Forum modelarskie RC , projektowanie CAD

forum.aerodesignworks.eu
Dzisiaj jest 17 cze 2025, o 21:56

Strefa czasowa UTC+2godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Post: 23 cze 2013, o 19:43 
Offline
Modelarz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 cze 2013, o 15:00
Posty: 17
Lokalizacja: Grudziądz
Witam,

mam motoszybowiec omega 1200 i kupiłem go używanego, bateria była zamontowana między skrzydłami, a kolega z większym doświadczeniem zasugerował aby bateria była bardziej z przodu. Zamierzam lekko przerobić mocowanie baterii tak aby ciężar przesunął się naprzód i nie mam pojęcia jak się to będzie miało do wyważenia.

Proszę o pomoc i rady, jutro postaram się zamieścić dokładne zdjęcia.


Aktualizuję ten wątek ponieważ nabyłem nowy szybowiec o nazwie "Pszczoła"
rozpiętość 2m, taki szybowiec doradzili mi znajomi z modelarni, jest idealny do nauki latania. W załączeniu film z moich pierwszych rzutów.
https://www.youtube.com/watch?v=q56UfwaU4n8


Załączniki:
20130707_152752.jpg
20130707_152752.jpg [ 2.89 MiB | Przeglądany 11672 razy ]
Omega-18213.jpg
Omega-18213.jpg [ 17.64 KiB | Przeglądany 11813 razy ]


Ostatnio zmieniony 15 lip 2013, o 14:15 przez grech66, łącznie zmieniany 2 razy
Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 23 cze 2013, o 19:48 
Offline
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 lip 2011, o 22:19
Posty: 3019
Lokalizacja: Warszawa
Generalnie rzecz biorąc to środek ciężkości powinien znajdować się w odległości około 30-33% od natarcia skrzydła. Podpierasz model w tej odległosci i tak ustawiasz pakiet aby kadłub znalazł się mniej więcej poziomo. Potem zabierasz model na łąkę , najlepiej z wyższą trawą. Ustawiasz wszystkie stery w neutrum i puszczasz model wypychając go ręką równolegle do ziemi. Jeżeli leci prosto wytracając wysokość to jest ok. Jeżeli próbuje się wznosić to pakiet lekko do przodu. Jeżeli zaczyna nurkować to pakiet do tyłu. Dopiero po takiej regulacji spróbuj lotów z napędem.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 23 cze 2013, o 20:07 
Offline
Modelarz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 cze 2013, o 15:00
Posty: 17
Lokalizacja: Grudziądz
A czy różnica w pakietach znacząco wpłynie na zachowanie bo mam 3 pakiety
1 szt 1000mAh
2 szt 1300mAh
3 szt 1600mAh

różnica wagi to około 20-30 gram

jak prawidłowo umocować taki pakiet, na rzep?

kupiłem tez taki mirnik napięcia chce go używać w trakcie lotu żeby z braku doświadczenia nie doprowadzić do zbytniego rozładowania baterii, czy to jest dobry patent?


Załączniki:
miernik.JPG
miernik.JPG [ 15.16 KiB | Przeglądany 11808 razy ]
Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 23 cze 2013, o 20:31 
Offline
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 lip 2011, o 22:19
Posty: 3019
Lokalizacja: Warszawa
Co do miernika się nie wypowiem bo nie używałem ale uwierz że po wyczujesz kiedy silnik traci ciąg bo pakiet pada i wtedy trzeba lądować.
Odnośnie ciężaru pakietu to różnica 20g będzie już odczuwalna więc ich waga ma trochę znaczenia.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 23 cze 2013, o 20:43 
Offline
Modelarz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 cze 2013, o 15:00
Posty: 17
Lokalizacja: Grudziądz
Jeśli ktoś czyta ten temat a miałby instrukcję do niego to będę wdzięczny !!!


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 23 cze 2013, o 21:14 
Offline
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 sie 2011, o 22:39
Posty: 3797
Lokalizacja: Elbląg
Ten miernik jest na moim wyposażeniu....dobra sprawa :) , bo jak kończy się pakiet to wydaje z siebie głos nieziemski :lol: .....ale najlepszą metodą jest to co pisał Sławek, odczujesz zaraz, że w pakiecie jest mało prądu. Pakietu nie rozładujesz do poziomu za niskiego, chroni go przed tym regulator, ale spoko, używaj mirnika.
Co do wyważenia.....hmmm, jest to dość skomplikowany temat, tutaj na forum były już dyskusje prawie na noże ;) metoda o której pisal Slawek jest optymalna, ale pamiętaj, to zależy od tego co kto lubi, od preferencji i wielu innch pierdół i trwa, to ustawianie, dużo czasu ;)

_________________
https://gliders.pl/ Szybowce są najfajniejsze....
SAM 18-007
pozdrawiam
milo


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 23 cze 2013, o 21:18 
Offline
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 lip 2011, o 22:19
Posty: 3019
Lokalizacja: Warszawa
Dyskusje na noże? :D Kurcze, chyba coś przeoczyłem.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 23 cze 2013, o 21:21 
Offline
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 sie 2011, o 22:39
Posty: 3797
Lokalizacja: Elbląg
viewtopic.php?f=36&t=152

_________________
https://gliders.pl/ Szybowce są najfajniejsze....
SAM 18-007
pozdrawiam
milo


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 23 cze 2013, o 21:25 
Offline
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 lip 2011, o 22:19
Posty: 3019
Lokalizacja: Warszawa
Heh, całe szczęście że kątów zaklinowań nie trzeba ustawiać akurat w tym przypadku.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 26 cze 2013, o 19:01 
Offline
Modelarz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 cze 2013, o 15:00
Posty: 17
Lokalizacja: Grudziądz
Na zdjęciu poniżej widać jak wstawiłem kawałek sklejki dla wzmocnienia oraz umocowałem do niego odbiornik i od spodu regulator, czy przerabiać regulator i dokładać do niego radiator? Bateria będzie umieszczona w środku pomiędzy skrzydłami.


Załączniki:
fsafdsajkla.jpg
fsafdsajkla.jpg [ 140.77 KiB | Przeglądany 11744 razy ]
Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna

Strefa czasowa UTC+2godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group