Troche długo mnie nie było...
Więc poniżej zamieszczam obszerną dokumentację z budowy
Wylaminowałem dwie połówki kadłuba. Sandwich szkło, rowing węglowy, szkło. Przy skrzydłach 3 dodatkowe warstwy maty szklanej + wstawka ze sklejki.
Do środka wstawiłem "ramę" z balsy z wręgami. Wręga ze skrzynką bagnetową jest ze sklejki 3mm. Podobnie wręga silnika. Wstawiona jest też skrzynka podwozia.
Rama pomoże mi w sklejeniu połówek. Dodatkowo po krawędziach ma przyklejony rowing węglowy, który powoduje, że powierzchnia styku kadlub-wręga jest wypełniona w całości.
W takim stanie waży to ok 250gram!
jako bagnet użyję rurki mosiężnej fi8mm ścianka 1mm. W płatach będą rury węglowe fi10 scianka 1mm.
[img]
[/img]
potrzebowałem płytki węglowej do wykonania zawiasów sterów i mechanizmów. Zrobiłem ją z rowingu i maty szklanej
kółeczko już zakupione. Komorę koła zrobię po sklejeniu połówek. Również wtedy wytnę otwór w kabinie. Póki co nie dotykam, bo trzyma kształt.
a tu widzicie statecznik poziomy i zasadę mechanizmu steru wysokości.
Zawiasy wykonałem ze wcześniej wymienionej płytki. Między połówki steru, wykonane z balsy, wstawiam rurki (te również wylaminowałem na prętach węglowych, uzywając włókna szklanego)
W rurki wchodzić będzie pręt węglowy.
A to statecznik wraz ze sterem wysokości. We wrędze wlaminowanej w kadłub będą otwory pod pręty węglowe.
aby jedno serwo mogło poruszać oboma połówkami steru wysokości w kadłubie będzie wstawiony taki element. Dwie płytki połączone krótkimi prętami: jeden w osi obrotu steru, drugi, jako bagnet wchodzi w ster (na tej samej zasadzie co pręty węglowe w statecznik) trzeci połączony będzie z bowdenem.
myślę również o wyważeniu steru wysokości na tym wewnętrznym elemencie,
Tu ster przypasowany do kadłuba.
Połówki skleję po wykonaniu wszystkich wewnętrznych mechanizmów.
INFO DLA ZAINTERESOWANYCH COBRĄ.
Nie zapomniałem.W pracy przesadzili mnie na desktopa. Straciłem możliwość pracy w domu. Zamowiłem kompa, który przyjdzie przed świętami. Wtedy cos powinno się ruszyć.