Forum modelarskie RC , projektowanie CAD http://forum.aerodesignworks.eu/ |
|
PZL-M3A Pliszka bis http://forum.aerodesignworks.eu/viewtopic.php?f=20&t=1850 |
Strona 3 z 15 |
Autor: | Stema [ 8 gru 2019, o 16:33 ] |
Tytuł: | Re: PZL-M3A Pliszka bis |
Po trochu, po trochu i do przodu. |
Autor: | mgr [ 8 gru 2019, o 19:53 ] |
Tytuł: | Re: PZL-M3A Pliszka bis |
Dziś przymiarka poziomego wraz ze sterowaniem SW. Jedna mini wtopa po drodze, prowadzenia wpustów w stępce zasłaniają otwory bowdena.... no po montażu trzeba je zeszlifować Załącznik: Bowden SW idzie centralnie ponieważ wymyśliłem sobie ukryte - demontowalne sterowanie SW. Łącznik SW to rurka fi6mm, nawiercona na środku i po bokach. Po bokach pręt stalowy 2mm, zalutowany od wewnątrz rurki. Centralnie w rurce otwór na dźwignię, którą wykonałem ze śruby rzymskiej M3. Załącznik: Załącznik: Zakres wychyleń spory, pewnie i tak na wstępnie ustawię +/- 15 stopni i dla mnie to znając życie wystarczy. Dostęp do śruby mocującej jest od tyłu, po wychyleniu steru w dół, sprawdzałem daje się odkręcić po odkręceniu wcześniej śrub polamidowych i przechyleniu steru. Załącznik: Podczas montażu, no cóż trzeba trafić otworem w dźwignie i dokręcić śruby. Załącznik: A działa to tak, sterowane ręcznie |
Autor: | pepcio [ 8 gru 2019, o 20:06 ] |
Tytuł: | Re: PZL-M3A Pliszka bis |
Uważam, że ten napęd jest za mało sztywny. Zamiast bowdena użyłbym popychacza z rurki węglowej czy nawet z bambusa. Tutaj jest chyba model podobnej wielkości co Wasz. |
Autor: | stefol [ 8 gru 2019, o 20:18 ] |
Tytuł: | Re: PZL-M3A Pliszka bis |
pepcio 11 pisze: Uważam ,że ten napęd jest za mało sztywny. Zamiast bowdena użyłbym popychacza z rurki węglowej czy nawet z bambusa. Racja, oryginalny popychacz plastikowy jest zbyt wiotki, nawet ze stalowym rdzeniem, dobrym rozwiązaniem jest pręt węglowy np. 1,8 idealnie pasuje do pancerza. Ciekawe rozwiązanie napędu SW, jeszcze takiego nie widziałem |
Autor: | Paweł [ 9 gru 2019, o 09:14 ] |
Tytuł: | Re: PZL-M3A Pliszka bis |
Ośmielę się wtrącić zdanie odmienne To, że na filmie wygląda jakby był rzeczywiście zbyt wiotki, to jego natura oraz przyjęte rozwiązanie mocowania na dźwigni. Z tego, co zauważyłem, długość popychacza od ostatniego mocowania do dźwigni steru to ok. 125 mm, w tym połowa tej odległości od mocowania (klejenia) we wrędze jest jeszcze prowadzona w zewnętrznym pancerzu. Myślę, ze "da radę" . Super robótka Tomek . |
Autor: | mgr [ 9 gru 2019, o 22:57 ] |
Tytuł: | Re: PZL-M3A Pliszka bis |
Dziękuję za uwagi, po części się zgadzam z każdym z was. Za kilka dni przedstawie końcowe rozwiązanie w którym usztywnię nieco koniec pancerza, by nie pracował góra-dół. Do tego każde miejsce gdzie pancerz przechodzi przez wręgę, będzie zalane żywicą, dzięki czemu sam pancerz nie będzie pracował, przez co ugięcie bowdena będzie minimalne i to mam nadzieję zapewni odpowiednią sztywność. W międzyczasie testuje napęd hamulców aerodynamicznych, kombinuję coś takiego... |
Autor: | mgr [ 10 gru 2019, o 19:50 ] |
Tytuł: | Re: PZL-M3A Pliszka bis |
Tak to będzie wyglądało od strony statecznika, do tego jak wspomniałem żywica na każdej przelotce przez wręgi i oczywiście tak samo zamocowany pancerz przy serwie. Na filmie test już z serwem, orczyk 12mm, przekłąda mi się na zakres 20 stopni góra/dół - dla mnie wystarczy. |
Autor: | mgr [ 11 gru 2019, o 17:17 ] |
Tytuł: | Re: PZL-M3A Pliszka bis |
Kadłub ustabilizowany, to co na zdjęciu waży 360 gram. Załącznik:
|
Autor: | mgr [ 14 gru 2019, o 20:19 ] |
Tytuł: | Re: PZL-M3A Pliszka bis |
Praca zaczyna zwalniać... a przynajmniej na zdjęciach W kadłubie pojawia się coraz więcej poszycia Załącznik: Na pierwszym skrzydle pojawił się keson, niedługo natarcie i wypełniania przy lotce... waga w tej chwili: 216 gram. Załącznik: Zacząłem tez drugie skrzydło, etap przekładek między dźwigarami, może dziś uda się drugi dźwigar wkleić. |
Strona 3 z 15 | Strefa czasowa UTC+2godz. |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |