Forum modelarskie RC , projektowanie CAD

forum.aerodesignworks.eu
Dzisiaj jest 28 mar 2024, o 15:33

Strefa czasowa UTC+2godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 56 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna
Autor Wiadomość
Post: 8 lis 2022, o 22:55 
Offline
Modelarz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 7 lis 2017, o 15:02
Posty: 57
Lokalizacja: Marki
Pewnie kopyto było dość duże, a z tego co mówisz chyba wykonawca poskąpił na materiale - za mało wypełnienia i obrysów, choć mogło być i tak, że np szpachla weszła w reakcję z filamentem - pewnie się już nie dowiemy.
Na moje kopyto nałożę oczywiście tkaninę - myślę o 3x45g chyba, że macie inne propozycje?
Tym czasem klocki się układają. Niestety mam zakaz druku po nocach bo żona zagroziła rozwodem ;/


Załączniki:
IMG20221108214619.jpg
IMG20221108214619.jpg [ 3.37 MiB | Przeglądany 6209 razy ]
IMG20221108214551.jpg
IMG20221108214551.jpg [ 2.01 MiB | Przeglądany 6209 razy ]
IMG20221108214542.jpg
IMG20221108214542.jpg [ 2.44 MiB | Przeglądany 6209 razy ]
Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 9 lis 2022, o 16:19 
Offline
Modelarz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 7 lis 2017, o 15:02
Posty: 57
Lokalizacja: Marki
A tym czasem Ecalc pokazał takie cyferki:


Załączniki:
cg.jpg
cg.jpg [ 287.87 KiB | Przeglądany 6179 razy ]
Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 9 lis 2022, o 17:59 
Offline
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 sie 2011, o 22:39
Posty: 3694
Lokalizacja: Elbląg
Czy mógłbyś podać jakie są cięciwy płata, nasada-końcówka....jakoś nie widzę ;)

_________________
https://gliders.pl/ Szybowce są najfajniejsze....
SAM 18-007
pozdrawiam
milo


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 9 lis 2022, o 20:47 
Offline
Modelarz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 7 lis 2017, o 15:02
Posty: 57
Lokalizacja: Marki
milo pisze:
Czy mógłbyś podać jakie są cięciwy płata, nasada-końcówka....jakoś nie widzę ;)


Już poprawiam ;)


Załączniki:
cg1.jpg
cg1.jpg [ 166.5 KiB | Przeglądany 6156 razy ]
Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 9 lis 2022, o 23:04 
Offline
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 sie 2011, o 22:39
Posty: 3694
Lokalizacja: Elbląg
Ok, widzę. Czyli nasada 200 mm końcówka 79 mm. Moim zdaniem i co wynika z moich doświadczeń powinieneś zwiększyć cięciwę końcówki minimum do 120 mm, a najlepiej do 140 mm. Zasadą jest aby przy trapezowych płatach - zbieżnych - cięciwa końcówki wynosiła ok 0,6/0,7 cięciwy nasadowej. Na pewno wiesz, że jest coś takiego jak liczba Reynoldsa, tzw Re. Nie będę się rozpisywał, ale już kilka razy mieliśmy styczność z tą liczbą naszymi modelami ;) . Po tym zabiegu zwiększy Ci się powierzchnia płata, będziesz musiał powiększyć powierzchnię statecznika poziomego aby model był stateczny..... To tak na początek i właściwie od tego powinno się zaczynać projektowanie modelu.
Trochę jest tutaj:
viewtopic.php?f=69&t=260

_________________
https://gliders.pl/ Szybowce są najfajniejsze....
SAM 18-007
pozdrawiam
milo


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 13 lis 2022, o 23:53 
Offline
Modelarz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 7 lis 2017, o 15:02
Posty: 57
Lokalizacja: Marki
milo pisze:
Ok, widzę. Czyli nasada 200 mm końcówka 79 mm. Moim zdaniem i co wynika z moich doświadczeń powinieneś zwiększyć cięciwę końcówki minimum do 120 mm, a najlepiej do 140 mm. Zasadą jest aby przy trapezowych płatach - zbieżnych - cięciwa końcówki wynosiła ok 0,6/0,7 cięciwy nasadowej. Na pewno wiesz, że jest coś takiego jak liczba Reynoldsa, tzw Re. Nie będę się rozpisywał, ale już kilka razy mieliśmy styczność z tą liczbą naszymi modelami ;) . Po tym zabiegu zwiększy Ci się powierzchnia płata, będziesz musiał powiększyć powierzchnię statecznika poziomego aby model był stateczny..... To tak na początek i właściwie od tego powinno się zaczynać projektowanie modelu.
Trochę jest tutaj:
viewtopic.php?f=69&t=260


I tu się zaczynają schody do niestety bazuję na wiedzy samemu zaczytanej, a nie do końca rozumianej. W obecnej konfiguracji zbieżność skrzydła mam na poziomie 0,4 co wg rysunków Kobuza, które posiadam odpowiada oryginałowi. W moim projekcie powiększyłem delikatnie pow. skrzydła w stosunku do oryginału:
Załącznik:
Zrzut ekranu 2022-11-13 222304.jpg
Zrzut ekranu 2022-11-13 222304.jpg [ 312.2 KiB | Przeglądany 5546 razy ]


Wartość zbieżności na poziomie 0,4 wg danych laboratoryjnych ma dużo pozytywnych aspektów w postaci najniższego oporu indukowanemu generowanego przez skrzydło - bazując na danych z publikacji: https://dergipark.org.tr/tr/download/ar ... ile/629766

Wg tej publikacji przy zbieżność na poziomie 0,4 dystrybucja siły nośnej od środkowej partii skrzydła do końcówki jest najbliższa do wartości optymalnych reprezentowanych przez skrzydło eliptyczne. Z kolei dla zbieżność 0,6 rozkład siły nośnej jest najbliższy rozkładowi generowanemu przez skrzydło eliptyczne od środka do nasady skrzydła.

Co do liczby Re patrząc tylko na cięciwę końcówki płata to przy wartości 79mm dla prędkości powyżej 50km/h wartość Re jest już ponad 80 000:
Załącznik:
Zrzut ekranu 2022-11-13 224022.jpg
Zrzut ekranu 2022-11-13 224022.jpg [ 24.12 KiB | Przeglądany 5546 razy ]


Dla średniej cięciwy aero płata przy tej samej prędkości Re=154 000

Warto też dodać, że model buduję głównie z myślą o szybkim lataniu, prędkość poniżej 50km/h raczej tylko przy lądowaniu. Dodatkowo końcówka płata ma zwichrzenie geometryczne -1st.
Ale słucham uważnie wszelkich sugestii i uwag co do założeń aero, wiedzy i wymiany wiedzy nigdy dość.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 14 lis 2022, o 00:39 
Offline
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 sie 2011, o 22:39
Posty: 3694
Lokalizacja: Elbląg
tender79 pisze:
Warto też dodać, że model buduję głównie z myślą o szybkim lataniu, prędkość poniżej 50km/h raczej tylko przy lądowaniu

Nic innego nie miałem na myśli ;) .
Projektuj, buduj, czekam z niecierpliwością na finał projektu, oblot.

_________________
https://gliders.pl/ Szybowce są najfajniejsze....
SAM 18-007
pozdrawiam
milo


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 14 lis 2022, o 11:25 
Offline
Modelarz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 7 lis 2017, o 15:02
Posty: 57
Lokalizacja: Marki
I tak myślę co dalej z tym kopytem zrobić.... Co radzicie Panowie?


Załączniki:
Zrzut ekranu 2022-11-13 231135.jpg
Zrzut ekranu 2022-11-13 231135.jpg [ 201.75 KiB | Przeglądany 5476 razy ]
Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 14 lis 2022, o 16:19 
Offline
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 lip 2014, o 07:56
Posty: 1703
Lokalizacja: Gdańsk
Co dalej, to chyba zależy od tego jakiej jakości chcesz mieć produkt końcowy...
Więc albo szpachla i szlifowanie albo żelkot i forma ;) :lol:

_________________
Nic tak nie cieszy, jak własny szybowiec :D
____________SAM 18-025_____________
https://gliders.pl


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 14 lis 2022, o 16:59 
Offline
Modelarz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 7 lis 2017, o 15:02
Posty: 57
Lokalizacja: Marki
I to jest pytanie ;) Chcę mieć ładny błyszczący kadłub. Mam pytanie do kolegów - idea pokrycia tkaniną szklaną kopyta z pianki jest oczywista - wytrzymałość i jakość pow. Przy druku kopyta wytrzymałość już jest a chodzi o jakość. Innymi słowy czy jest sens pokrywać to jeszcze tkaniną czy jechać po prostu ze szpachlą i lakierowaniem na lusterko?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 56 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna

Strefa czasowa UTC+2godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group