Forum modelarskie RC , projektowanie CAD

forum.aerodesignworks.eu
Dzisiaj jest 29 mar 2024, o 01:12

Strefa czasowa UTC+2godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 72 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Proton
Post: 14 cze 2016, o 16:28 
Offline
Modelarz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 wrz 2014, o 21:34
Posty: 181
Lokalizacja: Kielce
mgr pisze:
Trzeba czytać wszystkie, nawet te niepozorne tematy ;) :P :lol: :lol:

src: viewtopic.php?f=36&t=39&start=20#p793


Gdyby tylko doba miała 36 godzin, pewnie bym mógł sobie na to pozwolić, a tak to... :-/

Krycie balsą! Rurki na kable serw oczywiście ze słomek, zabezpieczonych na łączeniu taśmą malarską co by soudal tam nie wpenetrował. Na pierwszy ogień poszły centropłaty, resztkę soudalu 66A położyłem punktowo na balsę, a następnie czymś na kształt rakli rozsmarowałem cienko po większości powierzchni.
Po wycieczce do Castoramy kupiłem nową butelkę kleju i zająłem się końcówkami. Kolejna przepaść w jakości starego soudalu do nowego. Nowy ma lepszą lejność, mniejszą lepkość, lepiej się rozsmarowywuje, nie wsiąka tak w balsę i o wiele szybciej i chętniej się pieni ( mimo wszystko, to dalej ten sam Soudal 66A!).
Zastanawiam się czy czasem na centropłaty nie poszło za mało trochę kleju, ale teraz to i tak po ptakach :) Tymczasem dwie półki książek przyszły mi z pomocą ;)
Załącznik:
20160613_195143.jpg
20160613_195143.jpg [ 114.98 KiB | Przeglądany 17316 razy ]

Załącznik:
20160614_155820.jpg
20160614_155820.jpg [ 139.89 KiB | Przeglądany 17316 razy ]

Żeby nie pogubić który rdzeń do którego negatywu wykonałem takie proste i prymitywne znaczniki. Przy okazji były bardzo przydatne przy oklejaniu balsą :)
Załącznik:
20160614_155855.jpg
20160614_155855.jpg [ 107.26 KiB | Przeglądany 17316 razy ]

_________________
Zapraszam na instagram!
@aero_works
#aerodesignworks
#adw


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Proton
Post: 15 cze 2016, o 15:58 
Offline
Modelarz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 wrz 2014, o 21:34
Posty: 181
Lokalizacja: Kielce
Negatywy zdjęte. Pierwsze przymiarki :)
Załącznik:
20160615_095535.jpg
20160615_095535.jpg [ 129.9 KiB | Przeglądany 17297 razy ]
Załącznik:
20160615_095508.jpg
20160615_095508.jpg [ 208.7 KiB | Przeglądany 17297 razy ]
Załącznik:
20160615_102353.jpg
20160615_102353.jpg [ 111.8 KiB | Przeglądany 17297 razy ]

Węglowa rurka wchodziła strasznie ciężko, więc za pomocą papieru ściernego p1000 na mokro została lekko zeszlifowana.
Pierwsze ważenie.
Załącznik:
20160615_090826.jpg
20160615_090826.jpg [ 124.14 KiB | Przeglądany 17297 razy ]

Wynik: 335g (nie ma tragedii)
Przy jednym centropłacie szczególnie daje się we znaki, że używałem resztki kleju, mianowicie przestrzeń między dźwigarem a balsą jest hmm pusta. W dalszej części budowy coś z tym zrobię (planuje wepchnąć tam trochę kleju za pomocą strzykawki :P ).
W najbliższym czasie dokleję natarcie i myślę nad wingletami, ale wszystko wyjdzie w praniu :)

_________________
Zapraszam na instagram!
@aero_works
#aerodesignworks
#adw


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Proton
Post: 21 cze 2016, o 23:23 
Offline
Modelarz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 wrz 2014, o 21:34
Posty: 181
Lokalizacja: Kielce
Doklejone listwy natarcia z balsy 6mm. Oczywiście docięte z całej deski na Soudal 66A
Załącznik:
20160616_083945.jpg
20160616_083945.jpg [ 138.17 KiB | Przeglądany 17279 razy ]

Załącznik:
20160616_084813.jpg
20160616_084813.jpg [ 120.8 KiB | Przeglądany 17279 razy ]

Zaznaczylem sobie mniej więcej miejsce początku cięciwy profilu, tak aby przy szlifowaniu nie zejść za nisko i za wysoko, ani też nie zgubić linii prostej na natarciu skrzydła ( doświadczenie po poprzednich skrzydłach :) )
Załącznik:
20160616_140645.jpg
20160616_140645.jpg [ 132.08 KiB | Przeglądany 17279 razy ]

Papier p150 na kostce, około 4 godziny później.
Załącznik:
20160621_195851.jpg
20160621_195851.jpg [ 116.11 KiB | Przeglądany 17279 razy ]

W AeroV1 natarcie miałem bardziej zaokrąglone niż ostrołukowe, troche mnie to bolało. Teraz wyszło znośnie :)
Finalnie wyciąłem wnęki na serwa, narazie w surowym stanie :)
Załącznik:
20160621_222550.jpg
20160621_222550.jpg [ 105.39 KiB | Przeglądany 17279 razy ]


Kolejnym etapem będzie wykonanie mocowań serw ( pewnie na wcisk ), docięcie lotek i zeszlifowanie spływu ( tutaj znowu będzie sporo roboty ), a na końcu oblaminowanie natarcia tkaniną 25g (tak, by byle przyhaczenie o grubszy patyk jak w AeroV1 nie kończyło się brzydko wyglądającą wgniotką).

Zostały zamówione również ogniwa LiIon Sanyo NCR18650GA, 16 sztuk, o wydajności prądowej 10A i pojemności ok 3500mAh.
Mam zamiar zbudować pakiet 4s4p o całkowitej wydajności prądowej ( ciągłej ) ok 40A i pojemności ok. 14000mAh i masy ok. 800g, co myślę że przełoży się na co najmniej 80 minut lotu.

_________________
Zapraszam na instagram!
@aero_works
#aerodesignworks
#adw


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Proton
Post: 29 cze 2016, o 20:33 
Offline
Modelarz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 wrz 2014, o 21:34
Posty: 181
Lokalizacja: Kielce
Przyszły ogniwa, podobne do nabojów do dubeltówki :P
Załącznik:
20160622_124318.jpg
20160622_124318.jpg [ 138.16 KiB | Przeglądany 17250 razy ]

W takim układzie idealnie pasuję w otwór którego nie planowałem :)
Załącznik:
20160622_131641.jpg
20160622_131641.jpg [ 136.54 KiB | Przeglądany 17250 razy ]

Następnie postanowiłem uzupełnić braki kleju w miejscach niedostępnych czy też trudno dostępnych ( chodzi mi tu szczególnie o płaty ).
Metoda nawet się sprawdza, jedynie trzeba pilnować żeby igła nie spadła bo może narobić bałaganu.
Załącznik:
20160622_133310.jpg
20160622_133310.jpg [ 142.13 KiB | Przeglądany 17248 razy ]

Następnie wyciąłem lotki i wykleiłem krawędzie balsą 1mm za pomocą soudalu 66A
Załącznik:
20160623_174109.jpg
20160623_174109.jpg [ 161.15 KiB | Przeglądany 17250 razy ]
Załącznik:
20160624_160934.jpg
20160624_160934.jpg [ 141.92 KiB | Przeglądany 17250 razy ]
Załącznik:
20160624_161000.jpg
20160624_161000.jpg [ 112.96 KiB | Przeglądany 17250 razy ]
Załącznik:
20160624_161031.jpg
20160624_161031.jpg [ 125.44 KiB | Przeglądany 17250 razy ]

Następnie zostały wklejone z balsy 4mm żeberka, jako zakończenie płatów (dla centropłatów)
Załącznik:
20160626_163748.jpg
20160626_163748.jpg [ 126.66 KiB | Przeglądany 17250 razy ]


Kolejny etap to w końcu łączenie płatów, kąt ok 3*. Tutaj należy pamiętać, aby ułatwić sobie życie i już teraz przepuścić kable lotek przez skrzydła.
Załącznik:
20160626_230142.jpg
20160626_230142.jpg [ 142.26 KiB | Przeglądany 17250 razy ]

Uzupełnianie kleju w szczelinie oraz pierwsze złożenie płatów, robi wrażenie :)
Załącznik:
20160627_103311.jpg
20160627_103311.jpg [ 107.3 KiB | Przeglądany 17250 razy ]

Szlifowanie na łączeniu płatów.
Załącznik:
20160627_125305.jpg
20160627_125305.jpg [ 112.2 KiB | Przeglądany 17250 razy ]

Docinanie tkaniny 80g, po jednym pasie na łącznie płatów ( na stronę ), oraz jeden węższy oraz jeden szerszy w miejscu przykręcania płatów do kadłuba.
Załącznik:
20160627_135355.jpg
20160627_135355.jpg [ 141.96 KiB | Przeglądany 17250 razy ]

Laminwanie żywcią L285
Załącznik:
20160627_165533.jpg
20160627_165533.jpg [ 139.58 KiB | Przeglądany 17250 razy ]

Po szlifowaniu, ustaleniu płatów można było wiercić otwory :)
Takie super śruby poliamidowe kupiłem, że przy przykręcaniu odpadła jedna nakrętka kłowa... (tak mocno trzeba było dociskać, bo inaczej śrubokręt się okręcał)
Załącznik:
20160629_192451.jpg
20160629_192451.jpg [ 170.14 KiB | Przeglądany 17250 razy ]


Masa prawie gołego modelu z usterzeniem - 850g
Załącznik:
20160629_193108.jpg
20160629_193108.jpg [ 138.71 KiB | Przeglądany 17249 razy ]

_________________
Zapraszam na instagram!
@aero_works
#aerodesignworks
#adw


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Proton
Post: 24 lip 2016, o 16:23 
Offline
Modelarz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 wrz 2014, o 21:34
Posty: 181
Lokalizacja: Kielce
Podstawówka zakończona, czas trochę wziąć się do roboty.

Co do samego szkolenia polecam każdemu, nie ma lepszej rzeczy na świecie niż bycie sam na sam chociażby na głupim kręgu nad lotniskowym. A uczucie kiedy przed pasem rosną drzewa od których tworzy się turbulencja i jesteś zdany tylko na siebie przy wietrze prostopadle do pasa jest nieporównywalne z niczym innym :-) Można nawet "poczuć" różnicę między lataniem jednym typem szybowca a drugim i jakie znaczenie ma właściwe jego zaprojektowanie.
Chociaż doszkalanie dopiero w przyszłym roku (brak czasu) :-/
Załącznik:
brzoza.png
brzoza.png [ 1.02 MiB | Przeglądany 17218 razy ]


Akumulator zlutowany w 4S4P, dając 14Ah i myślę że co najmniej godzinę lotu.
Załącznik:
20160720_165216.jpg
20160720_165216.jpg [ 143.2 KiB | Przeglądany 17218 razy ]
Załącznik:
20160721_001209.jpg
20160721_001209.jpg [ 143.49 KiB | Przeglądany 17218 razy ]


Przyszedł czas na laminowanie.
Załącznik:
20160720_194218.jpg
20160720_194218.jpg [ 168.41 KiB | Przeglądany 17218 razy ]
Załącznik:
20160720_165132.jpg
20160720_165132.jpg [ 124.12 KiB | Przeglądany 17218 razy ]
Załącznik:
20160721_090653.jpg
20160721_090653.jpg [ 145 KiB | Przeglądany 17218 razy ]


Z cienkich pasków tkaniny 25g/m^2 chciałem oblaminować wszystkie natarcia (stateczników i skrzydeł). Niestety materiał się rwał i skończyło się tylko na nasączeniu żywicą (L285) natarć stateczników. Natarcia skrzydeł umiarkowanie udało się zalaminować.
Nadszedł czas rozwiązania kwestii kamery i jej osłonki. Na obrotową głowicę chwilowo nie mam czasu i ochoty, jednak pewien rodzaj pan-tilta postanowiłem stworzyć.
Osłonka na kamerę składa się z tkaniny szklanej: 2x25g + 3x80g - twardość ma należytą. Dodatkowo osadzona na ramie z balsy 6mm i mocowana do kadłuba w ułamku sekundy za pomocą haka i dwóch magnesików neodymowych. Cały mechanizm wygląda tak ( mógłby w zasadzie lżejszy, ale już nie chciałem dokładać sobie pracy ). Brakuje tylko jakiś zawleczek żeby węglowa ośka nie wypadała, z biegiem czasu na pewno się znajdą :)
Załącznik:
20160721_122518.jpg
20160721_122518.jpg [ 138.62 KiB | Przeglądany 17218 razy ]
Załącznik:
20160724_105725.jpg
20160724_105725.jpg [ 152.74 KiB | Przeglądany 17218 razy ]
Załącznik:
20160724_124312.jpg
20160724_124312.jpg [ 115.44 KiB | Przeglądany 17218 razy ]
Załącznik:
20160724_124331.jpg
20160724_124331.jpg [ 142.43 KiB | Przeglądany 17218 razy ]
Załącznik:
20160724_124349.jpg
20160724_124349.jpg [ 154.85 KiB | Przeglądany 17218 razy ]
Załącznik:
20160724_124409.jpg
20160724_124409.jpg [ 146.7 KiB | Przeglądany 17218 razy ]

Zabrałem się też już za winglety, chociaż chyba to będzie porażka :lol:

_________________
Zapraszam na instagram!
@aero_works
#aerodesignworks
#adw


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Proton
Post: 24 lip 2016, o 17:29 
Offline
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 lip 2011, o 22:19
Posty: 2964
Lokalizacja: Warszawa
Laminowałem tkaniną 25g i było ok. Jeżeli chcesz laminować jakieś obłe kształty to kup sobie tkaninę ze splotem atłasowym.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Proton
Post: 26 lip 2016, o 09:51 
Offline
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 wrz 2012, o 08:17
Posty: 1219
Lokalizacja: Wrocław
dexter_ck pisze:
Z cienkich pasków tkaniny 25g/m^2 chciałem oblaminować wszystkie natarcia (stateczników i skrzydeł). Niestety materiał się rwał i skończyło się tylko na nasączeniu żywicą (L285) natarć stateczników. Natarcia skrzydeł umiarkowanie udało się zalaminować.
slawekmod pisze:
Laminowałem tkaniną 25g i było ok. Jeżeli chcesz laminować jakieś obłe kształty to kup sobie tkaninę ze splotem atłasowym.

Ja takie cienkie paski z tkaniny o małej gramaturze tnę ostrym nożykiem za pomocą linijki (np. na gazecie). Jeśli paski rwały Ci się podczas wycinania - spróbuj nożykiem.
Aby uzyskać gładką powierzchnię, dociskam tkaninę z żywicą do natarcia za pomocą grubszej folii (≈0,2 mm), którą przyklejam taśmą. Oczywiście jest to sposób na proste odcinki listew.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Proton
Post: 26 lip 2016, o 12:05 
Offline
Modelarz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 wrz 2014, o 21:34
Posty: 181
Lokalizacja: Kielce
Ja tnę tkaninę od linijki za pomocą skalpela, idzie jak złoto :) Z większymi powierzchniami tkaniny 25g też nie miałem problemów.
Teraz jedynie przyciąłem paski po 0,5-1cm i przy laminowaniu okrągłych kształtów chciałem ją nieco poprawić (oderwać i położyć na nowo) ale została mi w rękach ;)

Winglety się robią, ostatni raz szpachluje tym badziewiem do drewna. Kolejnym razem kupie zwykłą szpachlówkę NOVOLa bo nie mam do tego nerwów...

Wszystko robione z balsy 6mm, miało być docelowo z depronu ale akurat nie miałem takiej ilości na stanie :roll:
Załącznik:
20160725_113330.jpg
20160725_113330.jpg [ 124.37 KiB | Przeglądany 17175 razy ]
Załącznik:
20160726_114035.jpg
20160726_114035.jpg [ 156.69 KiB | Przeglądany 17175 razy ]

_________________
Zapraszam na instagram!
@aero_works
#aerodesignworks
#adw


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Proton
Post: 28 lip 2016, o 09:07 
Offline
Modelarz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 kwie 2012, o 19:55
Posty: 489
Lokalizacja: Warszawa
dexter_ck pisze:
Zabrałem się też już za winglety, chociaż chyba to będzie porażka :lol:

Nie wygląda to na porażkę. :D
Wyszły świetnie.

_________________
Pozdrawiam.
Stefan.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Proton
Post: 28 lip 2016, o 22:41 
Offline
Modelarz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 wrz 2014, o 21:34
Posty: 181
Lokalizacja: Kielce
Przyszpachlowałem większe ubytki. Niestety na szpachlowanie i myzianie całego kadłuba i wingletów za bardzo nie mam ochoty (chociaż wiem, że każda powierzchnia na błysk to plusy), zwyczajnie zjadłby mnie już czas kompletnie.
W końcu kupiłem zwykłą szpachlówkę do samochodu za 10zł...
Załącznik:
20160728_214745.jpg
20160728_214745.jpg [ 140.37 KiB | Przeglądany 17130 razy ]

Tkanina 80g + L285.
Załącznik:
20160726_213811.jpg
20160726_213811.jpg [ 119.1 KiB | Przeglądany 17130 razy ]

Tutaj już po szlifowaniu papierem ściernym ( z Epidianem tego nie zrobisz! )
Wszystkie kąty wydaje mi się, że zostały zachowane :)
Załącznik:
DSC00187.JPG
DSC00187.JPG [ 227.74 KiB | Przeglądany 17130 razy ]
Załącznik:
DSC00191.JPG
DSC00191.JPG [ 181.5 KiB | Przeglądany 17130 razy ]
Załącznik:
DSC00192.JPG
DSC00192.JPG [ 175.85 KiB | Przeglądany 17130 razy ]

W całej okazałości nabiera to wszystko sensu!
Załącznik:
DSC00193.JPG
DSC00193.JPG [ 298.97 KiB | Przeglądany 17130 razy ]
Załącznik:
DSC00195.JPG
DSC00195.JPG [ 302.07 KiB | Przeglądany 17130 razy ]

Po raz pierwszy w życiu oklejałem folią. Długa droga do umiarkowanych umiejętności ale chyba nie jest najgorzej.
Dodatkowo SK został powiększony w stosunku do pierwotnych założeń ( podstawówka uczy jak ważne jest usterzenie :) oraz na zdjęciu ustawiłem je odwrotnie.... ).
Aprat dodatkowo trochę przekłamał kolor, ale wszystko zobaczycie potem :)
Załącznik:
DSC00197.JPG
DSC00197.JPG [ 321.32 KiB | Przeglądany 17130 razy ]

Teraz w planach wykonanie łoża pod skrzydła no i zadanie im kąta zaklinowania ;)

_________________
Zapraszam na instagram!
@aero_works
#aerodesignworks
#adw


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 72 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następna

Strefa czasowa UTC+2godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group