Forum modelarskie RC , projektowanie CAD http://forum.aerodesignworks.eu/ |
|
AeroA1 "Dedal" http://forum.aerodesignworks.eu/viewtopic.php?f=20&t=1433 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | dexter_ck [ 19 wrz 2016, o 16:52 ] |
Tytuł: | AeroA1 "Dedal" |
Czas na powrót na stare śmieci, oczywiście w całkowicie nowej odsłonie W skrócie. Model do akrobacji no i okazyjnej termiki, wyposażony oczywiście w system FPV, jednak tutaj nie będę się nad tym zbędnie rozpisywał Skrzydła: planowo konstrukcja całolaminatowa + dźwigary węglowe wykonane z formy negatywowej wraz z zwichrzeniem aerodynamicznym. Kadłub: tutaj jeszcze nic pewnego, najchętniej w podobnej technologii jak skrzydła + rowing węglowy, jednak nie mam do końca pomysłu na wykonanie formy. Usterzenie: SK z wyważnikiem aerodynamicznym a SW pływający. Laminowanie oczywiście próżniowo, jednak pompa podciśnieniowa jeszcze w budowie Profile, powierzchnie, stateczniki, wydłużenia itp, jeszcze nic nie obliczałem. Kadłub jeszcze może będzie lekko odchudzony, muszę jedynie przemodelować odbiorniki, nadajniki, anteny, pakiety, regle itp. i wszystko posprawdzać ile miejsca zostanie czy może jednak zabraknie. Załącznik: Załącznik: Załącznik: Załącznik: Załącznik: Załącznik: Załącznik: Załącznik: Załącznik: Zachęcam do krytyki! |
Autor: | Grzegorz [ 19 wrz 2016, o 21:56 ] |
Tytuł: | Re: AeroA1 "Dedal" |
Czemu zdecydowałeś się przeciągnąć "pękatość" tak daleko w tył? Reszta jak dla mnie ok |
Autor: | milo [ 19 wrz 2016, o 22:13 ] |
Tytuł: | Re: AeroA1 "Dedal" |
Popracował bym nad "ogonkiem". Jeżeli szkice w skali, to takie małe jakieś Jaki profil płata przewidujesz? Kreska kadłuba ładna, ma potencjał. |
Autor: | Andrzej Klos [ 20 wrz 2016, o 02:16 ] |
Tytuł: | Re: AeroA1 "Dedal" |
No i ja też! Ogon rzeczywiście wygląda na malutki tzn. oba, pionowy i poziomy. Pionowego podobno nigdy za dużo! Tu jest jak to policzyć: http://pfmrc.eu/index.php?/topic/37183- ... ony/page-8 Jeśli chodzi o kształt kadłuba, to może być całkiem OK. Przesunięcie maksymalnej grubości do tylu (tuż za krawędź spływu skrzydła) obniży opór interferencyjny, tak jak to jest np w samolocie Colomban MC-100 Ban-Bi, który z silnikiem 80KM i z dwoma osobami, osiąga prędkość max. 305km/godz! Nie wszystko oczywiście dzięki kadłubowi.. http://pfmrc.eu/index.php?/topic/60948-mosquito/page-3 Czołem Andrzej |
Autor: | dexter_ck [ 20 wrz 2016, o 15:17 ] |
Tytuł: | Re: AeroA1 "Dedal" |
Dziękuję za wszystkie sugestie Grubszy ogon, większa wytrzymałość na zginanie i skręcanie, kosztem większej masy. Oraz więcej miejsca na odbiorniki, anteny serwa itp. Usterzenie jeszcze nie liczone jak wspomniałem Na razie chciałem pokazać jego zarys Profile jeszcze nie dobrane. Nauczę się korzystać z tych mądrych wykresów i dopiero padnie decyzja. A konkretne prace ruszą dopiero po sprzedaży AeroV1. |
Autor: | dexter_ck [ 27 wrz 2016, o 23:38 ] |
Tytuł: | Re: AeroA1 "Dedal" |
Usterzenie przeliczone. Gdy to co mi wyszło wrzuciłem do SolidWorksa wyszło tak... Załącznik: Dzięki Bogu to człowiek projektuje a nie komputer więc po paru poprawkach finalna wersja wyszła taka: Załącznik: No i trochę symulacji dla prędkości ok 70 km/h Załącznik: Załącznik: Załącznik: Zostało za pomocą XLFR dobrać profile a potem wytestować technologię na Gruzie i przenieść ją tutaj |
Autor: | milo [ 28 wrz 2016, o 09:42 ] |
Tytuł: | Re: AeroA1 "Dedal" |
Jeszcze bym popracował nad sylwetką. Troszeczkę krzywizn i obłości nada drapieżności modelowi. Roboty niewiele, zysk aerodynamiczny/osiągi prawie żadne, ale wygląd na pewno będzie o wiele lepszy, rasowy . |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+2godz. |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |