Forum modelarskie RC , projektowanie CAD

forum.aerodesignworks.eu
Dzisiaj jest 28 kwie 2024, o 17:40

Strefa czasowa UTC+2godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5  Następna
Autor Wiadomość
Post: 13 cze 2013, o 11:43 
Offline
Modelarz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 mar 2013, o 22:48
Posty: 91
Lokalizacja: Żory
kurcze nie mam zdjęć z budowy, ale płat był na stałe zmontowany w jednym kawałku i na gumach do kadłuba.
Rozwiązanie z ADW, czyli listwy 8x2 + przekładki nie wchodzi w grę - nie ma jak tego zrealizować przy struganiu ze styro. Pozostaje dźwigar jako pojedyncza listwa. Stad pytanie czy to się jakoś oblicza, czy robi "na oko".
Z tego co doczytałem, największe siły działają przy samym kadłubie i powiedzmy do 1/3 długości skrzydła (z resztą logiczne). Może konstrukcja w stylu: dźwigar jak do tej pory + kieszeń z rury aluminiowej (30cm długości) a w środku pręt węglowy jako łącznik wystarczy.
Tak czy inaczej, teraz będzie przerwa. W sobotę zmierzam na południe europy wygrzać tyłek. Ciąg dalszy w lipcu :)

pozdrowienia!


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 13 cze 2013, o 11:50 
Offline
Modelarz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 5 paź 2011, o 15:06
Posty: 314
Lokalizacja: Elbląg
tak się zastanawiam, czy warto rzeźbić za przeproszeniem w "kupie". Nie lepiej siły i środki poświęcić na zbudowanie prostego skrzydła konstrukcyjnego na prostym profilu ? 3021 na przykład ?
I będzie to latać i się nie złamie i nabierzesz doświadczenia na przyszłość- same plusy. Niestety - mnie już życie nauczyło, że od pewnego momentu, czy wielkości modelu nie ma prowizorek i jest mały margines na kompromis. Zastanów się na tych wakacjach, kup kilka desek balsy 1,5mm, cztery listewki sosnowe. To naprawdę nic trudnego - jeśli chcesz się bawic w modelarstwo - trzeba podjąć ten trud. Naprawdę moim zdaniem szkoda kasy - teraz model ci spadł jak spadochron, następnym razem nie będzie co zbierać i stracisz wyposażenie. Warto ?

_________________
Piotrek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 13 cze 2013, o 12:02 
Offline
Modelarz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 mar 2013, o 22:48
Posty: 91
Lokalizacja: Żory
wiesz, chciałem robić konstrukcyjnie. Patrzałem na relacje Milo z takiej budowy. Ale u mnie krucho z czasem. Boje się, że nie skończę w tym roku. A ze styro skrzydła robię w 2 wieczory i śmigam. No i taka budowa dla mnie to wyzwanie. Tak że Cie rozumiem, popieram że w tym kierunku powinienem iść i pewnie pójdę - w zimie. Póki co głód latania jest zbyt wielki ;)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 13 cze 2013, o 12:18 
Offline
Modelarz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 5 paź 2011, o 15:06
Posty: 314
Lokalizacja: Elbląg
Śmigam mówisz ? Właśnie widać :) Bez obrazy :) - rozmawiamy. Do śmigania to lepiej kupić coś epp. Czasu, to chyba nie masz mniej niż ja :) Ja nawet już nie latam :). Szkoda tylko narażać się na straty przez takie własnie problemy.

_________________
Piotrek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 13 cze 2013, o 12:23 
Offline
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 3 kwie 2013, o 13:14
Posty: 573
Lokalizacja: Warszawa
Co prawda nie mam jakiegoś ogromnego doświadczenia, ale jeśli już myślisz o styro, to pokryj to balsą. Będzie o wiele mocniejsze. A płat konstrukcyjny nie jest aż tak straszny. W Twoim przypadku jest prosty, bez skosów. Więc dwa dni na żeberka w szablonach, dwa dni na sklejenie konstrukcji (jeden na płat), dwa dni na oklejenie balsą (po skrzydle na dzień). Dokładając niespodziewane okoliczności (brak czasu czy "cuś" ;) ), po dwóch tygodniach powinieneś mieć płaty przynajmniej gotowe do oklejania folią. To nie aż tak długo. A naprawdę warto spróbować.

_________________
Pozdrawiam :)
Paweł
SAM 18-016


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 13 cze 2013, o 13:44 
Offline
Modelarz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 mar 2013, o 22:48
Posty: 91
Lokalizacja: Żory
Bardzo dziękuję za wypowiedzi!
Trzymam się kurczowo styro, bo mam już z tym jakieś doświadczenia i łatwiej mi poprawić niedociągnięcia w znanej technologii, niż uczyć się od nowa zupełnie innej. Poza sezonem więcej będzie czasu, mogę eksperymentować i to zrobię.
Oklejanie balsa rozważałem, ale ciężar wychodzi spory.

pozdrowienia!


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 26 cze 2013, o 11:09 
Offline
Modelarz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 mar 2013, o 22:48
Posty: 91
Lokalizacja: Żory
OK!
Przemyslalem temat. Aby zrobic solidne platy ze styro i tak trzeba kombinowac z zeberkami. 2m to duzo dla zwyklego styropianu podlogowego. oklejanie calosci balsa albo fornirem tez jest jakims rozwiazaniem ale masa mocno rosnie. Moze styro parkingowy bylby lepeszy (trwardszy) ale nie moge go dostac w malych ilosciach. Dlatego postanowilem zaryzykowac wykonanie calosci konstrukcyjnie.
Skrzydla bez kesonu z dodatkowymi listwami wzmacniajacymi. Stateczniki uklad klasyczny z plytki balsowej, kadlub konstrukcyjnie moze okleje depronem.
Zaczynam w lipcu, krytyka mile widziana :)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 10 lip 2013, o 11:08 
Offline
Modelarz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 mar 2013, o 22:48
Posty: 91
Lokalizacja: Żory
Budowa rozpoczęta - fotki będą wieczorkiem lub jutro z rana.
Posługuję się planami z ADW-1, wersja A jako najłatwiejsza do wykonania. Zmodyfikowałem nieco technologię, ale nie ma co opisywać, zdjęcia wszystko wyjaśnią.
Wydłubałem środkowo-tylną część kadłuba i stateczniki. Wszystko z sosny 4x4 i balsy 4mm, kleję wikolem. Muszę przyznać że sztywność konstrukcji bez zarzutu. Boję się jednak o połączenia klejone i wytrzymałość kadłuba jako całości, głównie w okolicach centropłata i przejścia do tyłu.
Czy sprawdzacie w trakcie budowy/przed oblotem jakoś wytrzymałość, np 1kg odważnik na ogon?

EDIT: foty


Załączniki:
IMAG0130.jpg
IMAG0130.jpg [ 259.16 KiB | Przeglądany 7564 razy ]
IMAG0126.jpg
IMAG0126.jpg [ 271.8 KiB | Przeglądany 7564 razy ]
IMAG0125.jpg
IMAG0125.jpg [ 286.36 KiB | Przeglądany 7564 razy ]
IMAG0124.jpg
IMAG0124.jpg [ 261.44 KiB | Przeglądany 7564 razy ]


Ostatnio zmieniony 10 lip 2013, o 20:44 przez tom_apis, łącznie zmieniany 1 raz
Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 10 lip 2013, o 13:36 
Offline
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 sie 2011, o 22:39
Posty: 3709
Lokalizacja: Elbląg
Osobiście rzadko sprawdzam wytrzymałość robionych elementów, teraz korzystam z własnych doświadczeń i obserwacji. W kadłubie ADW-1 ważną role spełnia laminat położony na zewnętrznej powierzchni kadluba, wydatnie wzmacnia konstrukcję. Do do klejow to nie używaj "Wikolu", nie jest to najlepszy wybór, proponuję poczytać tutaj viewtopic.php?f=18&t=568. Opisane są kleje których używam i do czego używam, zresztą chyba nie tylko ja.

_________________
https://gliders.pl/ Szybowce są najfajniejsze....
SAM 18-007
pozdrawiam
milo


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 21 lip 2013, o 19:40 
Offline
Modelarz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 mar 2013, o 22:48
Posty: 91
Lokalizacja: Żory
kolejny weekend i jest mały postęp prac.
Wykonałem żeberka, skleiłem częściowo skrzydła. Sklejanie idzie błyskawicznie, gorzej z szlifowaniem żeberek. 1 nocka zarwana :D Zapomniałem o otworach na kable serw, coś trzeba wykombinować. W przygotowaniu także pochewki na bagnet. Niestety wznios będę musiał uzyskać na samym bagnecie - za mało miejsca między dźwigarami i nie da rady wypiłować odpowiednio obudowy rurek alu.
Fotki:


Załączniki:
IMG_2942.JPG
IMG_2942.JPG [ 979.09 KiB | Przeglądany 7513 razy ]
IMG_2941.JPG
IMG_2941.JPG [ 916.25 KiB | Przeglądany 7513 razy ]
Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5  Następna

Strefa czasowa UTC+2godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group