Forum modelarskie RC , projektowanie CAD

forum.aerodesignworks.eu
Dzisiaj jest 27 kwie 2024, o 21:41

Strefa czasowa UTC+2godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 78 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 4, 5, 6, 7, 8
Autor Wiadomość
Post: 24 maja 2012, o 13:29 
Offline
Modelarz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 5 paź 2011, o 15:06
Posty: 314
Lokalizacja: Elbląg
milo - przecież napisałem, że nie mam doświadczenia :) nie mam co wybaczać :)

_________________
Piotrek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 24 maja 2012, o 14:12 
Offline
Modelarz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 wrz 2011, o 22:29
Posty: 191
Lokalizacja: Australia-Canberra
Dzieki Milo za "trzy grosze".
Napewno Cobra nie jest jedynym modelem z czulym usterzeniem plytowym. Wymagane jest ustawienie wiecej Expo SW na radiu. Pelne wychylenie nie powinno byc wieksze jak 3mm i to wychylenie powinno odpowiadac pelnemu ruchowi drazka na radiu. Jezeli jest inaczej potrzebne sa zmiany dlugosci dzwigni i przelozen mechanicznych steru wysokosci. W szybowcach wyczynowych ustawiam czasami mix klap ze statecznikiem poziomym do startu za winda. Cobra to model szkolny i nie powinien wymagac oddzielnego trymu na holu (jesli dobrze wywazony), trymujac userzeniem plytowym zmieniany jest drastycznie kat zaklinowania i kazda zmiana predkosci powoduje duze zmiany w zachowaniu modelu po przez wzrost lub spadek sily nosnej i oporow z tym zwiazanych.
Mam nadzieje ze Piotrek jutro poda niezbedne informacje o ktore prosilem. Nie bardzo tez rozumiem dlaczego korekte kierunku lotu na holu robicie lotka, a nie sterem kierunku.
I na koniec tylko chce przypomniec ze Cobra z przednim wywazeniem to wiekszy kat zaklinowania i lekko z tylnym wywazeniem mniejszy kat i przyjemniejszy model w kazdych warunkach.
U mnie pozno, dobranoc

_________________
Pozdrawiam Stan

'Szybowiec ciezki na nos sam “zwali” sie na skrzydlo, a moze i w korkociag -- a prawidlowo wywazony szybowiec tez sie “wali” poniewaz PILOT chce go zwalic'.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 25 maja 2012, o 22:51 
Offline
Modelarz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 wrz 2011, o 22:29
Posty: 191
Lokalizacja: Australia-Canberra
PiotrKostek pisze:
ok, ale to już wieczorem - dla ciebie to będzie rano ? :)

Daj znac co sie dzieje, a moze juz Cobra zostala wyleczona?????????

_________________
Pozdrawiam Stan

'Szybowiec ciezki na nos sam “zwali” sie na skrzydlo, a moze i w korkociag -- a prawidlowo wywazony szybowiec tez sie “wali” poniewaz PILOT chce go zwalic'.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 15 sie 2012, o 21:19 
Offline
Modelarz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 5 paź 2011, o 15:06
Posty: 314
Lokalizacja: Elbląg
Dziś w końcu Cobra wyszła z hangaru. Pogadałem dziś z Milo na tematy modelarsko - egzystencjalne (wyślę ci swoje wnioski z tej rozmowy na PW) między innymi wspomniałem, że nie lubimy się z tym modelem. Moja początkowa niechęć wynikała z pewnej nieprzewidywalności modelu. Zwłaszcza deprymował mnie podczas ostatniej sesji (przed dzisiejszą) start z holu, podczas którego Cobra wypinała się z holu, zrywała, albo wogóle skręcała w ziemię, co powodowało poważne w moich oczach zagrożenie na ziemi. Milo uspokajał, że to przez statecznik, złe trymy i tak dalej... Ja jednak bałem się tego modelu (weźcie pod uwagę moje nikłe doświadczenie i nieco spontaniczne podejście do latania :) )
Po rozmowie ze Stanem przesunąłem i podgiąłem hak - miałem jeszcze zmienić wyważenie modelu na bardziej tylne, jednak konieczność wyjęcia ołowiu spowodowała, że nie zrobiłem tego na dzisiaj. Ustawiłem kąt płata do st.poziomego na 2 stopnie. Wnioski dalej.

Dziś Cobra wyszła na lotnisko. Niezastąpiony i niezawodny Milo zrobił rzuty z ręki i pierwsze obloty z holu. Okazało się, że trzeba mocno przetrymować ustawienie poziomego - z kątomierza w domu wyszły mi 4 stopnie. Dopiero wtedy model zaczął latać. Zostawiliśmy te ustawienia i poszedł hol. I tu dla mnie ogromne zaskoczenie - Cobra pięknie poszła na holu - i to praktycznie za każdym razem. Start z lekko bocznym wiatrem(wiatr kręcił a nie przestawialiśmy holu) powoduje dużą odchyłkę modelu na holu - ale to można prosto skorygować. Model nie zrywa się z holu - co dla mnie jest bardzo uspokające i działa na plus Cobry. Sam lot dość szybki jak na mnie. Mi Cobra spada. w rękach milo klei się do powietrza - więc jest to kwestia umiejętności. Świetnie reaguje na stery. Jak dla mnie fenomenalnie idzie pod wiatr - choć dziś był dość słaby :). Jednym słowem polubiłem Cobrę.

Teraz z innej beczki - model ten jest pierwszym modelem, który skonstruowałem całkowicie sam - na bazie rzeczywistego szybowca, ale jednak. Budowany techniką pokazywana przez Milo. JEstem z korzeni modelarzem redukcyjnym i chcę mieć model makietowy - nic na to nie poradzę :) Dlatego po tych problemach na początku spisałem ten model na straty - milo się bardzo oburzył - ale musisz zrozumieć moje podejście - coś nie działa - robię nowe - tak już po prostu mam - sam wiesz, że wolę zrobić coś od nowa niż poprawiać stare. Taki już jestem. I wcale nie śpię na kasie. Dlatego ten model spisałem na straty i ułożyłem sobie w głowie Cobrę2. Jednak teraz widzę, że Cobra szkolna to fajny model. I zrobię do niej nowe skrzydła - wolniejszy profil, poprawię też poziomy - usztywnię. Choć oczywiście Cobra 2 się pojawi :)
Ogólnie projekt uważam za duży sukces i szczęście - bo wiele w nim było spontaniczności. Model jest ładny, świetnie wygląda w locie. Napęd steru wysokości się sprawdził, choć Cobra2 będzie miała to zmodyfikowane. Model jest mocny, wzmocnienia części ogonowej się świetnie sprawdzają. Jestem dumny z rozwiązania stateczznika pionowego i poziomego. Może zabrzmi to jak bufonada, ale udało mi się zrobić świetny model :)

PS - podzękowania dla Stana za uwagi do modelu i pomoc z hakiem - sprawdziło się. NA razie nie ruszam wyważenia, aczkolwiek jak się wlatam w model, pewnie przesunę śc w miejsce przez ciebie zalecone :)

_________________
Piotrek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 15 sie 2012, o 21:46 
Offline
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 sie 2011, o 22:39
Posty: 3709
Lokalizacja: Elbląg
Oprócz mnie Twoją Cobrą latał Czarek, co prawda bez Twojej wiedzy, ale latał :D
Problemy wynikały, moim zdaniem, z niedoskonałości aparatury, szczególnie nieprecyzyjne trymy. Przsunięcie haka dało poprawę, choć moim zdaniem nie to wpłynęło na zmianę opinii Piotrka na temat swojego modelu..... Cobra jest cały czas w wieku niemowlęcym. Potrzeba wiele lotów, prób itd. Wyrzuty z ręki dość mocno skorygowały założone przez Piotrka ustawienia.
Model lata świetnie, chodzi za ręką. Płytowy ster wysokości, na początku wymaga uwagi, ale po paru minutach oswajamy się z reakcją na ster, i wszystko wraca do normy. Trzy czy cztery wyjścia na lotnisko po oblocie nie mogą dać odpowiedzi na wszystkie pytania. Zresztą sami wiecie ile trwa wlatywanie się w model ;) .

_________________
https://gliders.pl/ Szybowce są najfajniejsze....
SAM 18-007
pozdrawiam
milo


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 16 sie 2012, o 04:34 
Offline
Modelarz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 wrz 2011, o 22:29
Posty: 191
Lokalizacja: Australia-Canberra
Gratuluje nastepnego oblotu i jesli pozwolicie to:
Model przed nastepnymi lotami powinien byc bardzo dokladnie pomierzony ( Katy Zaklinowania)
Jezeli Piotr ustawil na 2 stopnie a trzeba bylo zwiekszyc do czterech stopni, jak pisze Piotrek tz. ze Cobra jest za ciezka na nos. Ujmujac olow zmiejszamy kat zaklinowania.
Profil S3021 naprawde lata cudownie na dwoch stopniach, 4 stopnie to stanowczo za duzo.
Moje przesuniecie haka powinno byc scisle zwiazane ze zmiana SC
Chyba nie chodzi o to kto z nas ma racje, ale chodzi o bezpieczne i dobre latanie. Z czuloscia wysokosci chyba nic nie poradzmy poza max. expo na radiu
Przedwczesne wyczepianie sie z gumy jest rowniez zwiazane z za duzym pozytywnym ustawieniem steru wysokosci lub plytowego.
Zycze powodzenia w nastepnuch lotach

_________________
Pozdrawiam Stan

'Szybowiec ciezki na nos sam “zwali” sie na skrzydlo, a moze i w korkociag -- a prawidlowo wywazony szybowiec tez sie “wali” poniewaz PILOT chce go zwalic'.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 16 sie 2012, o 09:21 
Offline
Modelarz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 5 paź 2011, o 15:06
Posty: 314
Lokalizacja: Elbląg
Następne loty zaplanowane na niedzielę, więc spróbuję go wyważyć zgodnie z twoją wskazówką i wrócić do 2 stopni - zobaczymy.

_________________
Piotrek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 16 sie 2012, o 10:28 
Offline
Modelarz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 wrz 2011, o 22:29
Posty: 191
Lokalizacja: Australia-Canberra
PiotrKostek pisze:
Następne loty zaplanowane na niedzielę, więc spróbuję go wyważyć zgodnie z twoją wskazówką i wrócić do 2 stopni - zobaczymy.

Ale pamietasz ze to jest dopiero poczatek wywazania, mam nadzieje ze pamietasz procedure. Dla przypomnienia podaje ponizej

Po zmianie SC na 60mm i ustawieniem statecznikana zero stopni (dlugoscia dzwigni I popychaczy) kat zaklinowania bedzie wynosil 2 stopnie dlatego ze kat natarcia skrzydla masz 2 stopnie. Ten kat powinien zostac bez zmian przez nastepne proby.
Nastepnie z gotowym modelem idziesz na lotnisko z pomocnikiem do rzucania modelu z reki.
Pomagier rzuca Cobre poziono z dosc duza predkoscia (I teraz uwaga – najwazniejsze)
W miare mozliwosci kontrolujesz lot tylko lotkami w poziomie skrzydla i kierunek sterem kierunku. Obserwujesz kat szybowania I predkosc (oczywiscie w razie potrzeby chronisz model uzywajac sterwysokosci). Nie uzywasz trymera wysokosci!!!!!!!!!!!!!!!!!
- Trymer zmieni kat zaklinowania a narazie tego nie chcemy
- Jezeli model pod duzym katem szybuje do ziemi (nos ciezki) wyjmujesz pare gram olowiu I nastepny lot. Jezeli model zadziera do gory i pchasz model drazkiem w dol model ciezki na ogon i dodajesz pare gram olowiu.
- Powtarzasz te operacje az do dlugiego i b.lagodnego lotu szybowego z super delikatnym dotknieciem kadluba do ziemi bez dotkniecia rekasteru wysokosci. I dopiero teraz model jest wlasciwie wywazony.

_________________
Pozdrawiam Stan

'Szybowiec ciezki na nos sam “zwali” sie na skrzydlo, a moze i w korkociag -- a prawidlowo wywazony szybowiec tez sie “wali” poniewaz PILOT chce go zwalic'.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 78 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 4, 5, 6, 7, 8

Strefa czasowa UTC+2godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group