Forum modelarskie RC , projektowanie CAD

forum.aerodesignworks.eu
Dzisiaj jest 28 mar 2024, o 14:25

Strefa czasowa UTC+2godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Post: 17 gru 2012, o 22:26 
Offline
Modelarz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 sie 2011, o 20:51
Posty: 558
Lokalizacja: Elbląg
Witam.
Wiem już co i jak podłączyć, ale pytanie jest tego typu: czy muszą być te same regulatory?
mam 3 różne regulatory (hk ss 25A, turnigy sentry 25A, towerpro mag8 25A) i nie wiem czy to zadziała?

_________________
Fw190 NPN, PZL Dromader NPN, SuperSportster, Dart XL fpv, copterx 450 black angel
Radiomaster tx12multi


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 17 gru 2012, o 22:32 
Offline
Modelarz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 paź 2011, o 11:07
Posty: 316
Lokalizacja: Radawiec Mały
To o co właściwie biega , dwa pod jeden regulator , czy osobno ? :o

_________________
Nie ma takiego modelu który wyszedł by cało z każdej kraksy , ale są takie kraksy z których cało nie wyjdzie żaden model ....

Pozdrawiam Tomek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 17 gru 2012, o 22:37 
Offline
Modelarz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 sie 2011, o 20:51
Posty: 558
Lokalizacja: Elbląg
dwa takie same silniki, każdy ma swój regulator z tym, że regulatory nie są te same (np. hk ss25A pod jeden silnik i turnigy sentry pod drugi silnik). regulatory są spięte Y-kablem (jeden ma odłączony "+") i wchodzą pod jeden kanał odbiornika.
tak to mniej więcej wygląda:
http://pfmrc.eu/index.php?/topic/3154-p ... dbiornika/
w wątku jedni piszą, że można inni, że nie...

_________________
Fw190 NPN, PZL Dromader NPN, SuperSportster, Dart XL fpv, copterx 450 black angel
Radiomaster tx12multi


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 17 gru 2012, o 23:01 
Offline
Modelarz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 lip 2012, o 10:44
Posty: 61
Lokalizacja: Zabrzeg
Silniki 3-fazowe powinny być zasilane każdy z osobnego regulatora.
W trakcie pracy, silnik zasilany jest przez parę kabli, trzeci nastawiony jest na "odbiór".
Ponieważ nie ma dwóch identycznych silników i nigdy nie uda Ci się idealnie zgrać długości kabli itp. sygnał zwrotny z silnika zostanie zakłócony.
Przy odrobinie szczęścia zestaw dwa silniki Plus jeden regulator zadziała i może nawet trochę pochodzi.
Dodatkowo przy samolotach dwu silnikowych zaleca się aby śmigła kręciły się w przeciwne strony. A jak dodamy do tego ruch całego zastawu w powietrzu i oddziaływanie powietrza na śmigło, to okaże się, że silniki nie pracują w identycznych warunkach, co skutkuje gubieniem się regulatora.

Mam nadzieję że za bardzo nie namieszałem.
Ideałem jest jeden silnik, jeden regulator, jeden pakiet.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 18 gru 2012, o 08:23 
Offline
Modelarz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 9 gru 2012, o 16:57
Posty: 10
Lokalizacja: Jabłonna
Dwa silniki to dwa regulatory. Nie może być inaczej. Dodatkowo sterując tym układem z nadajnka, należy domiksować drugi silnik do pierwszego w taki sposób aby zmiana położenia drążka w nadajniku była taka sama dla obu. Mówiąc prościej każdy ruch drążka musi dać taki sam wzrost obrotów na obu silnikach.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 18 gru 2012, o 09:41 
Offline
Modelarz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 sie 2011, o 20:51
Posty: 558
Lokalizacja: Elbląg
ale ja cały czas piszę, że 2 silniki, każdy ma swój regulator, ale te regulatory nie są takie same.

_________________
Fw190 NPN, PZL Dromader NPN, SuperSportster, Dart XL fpv, copterx 450 black angel
Radiomaster tx12multi


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 18 gru 2012, o 09:48 
Offline
Modelarz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 lip 2012, o 10:44
Posty: 61
Lokalizacja: Zabrzeg
1.
Jeśli mają podobne parametry to nie powinno być problemu przy kablu "Y".
Jeśli regulatory reagują inaczej na sygnał z nadajnika (mają inne obroty), to podłącz pod dwa kanały i zmiksuj je w nadajniku. Wtedy możesz pod trymować zachowanie regulatorów.

2.
Czy różnica 2-3 % będzie widoczna w locie?

3.
Pytanie na ile regulatory tej samej firmy trzymają parametry? Też pewnie nie reagują identycznie na sygnał z nadajnika.

Chyba jedyną odpowiedzią będzie przeprowadzenie testu na hamowni.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 18 gru 2012, o 09:56 
Offline
Modelarz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 sie 2011, o 20:51
Posty: 558
Lokalizacja: Elbląg
aha. dzięki.
narazie i tak poczekam, bo może odziedziczę szczotkowego mig'a 400 i wtedy podepnę szeregowo dwa silniki pod jeden regulator (szczotkowy oczywiście). jeżeli nie to pozostanie kupno emp 2830 1300kV (mam akurat 2 te same śmigła 8x4 pod 3S do tych silników) i podłączenie ich pod dwa inne regulatory i miksowanie w nadajniku.

_________________
Fw190 NPN, PZL Dromader NPN, SuperSportster, Dart XL fpv, copterx 450 black angel
Radiomaster tx12multi


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 18 gru 2012, o 11:00 
Offline
Modelarz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 5 paź 2011, o 15:06
Posty: 314
Lokalizacja: Elbląg
Robot_ pisze:
Silniki 3-fazowe powinny być zasilane każdy z osobnego regulatora.
W trakcie pracy, silnik zasilany jest przez parę kabli, trzeci nastawiony jest na "odbiór".


No cóż... sprostowanie...

Silnik 3 fazowy jest zasilany trzema przewodami. Z każdego też zczytywany jest sygnał Back-EMF używany do synchronizacji to chyba jest ten odbiór...

Swego czasu bawiłem się tym - pisałem oprogramowanie pod PICa do obsługi. Pod AVRy zresztą też ale zakłócenia je zabijały, i nawet udało mi się pokręcić silnikiem. Jednak chińszczyzna zalała świat i przestało się to opłacać :)

Ali u ciebie moim zdaniem nie powinno być problemów - takie same silniki powinny wymuszać na regulatorach takie same paramery. Możliwe, że wystąpi jakaś tam różnica wynikająca z niedokładności wykonania mechanicznego itp.. Jedynie co może sprawiać kłopot, to różna interpretacja sygnału serwa przez regulatory- tu mogą się generować największe różnice. Ale to byś po prostu musiał sprawdzić.

_________________
Piotrek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 4 sty 2013, o 18:25 
Offline
Modelarz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2 sty 2012, o 11:49
Posty: 21
Lokalizacja: Pasłęk
Czesc Ali tu Jacek
Wiem do jakiego modelu wiec dawaj te silniki i reg. i lataj
Problem moze byc taki ze start silnikow moze byc rozny ,no i jak tyming bedzie rozny to moga miec silniki rozne obroty a co za tym idzie i ciag
Musisz to sprawdzic bo mozesz miec klopoty ze startem no i w locie (przetestuj ciag silnikow )
Regulatory najlepiej podlacz pod dwa rozne kanaly i w razie czego sobie poprawisz jakby byly straszne roznice,ale chyba tak strasznie nie bedzie
Pozdrawiam
PS.Dostalem umowe :D :D :D :D :D :D :D :D


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna

Strefa czasowa UTC+2godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group