator |
To o co właściwie biega , dwa pod jeden regulator , czy osobno ? |
Autor: | ali1983 [ 17 gru 2012, o 22:37 ] |
Tytuł: | Re: podłaczenie 2 silników pod jeden regulator |
dwa takie same silniki, każdy ma swój regulator z tym, że regulatory nie są te same (np. hk ss25A pod jeden silnik i turnigy sentry pod drugi silnik). regulatory są spięte Y-kablem (jeden ma odłączony "+") i wchodzą pod jeden kanał odbiornika. tak to mniej więcej wygląda: http://pfmrc.eu/index.php?/topic/3154-p ... dbiornika/ w wątku jedni piszą, że można inni, że nie... |
Autor: | Robot [ 17 gru 2012, o 23:01 ] |
Tytuł: | Re: podłaczenie 2 silników pod jeden regulator |
Silniki 3-fazowe powinny być zasilane każdy z osobnego regulatora. W trakcie pracy, silnik zasilany jest przez parę kabli, trzeci nastawiony jest na "odbiór". Ponieważ nie ma dwóch identycznych silników i nigdy nie uda Ci się idealnie zgrać długości kabli itp. sygnał zwrotny z silnika zostanie zakłócony. Przy odrobinie szczęścia zestaw dwa silniki Plus jeden regulator zadziała i może nawet trochę pochodzi. Dodatkowo przy samolotach dwu silnikowych zaleca się aby śmigła kręciły się w przeciwne strony. A jak dodamy do tego ruch całego zastawu w powietrzu i oddziaływanie powietrza na śmigło, to okaże się, że silniki nie pracują w identycznych warunkach, co skutkuje gubieniem się regulatora. Mam nadzieję że za bardzo nie namieszałem. Ideałem jest jeden silnik, jeden regulator, jeden pakiet. |
Autor: | Wladek J [ 18 gru 2012, o 08:23 ] |
Tytuł: | Re: podłaczenie 2 silników pod jeden regulator |
Dwa silniki to dwa regulatory. Nie może być inaczej. Dodatkowo sterując tym układem z nadajnka, należy domiksować drugi silnik do pierwszego w taki sposób aby zmiana położenia drążka w nadajniku była taka sama dla obu. Mówiąc prościej każdy ruch drążka musi dać taki sam wzrost obrotów na obu silnikach. |
Autor: | ali1983 [ 18 gru 2012, o 09:41 ] |
Tytuł: | Re: podłaczenie 2 silników pod jeden regulator |
ale ja cały czas piszę, że 2 silniki, każdy ma swój regulator, ale te regulatory nie są takie same. |
Autor: | Robot [ 18 gru 2012, o 09:48 ] |
Tytuł: | Re: podłaczenie 2 silników pod jeden regulator |
1. Jeśli mają podobne parametry to nie powinno być problemu przy kablu "Y". Jeśli regulatory reagują inaczej na sygnał z nadajnika (mają inne obroty), to podłącz pod dwa kanały i zmiksuj je w nadajniku. Wtedy możesz pod trymować zachowanie regulatorów. 2. Czy różnica 2-3 % będzie widoczna w locie? 3. Pytanie na ile regulatory tej samej firmy trzymają parametry? Też pewnie nie reagują identycznie na sygnał z nadajnika. Chyba jedyną odpowiedzią będzie przeprowadzenie testu na hamowni. |
Autor: | ali1983 [ 18 gru 2012, o 09:56 ] |
Tytuł: | Re: podłaczenie 2 silników pod jeden regulator |
aha. dzięki. narazie i tak poczekam, bo może odziedziczę szczotkowego mig'a 400 i wtedy podepnę szeregowo dwa silniki pod jeden regulator (szczotkowy oczywiście). jeżeli nie to pozostanie kupno emp 2830 1300kV (mam akurat 2 te same śmigła 8x4 pod 3S do tych silników) i podłączenie ich pod dwa inne regulatory i miksowanie w nadajniku. |
Autor: | PiotrKostek [ 18 gru 2012, o 11:00 ] |
Tytuł: | Re: podłaczenie 2 silników pod jeden regulator |
Robot_ pisze: Silniki 3-fazowe powinny być zasilane każdy z osobnego regulatora. W trakcie pracy, silnik zasilany jest przez parę kabli, trzeci nastawiony jest na "odbiór". No cóż... sprostowanie... Silnik 3 fazowy jest zasilany trzema przewodami. Z każdego też zczytywany jest sygnał Back-EMF używany do synchronizacji to chyba jest ten odbiór... Swego czasu bawiłem się tym - pisałem oprogramowanie pod PICa do obsługi. Pod AVRy zresztą też ale zakłócenia je zabijały, i nawet udało mi się pokręcić silnikiem. Jednak chińszczyzna zalała świat i przestało się to opłacać Ali u ciebie moim zdaniem nie powinno być problemów - takie same silniki powinny wymuszać na regulatorach takie same paramery. Możliwe, że wystąpi jakaś tam różnica wynikająca z niedokładności wykonania mechanicznego itp.. Jedynie co może sprawiać kłopot, to różna interpretacja sygnału serwa przez regulatory- tu mogą się generować największe różnice. Ale to byś po prostu musiał sprawdzić. |
Autor: | cacek26 [ 4 sty 2013, o 18:25 ] |
Tytuł: | Re: podłaczenie 2 silników pod jeden regulator |
Czesc Ali tu Jacek Wiem do jakiego modelu wiec dawaj te silniki i reg. i lataj Problem moze byc taki ze start silnikow moze byc rozny ,no i jak tyming bedzie rozny to moga miec silniki rozne obroty a co za tym idzie i ciag Musisz to sprawdzic bo mozesz miec klopoty ze startem no i w locie (przetestuj ciag silnikow ) Regulatory najlepiej podlacz pod dwa rozne kanaly i w razie czego sobie poprawisz jakby byly straszne roznice,ale chyba tak strasznie nie bedzie Pozdrawiam PS.Dostalem umowe |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+2godz. |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |