Forum modelarskie RC , projektowanie CAD

forum.aerodesignworks.eu
Dzisiaj jest 28 kwie 2024, o 00:26

Strefa czasowa UTC+2godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 78 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Następna
Autor Wiadomość
Post: 14 kwie 2012, o 16:52 
Offline
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 lip 2011, o 22:19
Posty: 2966
Lokalizacja: Warszawa
Trzeba by to do nadajników przesunąć, a tu dać odnośnik, temat ciekawy i szkoda żeby utknął gdzieś gdzie nikt się go nie spodziewa.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 14 kwie 2012, o 17:01 
Offline
Modelarz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 5 paź 2011, o 15:06
Posty: 314
Lokalizacja: Elbląg
Skopiowałem do nadajników

_________________
Piotrek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 14 kwie 2012, o 17:02 
Offline
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 lip 2011, o 22:19
Posty: 2966
Lokalizacja: Warszawa
Okej.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 9 maja 2012, o 21:00 
Offline
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 sie 2011, o 22:39
Posty: 3709
Lokalizacja: Elbląg
Piotrek, specjalnie na Twoją prośbę. Wynik mojej dziesiejszej walki w mojej "lakierni"....


Załączniki:
Zdjęcie0006.jpg
Zdjęcie0006.jpg [ 98.19 KiB | Przeglądany 5851 razy ]

_________________
https://gliders.pl/ Szybowce są najfajniejsze....
SAM 18-007
pozdrawiam
milo
Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 24 maja 2012, o 10:41 
Offline
Modelarz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 wrz 2011, o 22:29
Posty: 191
Lokalizacja: Australia-Canberra
Piotr, czy mozesz opisac dokladnie jak Cobra zachowuje sie na holu? Moze bede mogl pomoc?

_________________
Pozdrawiam Stan

'Szybowiec ciezki na nos sam “zwali” sie na skrzydlo, a moze i w korkociag -- a prawidlowo wywazony szybowiec tez sie “wali” poniewaz PILOT chce go zwalic'.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 24 maja 2012, o 10:58 
Offline
Modelarz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 5 paź 2011, o 15:06
Posty: 314
Lokalizacja: Elbląg
Milo to pewnie opisze dokładniej - ja piszę o tym co widzę - czasami po puszczeniu modelu na holu leci on mocno w bok - nie ma reguły prawo czy lewo - trzeba go wtedy mocno podpierać lotką (ja mam skojarzenie z latawcem, który po puszczeniu na wiatr potrafi się skręcić i walnąć w ziemię)
Wtedy też następuje wyczepienie na niskiej wysokości. Czasami ten efekt nie występuje, jednak model leci płasko na holu i wyczepia się gwałtownie i nisko - nie mam jeszcze nawyku kontrolowania modelu w płaszczyźnie poziomej przy starcie z holu - staram się kontrolować te boczne przechyły. I nie ma zasady - jeden wyrzut jest idealnie - drugi masakra. Generalnie jest bardzo chimeryczna na holu

_________________
Piotrek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 24 maja 2012, o 11:42 
Offline
Modelarz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 wrz 2011, o 22:29
Posty: 191
Lokalizacja: Australia-Canberra
Dzieki, czy mozesz podac gdzie jest SC od krawedzi natarcia i polozenie haka w relacji do SC, Rowniez czy jestes w stanie naszkicowac Cobre w widoku z gory z wymiarami skrzydla i cieciwy skrzydla,
odleglosc od krawedzi splywu do krawedzi natarcia statecznika poziomego i jego wymiary. I moze jaki jest kat zaklinowania skrzydlo- statecznik. Wage modelu. Rozumiem ze masz usterzenie plytowe?

_________________
Pozdrawiam Stan

'Szybowiec ciezki na nos sam “zwali” sie na skrzydlo, a moze i w korkociag -- a prawidlowo wywazony szybowiec tez sie “wali” poniewaz PILOT chce go zwalic'.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 24 maja 2012, o 12:04 
Offline
Modelarz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 5 paź 2011, o 15:06
Posty: 314
Lokalizacja: Elbląg
ok, ale to już wieczorem - dla ciebie to będzie rano ? :)

_________________
Piotrek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 24 maja 2012, o 12:25 
Offline
Modelarz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 wrz 2011, o 22:29
Posty: 191
Lokalizacja: Australia-Canberra
PiotrKostek pisze:
ok, ale to już wieczorem - dla ciebie to będzie rano ? :)

Ok, super.
Cytuj:
czasami po puszczeniu modelu na holu leci on mocno w bok - nie ma reguły prawo czy lewo - trzeba go wtedy mocno podpierać lotką (ja mam skojarzenie z latawcem, który po puszczeniu na wiatr potrafi się skręcić i walnąć w ziemię)

Powyzej napisales czego nie zauwazylem wczesniej ze korekty robisz lotka. Nie wolno tego robic, korekty na holu z gumy tylko sterem kierunku. Przepraszam ze marudze ale czy mozesz zrobic zdjecie kadluba z dobrze widocznym hakiem (widok z boku)

_________________
Pozdrawiam Stan

'Szybowiec ciezki na nos sam “zwali” sie na skrzydlo, a moze i w korkociag -- a prawidlowo wywazony szybowiec tez sie “wali” poniewaz PILOT chce go zwalic'.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 24 maja 2012, o 12:41 
Offline
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 sie 2011, o 22:39
Posty: 3709
Lokalizacja: Elbląg
Może ja wtrące swoje "trzy grosze".
Cała trudność w holowaniu Cobry Piotrka wynika z kilku tematów. Zaznaczam z góry, że środek ciężkości jest dobrze dobrany i umiejscowienie haka również.
Przedewszystkim płytowy poziomy. Cobra bardzo czule reaguje na wszystkie zmiany trymera poziomego. Najdelikatniejszy ruch powoduje, przy tych prędkosciach holowania, dość duży efekt w locie, a jeżeli do tego dodamy relatywnie małe wychylenia steru, to sprawia już duże trudności w odpowiednim wytrymowaniu. W locie swobodnym, bardzo ładnie steruje się, jest czuła na wysokośc, ale każdy ruch odrazu skutkuje zmianą kąta natarcia i zminą prędkości. Pod tym względem jest trudna w pilotażu. Wytrymowanie na holu ma kapitalne znaczenie dla samego lotu, dlatego czasami jak trym był za duży na ogon, to model walił się na skrzydło - zerwanie strug - a czasami, jak trym był za bardzo na "mordę", to wznoszenie płaskie na dużej prędkości, a co za tym idzie mała wysokość wyczepienia. Potrzebne jest duże doświadczenie w tej fazie lotu.
Po drugie - Piotrek wybacz - ale małe doświadczenie Piotrka w pilotowaniu szybowców, szczególnie na holu. Zrobiłem dość duzo holi Cobrą i zdażało się mi również, jakieś tańce po wyrzucie, ale dość szybko korygowałem lot, wznoszenie jest stabilne i spokojne. Wiadomo, że kluczowym momentem jest sam wyrzut modelu, pierwsza sekunda, kiedy model nabiera prędkości i przyjmuje odpowiedni kąt wznoszenia. Myslę, że to jest kwestia czasu, aby Piotrek przyzwyczaił się i zupełnie bezwarunkowo reagował na wszystkie anomalie i sytuacje niebezpieczne w poczatkowej fazie holu.
Po trzecie, aparatura Piotrka, w której dużo zmieniał w ustawieniach. Jak jeden lot dobrze wyszedł - czytaj hol - to nastepny już jakiś problem, wiem, że aparatura własnej roboty i musi się do niej przyzwyczaić, poznać ją lepiej, obsługiwać intuicyjnie.
To tak w skrócie, ogólnie problemem jest bardzo czuły płytowy statecznik poziomy, tutaj model odziedziczył własności oryginału. Tylko trening, dużo lotów w każdych warunkach pozwoli na pełne wykorzystanie własności Cobry, bardzo dobrych własności.

_________________
https://gliders.pl/ Szybowce są najfajniejsze....
SAM 18-007
pozdrawiam
milo


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 78 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Następna

Strefa czasowa UTC+2godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group