Forum modelarskie RC , projektowanie CAD
http://forum.aerodesignworks.eu/

Podłączenie 2 silników pod jeden regulator
http://forum.aerodesignworks.eu/viewtopic.php?f=32&t=590
Strona 1 z 2

Autor:  ali1983 [ 17 gru 2012, o 22:26 ]
Tytuł:  Podłączenie 2 silników pod jeden regulator

Witam.
Wiem już co i jak podłączyć, ale pytanie jest tego typu: czy muszą być te same regulatory?
mam 3 różne regulatory (hk ss 25A, turnigy sentry 25A, towerpro mag8 25A) i nie wiem czy to zadziała?

Autor:  TomekW [ 17 gru 2012, o 22:32 ]
Tytuł:  Re: podłaczenie 2 silników pod jeden regulator

To o co właściwie biega , dwa pod jeden regulator , czy osobno ? :o

Autor:  ali1983 [ 17 gru 2012, o 22:37 ]
Tytuł:  Re: podłaczenie 2 silników pod jeden regulator

dwa takie same silniki, każdy ma swój regulator z tym, że regulatory nie są te same (np. hk ss25A pod jeden silnik i turnigy sentry pod drugi silnik). regulatory są spięte Y-kablem (jeden ma odłączony "+") i wchodzą pod jeden kanał odbiornika.
tak to mniej więcej wygląda:
http://pfmrc.eu/index.php?/topic/3154-p ... dbiornika/
w wątku jedni piszą, że można inni, że nie...

Autor:  Robot [ 17 gru 2012, o 23:01 ]
Tytuł:  Re: podłaczenie 2 silników pod jeden regulator

Silniki 3-fazowe powinny być zasilane każdy z osobnego regulatora.
W trakcie pracy, silnik zasilany jest przez parę kabli, trzeci nastawiony jest na "odbiór".
Ponieważ nie ma dwóch identycznych silników i nigdy nie uda Ci się idealnie zgrać długości kabli itp. sygnał zwrotny z silnika zostanie zakłócony.
Przy odrobinie szczęścia zestaw dwa silniki Plus jeden regulator zadziała i może nawet trochę pochodzi.
Dodatkowo przy samolotach dwu silnikowych zaleca się aby śmigła kręciły się w przeciwne strony. A jak dodamy do tego ruch całego zastawu w powietrzu i oddziaływanie powietrza na śmigło, to okaże się, że silniki nie pracują w identycznych warunkach, co skutkuje gubieniem się regulatora.

Mam nadzieję że za bardzo nie namieszałem.
Ideałem jest jeden silnik, jeden regulator, jeden pakiet.

Autor:  Wladek J [ 18 gru 2012, o 08:23 ]
Tytuł:  Re: podłaczenie 2 silników pod jeden regulator

Dwa silniki to dwa regulatory. Nie może być inaczej. Dodatkowo sterując tym układem z nadajnka, należy domiksować drugi silnik do pierwszego w taki sposób aby zmiana położenia drążka w nadajniku była taka sama dla obu. Mówiąc prościej każdy ruch drążka musi dać taki sam wzrost obrotów na obu silnikach.

Autor:  ali1983 [ 18 gru 2012, o 09:41 ]
Tytuł:  Re: podłaczenie 2 silników pod jeden regulator

ale ja cały czas piszę, że 2 silniki, każdy ma swój regulator, ale te regulatory nie są takie same.

Autor:  Robot [ 18 gru 2012, o 09:48 ]
Tytuł:  Re: podłaczenie 2 silników pod jeden regulator

1.
Jeśli mają podobne parametry to nie powinno być problemu przy kablu "Y".
Jeśli regulatory reagują inaczej na sygnał z nadajnika (mają inne obroty), to podłącz pod dwa kanały i zmiksuj je w nadajniku. Wtedy możesz pod trymować zachowanie regulatorów.

2.
Czy różnica 2-3 % będzie widoczna w locie?

3.
Pytanie na ile regulatory tej samej firmy trzymają parametry? Też pewnie nie reagują identycznie na sygnał z nadajnika.

Chyba jedyną odpowiedzią będzie przeprowadzenie testu na hamowni.

Autor:  ali1983 [ 18 gru 2012, o 09:56 ]
Tytuł:  Re: podłaczenie 2 silników pod jeden regulator

aha. dzięki.
narazie i tak poczekam, bo może odziedziczę szczotkowego mig'a 400 i wtedy podepnę szeregowo dwa silniki pod jeden regulator (szczotkowy oczywiście). jeżeli nie to pozostanie kupno emp 2830 1300kV (mam akurat 2 te same śmigła 8x4 pod 3S do tych silników) i podłączenie ich pod dwa inne regulatory i miksowanie w nadajniku.

Autor:  PiotrKostek [ 18 gru 2012, o 11:00 ]
Tytuł:  Re: podłaczenie 2 silników pod jeden regulator

Robot_ pisze:
Silniki 3-fazowe powinny być zasilane każdy z osobnego regulatora.
W trakcie pracy, silnik zasilany jest przez parę kabli, trzeci nastawiony jest na "odbiór".


No cóż... sprostowanie...

Silnik 3 fazowy jest zasilany trzema przewodami. Z każdego też zczytywany jest sygnał Back-EMF używany do synchronizacji to chyba jest ten odbiór...

Swego czasu bawiłem się tym - pisałem oprogramowanie pod PICa do obsługi. Pod AVRy zresztą też ale zakłócenia je zabijały, i nawet udało mi się pokręcić silnikiem. Jednak chińszczyzna zalała świat i przestało się to opłacać :)

Ali u ciebie moim zdaniem nie powinno być problemów - takie same silniki powinny wymuszać na regulatorach takie same paramery. Możliwe, że wystąpi jakaś tam różnica wynikająca z niedokładności wykonania mechanicznego itp.. Jedynie co może sprawiać kłopot, to różna interpretacja sygnału serwa przez regulatory- tu mogą się generować największe różnice. Ale to byś po prostu musiał sprawdzić.

Autor:  cacek26 [ 4 sty 2013, o 18:25 ]
Tytuł:  Re: podłaczenie 2 silników pod jeden regulator

Czesc Ali tu Jacek
Wiem do jakiego modelu wiec dawaj te silniki i reg. i lataj
Problem moze byc taki ze start silnikow moze byc rozny ,no i jak tyming bedzie rozny to moga miec silniki rozne obroty a co za tym idzie i ciag
Musisz to sprawdzic bo mozesz miec klopoty ze startem no i w locie (przetestuj ciag silnikow )
Regulatory najlepiej podlacz pod dwa rozne kanaly i w razie czego sobie poprawisz jakby byly straszne roznice,ale chyba tak strasznie nie bedzie
Pozdrawiam
PS.Dostalem umowe :D :D :D :D :D :D :D :D

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+2godz.
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/