Forum modelarskie RC , projektowanie CAD

forum.aerodesignworks.eu
Dzisiaj jest 27 kwie 2024, o 17:00

Strefa czasowa UTC+2godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Post: 22 wrz 2013, o 19:47 
Offline
Modelarz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 7 maja 2013, o 18:28
Posty: 245
Lokalizacja: Katowice
Profil wybrałem (SD7034) i zabrałem się za wykonanie drugiej pary skrzydeł jako eksperyment do posiadanego szybowca o nazwie Zefir 1500, który ma skrzydła nie dzielone, mocowane do kadłuba gumami Teraz będą dzielone, ale bez centropłata z niewielkim wzniosem też mocowane gumami. Rozpiętość wzrośnie do 1680 mm.
A oto kilka fotek nie najlepszej jakości, bo aparat mi coś szwankuje i wykonałem je komórka. :|

Niestety zdjęcia wyszły w odwrotnej kolejności :oops:


Załączniki:
Komentarz: Prawie gotowe, jeszcze tylko montaż serw, krawędź natarcia, keson i wszystko do kupy a na koniec pokrycie.
DSC00362.JPG
DSC00362.JPG [ 61.52 KiB | Przeglądany 13458 razy ]
Komentarz: skrzydła częściowo zmontowane
DSC00361.JPG
DSC00361.JPG [ 46.33 KiB | Przeglądany 13458 razy ]
Komentarz: Komplet żeberek
DSC00357.JPG
DSC00357.JPG [ 33.96 KiB | Przeglądany 13458 razy ]
Komentarz: Elementy złączone bagnetami
DSC00354.JPG
DSC00354.JPG [ 26.88 KiB | Przeglądany 13458 razy ]
Komentarz: Elementy łączące skrzydła
DSC00353.JPG
DSC00353.JPG [ 27.75 KiB | Przeglądany 13458 razy ]
Komentarz: Zefir 1500 z pierwotnymi skrzydłami
DSC00347 (1).JPG
DSC00347 (1).JPG [ 79.85 KiB | Przeglądany 13458 razy ]

_________________
...Kto nie ma wyczucia prędkości i wydoskonalonej precyzji ruchów niewiele zwojuje....

Pozdrawiam: Tadeusz
Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 22 wrz 2013, o 20:10 
Offline
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 sie 2011, o 22:39
Posty: 3709
Lokalizacja: Elbląg
Zdecydowałeś się na SD7034 :) ... to super, będziemy mieli na forum oblatany kolejny profil ;) Kibicuję i czekam na dalaszą relację.

_________________
https://gliders.pl/ Szybowce są najfajniejsze....
SAM 18-007
pozdrawiam
milo


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 24 wrz 2013, o 22:14 
Offline
Modelarz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 7 maja 2013, o 18:28
Posty: 245
Lokalizacja: Katowice
Zachęcony reklamą w TV skusiłem się i przez dwa lata kleiłem model Spitfire. Ale niestety zakonserwował się i stoi w kącie z nadzieją, że ktoś się zlituje i odkupi go za marne pieniądze. Nie mam mozliwości bawić sie spalinkami. Ale nie ma złego aby nie było lepiej. Postanowiłem jako "emerytowany" pilot jeszcze polatać. Mając marne doświadczenie w rc wykorzystałem projekt w jednym z forum i zbudowałem depronową deskę Citabria, gdzieś jest jej fotka Nie przypuszczałem, że latanie rc nie jest takie proste. Po paru niekontrolowanych wygibasach i nie wielkich stłuczkach ujarzmiłem tego ptaka, ale wkrótce po wielkim krecie przeniósł się do krainy wiecznych lotów :( . Szkoda było nieuszkodzonego osprzętu... zaprojektowałem więc motoszybowiec którego nazwałem "Zefir 1500". Prosta konstrukcja balsowo-sosnowa z płatem nie dzielonym. Skrzydła o obrysie prostokątno-trapezowym (uszy), rozpietość 1500.. Profil Clark Y. -patrz moja Galeria.
Model był bardzo niestabilny i miał skłonności do korkociągu. Nie dałem za wygraną i przerobiłem trapezową część skrzydeł (uszy) dając mniejszą zbieżność i zwichrzenie aerodynamiczne. Okazało się to dobrym posunięciem. Model zaczął latać względnie prawidłowo, ale jeszcze nie zadowalająco. Postanowiłem zbudować zupełnie nowe skrzydła. Rozpiętość 1680mm. Wybrałem profil do niskich liczb Re: SD7034. Płaty są dzielone, łączone bagnetami. Obrys skrzydła prawie prostokątny, wznios ok 1,5 st. na końcu winglety zrobione z balsy i styroduru. i są prawie gotowe. Ciekawe jak się zachowają w locie :?:
Skrzydła beda mocowane do istniejącego kadłuba, jak poprzednio gumami.

_________________
...Kto nie ma wyczucia prędkości i wydoskonalonej precyzji ruchów niewiele zwojuje....

Pozdrawiam: Tadeusz


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 25 wrz 2013, o 17:48 
Offline
Modelarz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 7 maja 2013, o 18:28
Posty: 245
Lokalizacja: Katowice
Skrzydełka do Zefira są już gotowe do pokrycia folią. :)


Załączniki:
Komentarz: Tak to wygląda
DSC00369.JPG
DSC00369.JPG [ 44.32 KiB | Przeglądany 13368 razy ]

_________________
...Kto nie ma wyczucia prędkości i wydoskonalonej precyzji ruchów niewiele zwojuje....

Pozdrawiam: Tadeusz
Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 1 paź 2013, o 22:34 
Offline
Modelarz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 7 maja 2013, o 18:28
Posty: 245
Lokalizacja: Katowice
Jestem już bliski finału. Zabrakło mi troszeczkę folii na pokrycie skrzydeł.Teraz będę miał "dwa" modele na jednym kadłubie. Mam nadzieję, ze jeszcze oblatam ten eksperyment.
Załączam dwie fotki dotyczące dwóch wersji.


Załączniki:
Komentarz: Zefir z nowym skrzydłem
DSC00377.JPG
DSC00377.JPG [ 57.86 KiB | Przeglądany 13275 razy ]
Komentarz: Oba skrzydła
DSC00375.JPG
DSC00375.JPG [ 43.28 KiB | Przeglądany 13275 razy ]

_________________
...Kto nie ma wyczucia prędkości i wydoskonalonej precyzji ruchów niewiele zwojuje....

Pozdrawiam: Tadeusz
Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 11 paź 2013, o 11:11 
Offline
Modelarz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 7 maja 2013, o 18:28
Posty: 245
Lokalizacja: Katowice
Pomimo tego, ze lotnictwo a szczególnie szybownictwo jest mi znane doskonale, modelarstwa dopiero się uczę. Co prawda jako małolat trochę się tym zajmowałem, ale to za mało. Staram się teraz nadrabiać brak umiejętności eksperymentując. Stwierdziłem, ze nie zawsze to co dobrze lata w skali 1:1 będzie dobre w skali pomniejszonej. Zbudowałem na bazie planu polskiego motoszybowca "Pegaz" model, taką ćwierć makietę balsowo, sosnowo-depronową. Niestety nie chciała latać. Przebudowałem zupełnie skrzydła , zastępując obrys trapezowy (Re ?)...prostokątnym. Model wykonał kilka lotów, ale było coś nie tak. Ponieważ kąta zaklinowania skrzydeł nie można było zmienić (centropłat połączony z kadłubem) postanowiłem całkowicie przerobić stateczniki. Depronową zastąpiłem konstrukcyjną. Statecznik poziomy jest przestawialny w zakresie ok 2 stopni. Krawędź natarcia jest na zawiasach. Mam nadzieję, ze doświadczalnie ustawię właściwy kąt. Stery kierunku są połączone stalowym drutem (fi 1mm) na plastikowych przegubach i wychylają się jednocześnie na sygnał serwa. Mam nadzieję, że ta przeróbka zda egzamin o czym poinformuję po oblocie, może jeszcze w tym sezonie?


Załączniki:
Komentarz: nowe usterzenie w całości
DSC00389.JPG
DSC00389.JPG [ 43.23 KiB | Przeglądany 13184 razy ]
DSC00388.JPG
DSC00388.JPG [ 34.41 KiB | Przeglądany 13184 razy ]
Komentarz: połączenie SK
DSC00392.JPG
DSC00392.JPG [ 35.26 KiB | Przeglądany 13184 razy ]
Komentarz: Całe usterzenie
DSC00387.JPG
DSC00387.JPG [ 35.29 KiB | Przeglądany 13184 razy ]
Komentarz: Widok całego usterzenia z kadłubami
DSC00390.JPG
DSC00390.JPG [ 45.81 KiB | Przeglądany 13184 razy ]

_________________
...Kto nie ma wyczucia prędkości i wydoskonalonej precyzji ruchów niewiele zwojuje....

Pozdrawiam: Tadeusz
Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 30 paź 2013, o 12:33 
Offline
Modelarz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 7 maja 2013, o 18:28
Posty: 245
Lokalizacja: Katowice
Dotarłem do finału
1. "Zefir" z drugą parą skrzydeł
2. "Pegaz" po zmianie usterzenia
Teraz czekają na sprzyjające warunki do latania :?


Załączniki:
DSC00408.JPG
DSC00408.JPG [ 61.13 KiB | Przeglądany 13047 razy ]
DSC00395.JPG
DSC00395.JPG [ 61.53 KiB | Przeglądany 13047 razy ]

_________________
...Kto nie ma wyczucia prędkości i wydoskonalonej precyzji ruchów niewiele zwojuje....

Pozdrawiam: Tadeusz
Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 11 mar 2014, o 23:26 
Offline
Modelarz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 7 maja 2013, o 18:28
Posty: 245
Lokalizacja: Katowice
Przez okres "zimy" :lol: skonstruowałem i wykonałem całkiem nowy kadłub i stateczniki do posiadanych, wczesniej wykonanych skrzydeł. Opis w powyzszych postach. Przyznam się, że podpatrywałem technologię stosowana przez Milo i wyszło moim zdaniem całkiem fajnie :) Niestety nie moge chwilowo pochwalić sie fotkami, bo nie wiem dlaczego :x nie udaje mi się przenieść ich do komputera? Teraz mam dwa rózne modele motoszybowców, a właściwie cztery bo skrzydła pasują do obu kadłubów. :D

_________________
...Kto nie ma wyczucia prędkości i wydoskonalonej precyzji ruchów niewiele zwojuje....

Pozdrawiam: Tadeusz


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 17 mar 2014, o 21:11 
Offline
Modelarz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 7 maja 2013, o 18:28
Posty: 245
Lokalizacja: Katowice
Już mogę przeslac fotki tego co skleciłem prze okres zimy. Jest to motoszybowiec Zefir 1700 o rozpietosci 1700 i długosci 940. Wiekszych nie buduje bo niem mam gdzie ich trzymac :(


Załączniki:
DSC00438.JPG
DSC00438.JPG [ 44.87 KiB | Przeglądany 12696 razy ]
DSC00439.JPG
DSC00439.JPG [ 41.4 KiB | Przeglądany 12696 razy ]
DSC00440.JPG
DSC00440.JPG [ 38.08 KiB | Przeglądany 12696 razy ]
Zdjęcie-0002.jpg
Zdjęcie-0002.jpg [ 1.18 MiB | Przeglądany 12696 razy ]
Zdjęcie-0003.jpg
Zdjęcie-0003.jpg [ 1.17 MiB | Przeglądany 12696 razy ]
Zdjęcie-0005_e1.jpg
Zdjęcie-0005_e1.jpg [ 739.35 KiB | Przeglądany 12696 razy ]
Zdjęcie-0006_e1.jpg
Zdjęcie-0006_e1.jpg [ 703 KiB | Przeglądany 12696 razy ]
Zdjęcie-0013.jpg
Zdjęcie-0013.jpg [ 1.67 MiB | Przeglądany 12700 razy ]
Zdjęcie-0016.jpg
Zdjęcie-0016.jpg [ 808.69 KiB | Przeglądany 12700 razy ]
Zdjęcie-0018.jpg
Zdjęcie-0018.jpg [ 1.6 MiB | Przeglądany 12700 razy ]
Zefir.jpg
Zefir.jpg [ 1.09 MiB | Przeglądany 12700 razy ]

_________________
...Kto nie ma wyczucia prędkości i wydoskonalonej precyzji ruchów niewiele zwojuje....

Pozdrawiam: Tadeusz
Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 17 mar 2014, o 23:28 
Offline
Modelarz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 7 maja 2013, o 18:28
Posty: 245
Lokalizacja: Katowice
Krótki opis: kadłub wykonałem z baksy 5mm, 4 litewek sosnowych 3x3mm. Przód kadłuba z styroduru.Po obróbce i szlifowaniu całość laminowałem jeden raz szkłem, a część kabinową potrójna warstwą. Po wycięciu owiewki wypłukałem styrodur i wnetrze kabiny wzmocniłem listewkami. Podłogę wyłożyłem deseczka balsową i przykleiłem wręgę montażową. Po wycięciu w niej srodka nakleiłem na nia własciwa wregę silnikowa. Po przyklejeniu SK, nałożeniu szpachówki i oszlifowaniu całości pomalowałem cały kadłub. Bowdeny umocowałem wewnatrz kadłuba jeszcze w stadium początkowym gdy kadłub był otwarty.Statecznik poziomy jest przykrecany do tylnej czesci pod sterem kierunkowym. Owiewke kabiny mocuje do kabinki nastyępująco: z przodu jest metalowy pręt fi 1,5 mm x 8mm a z tyłu na neodymek. Skrzydła są mocowane gumami. Model z kompletnym wyposażeniem ma obciażenie 35,4 G/dm2. Serwa jakie zastosowałem do SW i SK to Tower Pro SG 90.

_________________
...Kto nie ma wyczucia prędkości i wydoskonalonej precyzji ruchów niewiele zwojuje....

Pozdrawiam: Tadeusz


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna

Strefa czasowa UTC+2godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group