Forum modelarskie RC , projektowanie CAD http://forum.aerodesignworks.eu/ |
|
Proton http://forum.aerodesignworks.eu/viewtopic.php?f=21&t=1285 |
Strona 2 z 8 |
Autor: | dexter_ck [ 6 paź 2015, o 23:14 ] |
Tytuł: | Re: Proton |
Dziękuję wszystkim za rady molej, mam nadzieję że nie będę musiał korzystać z Twojej pomocy, ale dziękuje za jej zaoferowanie. Dziś postanowiłem po raz drugi spróbować sił w budowaniu skrzydła w SolidWorks, jednak tym razem odtwarzajac profil za pomocą współrzędnych. Niestety skutek marny... Postanowiłem również nieco skrócić kadłub, oraz myślę nad jego lekką przebudową ( obniżenie podłogi oraz podwyższenie kamery ). Ale to czeka na wenę - musiałbym kadłub rysować niemal od początku W międzyczasie przyszło parę gratów. Odrbiornik eLeReS V2, Remzibi OSD + GPS, kamera Sony Super Had CCD 600TVL, nadajnik LawMate 500mW + przetwornica. Załącznik: Tutaj patent na RSSI przy OSD Remzibiego. Załącznik: OSD z GPS już ożenione i skonfigurowane Na dniach przyjdą anteny robione na zamówienie. Załącznik: A tutaj jakieś pierwotne szkice Załącznik:
|
Autor: | mgr [ 7 paź 2015, o 09:55 ] |
Tytuł: | Re: Proton |
dexter_ck pisze: Dziś postanowiłem po raz drugi spróbować sił w budowaniu skrzydła w SolidWorks, jednak tym razem odtwarzajac profil za pomocą współrzędnych. Niestety skutek marny... A możesz opisać dokładnie co sprawia Ci problem? Brak narzędzi w SW? Może spróbuj w DoubleCad. Swoją drogą czemu próbowałeś ze współrzędnych - potrzebujesz jakiś profil w DXF? I jeszcze jedno: Robisz to klasycznie skalując żebra czy próbujesz zrobić bryłę 3D i potem wycinać żeberka? |
Autor: | dexter_ck [ 15 paź 2015, o 22:19 ] |
Tytuł: | Re: Proton |
Projekt mocno przyhamował, jednak został odchudzony, przebudowany, kadłub został skrócony o ok 5cm. Cała bryła robiona "na kolanie" Załącznik: Załącznik: Załącznik: Załącznik:
|
Autor: | dexter_ck [ 14 gru 2015, o 23:45 ] |
Tytuł: | Re: Proton |
Uczelniany wyścig szczurów trochę zwolnił, ja oprócz czasu na coptera ( może jutro coś o nim ) znalazłem teraz dopiero czas na Protona. Niewiele się udało, ale zawsze w przód. Przyszło troche części z Singapuru, m in. Silnik Turnigy Aerodrive SK3 1400kV - 590W Regulator HobbyKing 60A UBEC 4A Odbiornik LawMate 1,2 GHz Takiego wielkiego i mocarnego zestawu jeszcze nie miałem Na dniach zamówie nadajnik eLeReS i obudowę odbiornika Po polutowniu goldów, wymiarowaniu zestawu itp przyszedł czas na zrobienie wręgi silnika. Kupa mozolnej pracy ale jest. Załącznik: Załącznik: Załącznik: Jeżeli nikt nie będzie miał żadnych zastrzeżeń, to do przerobienia została jeszcze górna półka. Potem czas zamawiać materiał i może pierwsza partia pójdzie na próbę na WaterJeta. |
Autor: | dexter_ck [ 15 gru 2015, o 23:10 ] |
Tytuł: | Re: Proton |
Mam nadzieję że już ostateczne poprawki odnośnie kadłuba. Przebudowane/zmodyfikowane zostało; - górna półka - dolna półka ( zaadaptowane pod mocowanie serw ) - dziób ( przebudowanie wręgi, dorzucenie wzmocnień, jak dalej będzie mało miejsca to serwo poleci pod półkę ) Aktualnie sprawy się mają tak, w najbliższym czasie liczę, że wrzuce to już w DXFa. Załącznik: Załącznik: Kolejna ciekawa funkcja SolidWorksa, czyli przeliczenie całej konstrukcji pod względem masy, objętości, pola powierzchni i innych rzeczy których liczenie ręczne pochłonęło by wieki Symulacja przeprowadzona dla materiału: sosna, o gęstości 340kg/m^3 Załącznik:
|
Autor: | dexter_ck [ 19 gru 2015, o 02:23 ] | ||||||
Tytuł: | Re: Proton | ||||||
Przyszła pierwsza paczka z Modelemax a w niej: 3x balsa 1mm na pokrycie kadłuba 2x bowden (z jednej strony zakończony już gwintem, pierwszy raz się z takim spotykam) 2x snapy M2 1x żywica L285 200g + utwardzacz (również debiut w moich rękach) 1x rurka węglowa fi16/14mm 1x sklejka lotnicza 2,5mm 310x1000mm Rysunki wrzucone już w DXF, polilinie i skonwertowane do formatu DXF 2000 (SolidWorks zapisuje w za nowym formacie, i maszyna go nie czyta) Niestety z powodu przerwy świątecznej raczej tego przed wigilią i sesją nie wytnę.
|
Autor: | mgr [ 19 gru 2015, o 07:55 ] |
Tytuł: | Re: Proton |
Całkiem fajnie to idzie, ciekaw jestem efektu końcowego. Na formatkach nie widzę mostków. Wygodniej będzie gdy elementy nie będą wypadały podczas cięcia. A gdzie formatka z żeberkami na skrzydła? Mam jeszcze pytanie co do wieżyczki. Jak ten silnik jest tam montowany? Wewnątrz (przed wręgą) czy na zewnątrz. Jeśli przed wręga to rozumiem, że mierzyłeś 2 razy czy się tam na pewno zmieści? (patrząc na rysunki mam obawy, choć to może kwestia perspektywy) Jak wygląda kwestia jego chłodzenia? Będą gdzieś otwory łapiące powietrze? Wydaje mi się, że jego mocowanie będzie kłopotliwe tj. jeśli te otwory na rogach są na śruby to nie wiem w jaki sposób dojdziesz tam czymkolwiek by przytrzymać nakrętkę na czas dokręcania. Chyba, że zastosujesz nakrętki kłowe (tylko je trzeba by pewnie na podkładkach by były na równo z wręgą). Trzeba założyć, że silnik powinien się łatwo demontować. Serwa SW/SK - jaki planujesz do nich dostęp. Są dość daleko od kabiny, w razie uszkodzenia i wymiany może być to problem i bez cięcia boku kadłuba się to nie uda. |
Autor: | milo [ 19 gru 2015, o 09:39 ] |
Tytuł: | Re: Proton |
Jeszcze dwie uwagi z mojej strony. Balsa 1 mm na pokrycie kadłuba....to moim zdaniem pomyłka, 1,5 to jest cieniutko. I nie chodzi mi tutaj o względy wytrzymałościowe, bo pewnie położysz laminat, ale praktyczne.... złapiesz w palce kadłub i dziura gotowa. Jedynka balsa - trochę przeszlifujesz, zrobi się 0,8, miejscami 0,5 - to będzie delikatniejsze od papieru. Druga sprawa. Będziesz wycinał waterjetem, dawałem do cięcia u siebie. Mostki to konieczna sprawa, i to monstrualne, ok 1,5 do 2 mm. Strumień wody pod ogromnym ciśnieniem potrafi bardzo mocno namącić w formatce, przekonałem się, a wycinałem blachę stalową 0,8 mm..... |
Autor: | dexter_ck [ 19 gru 2015, o 13:12 ] |
Tytuł: | Re: Proton |
Mostki myślę, że dziś mając do dyspozycji AutoCada postaram się dorobić, chociaż nie wiem czy to po polilinii się uda... Silnik oczywiście mocowany na zewnątrz. Będzie wystawał na tyle poza obrys kadłuba, że raczej z chłodzeniem nie będzie problemów. Co do przykręcania silnika do wręgi, kłowe, a jak nie to i tak nie w takie szpary się palce wkładało Alternatywą może być np. przyłapanie nakrętek CA Zrobiłem na kolanie w SW śrubę M3x10 i jest na styk Tutaj szybka przymiarka Załącznik: Załącznik: Dostęp do serw. Kadłub jest szeroki, bardzo pojemny. Dostęp od góry i od przodu wydaje mi się wystarczający, a same serwa planuję na metalowych przekładniach. Wole mieć większą swobodę dostępu do elektroniki niż mechanizmów. Balsa ma być tylko pokryciem dla sklejkowego rusztowania oraz ma sprawić, że tkanina nie będzie się zapadać podczas oblaminowywania kadłuba, to jest jej jedyna rola. Małe sprostowanie co do realnej masy. Masa arkusza: ok 600g Pole powierzchni arkusza: 310000 mm^2 Pole powierzchni konstrukcji kadłuba: 170457mm^2 Prosta proporcja i realna masa konstrukcji kadłuba: 330g. PS. Skrzydeł jeszcze nie zaprojektowałem |
Strona 2 z 8 | Strefa czasowa UTC+2godz. |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |