Forum modelarskie RC , projektowanie CAD

forum.aerodesignworks.eu
Dzisiaj jest 28 kwie 2024, o 14:01

Strefa czasowa UTC+2godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 71 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następna
Autor Wiadomość
Post: 13 kwie 2012, o 22:50 
Offline
Modelarz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 sie 2011, o 20:51
Posty: 559
Lokalizacja: Elbląg
gratulacje z udanego oblotu!!!

_________________
Fw190 NPN, PZL Dromader NPN, SuperSportster, Dart XL fpv, copterx 450 black angel
Radiomaster tx12multi


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 13 kwie 2012, o 22:55 
Offline
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 sie 2011, o 22:39
Posty: 3709
Lokalizacja: Elbląg
Zwichrzenie mam, ale spróbuję z lotkami, dzięki za podpowiedź.
Nie jest to uciążliwe, tylko wymagające uwagi - za to jak ładnie kora kręci :lol: ... dla mniej doświadczonych może być tragiczne w skutkach ;) .

_________________
https://gliders.pl/ Szybowce są najfajniejsze....
SAM 18-007
pozdrawiam
milo


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 15 kwie 2012, o 15:01 
Offline
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 sie 2011, o 22:39
Posty: 3709
Lokalizacja: Elbląg
Prób w locie dzień drugi.
Oprócz modelu zabrałem ze soba na lotnisko dwa pakiety lipo. Zmieniłem śmigło na mniejsze, było 10x6, teraz 9x5. Niebo zachmurzone, ale delikatne prześwity błękitu dawały nadzieję jakieś resztki termiki. Kilka lotów na niskim pułapie, sprawdzałem ustawienia wychyleń, mikserów, reakcje itd. Czas na loty wyższe, akrobacja. Takich lotów 7/8. Program zasadniczo podobny, skupiałem sie głównie na locie odwróconym i wykonywaniu beczek. Lot na plecach z uwagi na wznios wymaga dużej precyzji, ale stabilny i pewny. Beczki sterowane, tutaj muszę jeszcze dużo trenować, szczególnie pod kątem utrzymania kierunku figury. Beczki szybkie...bardzo szybkie :) i ciekawie wyglądają. Po jednym z lądowań zauważyłem, że serwo kierunku - HS81 - nie działa, zębatka straciła zęby. Na lotnisku pojawił się Marcin - ali1983 - popróbował 39-tki. Termika. Złapałem dwa, może trzy kominy. Szybowiec stabilnie krąży, nie wymaga wielu ruchów sterami, jednak zmiejszenie prędkości powoduje już pewne kłopoty w utrzymaniu się w noszeniu. Model nie sygnalizuje w sposób widoczny wejścia w obszar noszeń. Oczywiście wykonałem kupę niskich przelotów na dużej prędkości. Coraz bardziej przyzwyczajam sie do charakterystyki tego modelu, dla mnie zupełnie nowej. Jedyne co mogę teraz powiedzieć, to to, że mnóstwo pracy i treningu przedemną, aby opanować pilotaż w stopniu zadowalającym. Pare fotek, autor - ali1983 , dzięki Marcin.


Załączniki:
P1050631.jpg
P1050631.jpg [ 43.87 KiB | Przeglądany 6507 razy ]
P1050635.jpg
P1050635.jpg [ 33.63 KiB | Przeglądany 6507 razy ]
P1050641.jpg
P1050641.jpg [ 106.17 KiB | Przeglądany 6507 razy ]

_________________
https://gliders.pl/ Szybowce są najfajniejsze....
SAM 18-007
pozdrawiam
milo
Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 16 kwie 2012, o 18:34 
Offline
Modelarz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 sie 2011, o 20:51
Posty: 559
Lokalizacja: Elbląg
miałem okazję polatać kilka minut 39. to co zauważyłem to model bardzo "dostojnie" zachowuje się w powietrzu przy małej prędkości, ale jak go za bardzo przeciągnąć to koreczek murowany.

_________________
Fw190 NPN, PZL Dromader NPN, SuperSportster, Dart XL fpv, copterx 450 black angel
Radiomaster tx12multi


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 16 kwie 2012, o 22:39 
Offline
Modelarz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 wrz 2011, o 22:29
Posty: 191
Lokalizacja: Australia-Canberra
Korkociag to tez jedna z figur akrobacji, a to przeciez szybowiec akrobacyjny :lol: :oops:

Milo, czy latales z lekko podniesionymi lotkami?

_________________
Pozdrawiam Stan

'Szybowiec ciezki na nos sam “zwali” sie na skrzydlo, a moze i w korkociag -- a prawidlowo wywazony szybowiec tez sie “wali” poniewaz PILOT chce go zwalic'.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 20 kwie 2012, o 22:08 
Offline
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 sie 2011, o 22:39
Posty: 3709
Lokalizacja: Elbląg
Sprawdziłem podniesienie lotek. Jest poprawa, efekt ustateczniający da się odczuć. Przy takim ustawieniu lotek bardzo fajnie lata się na większych prędkościach, a i ladowanie łatwiejsze, chociaż prędkość ta sama i tendencja do szybkieko korka pozostała. No cóż taki model. Zmieniłem kąt zaklinowania poziomego, teraz nie muszę trymować na lot ślizgowy i jeszcze raz dokładnie wyważyłem model. Przesunęłem SC bardziej do tyłu. Szybowiec czulszy na stery, troszeczkę bardziej nerwowy, ale fajniej się akrobację kręci. Pozmieniałem jeszcze zakresy wychyleń lotek - zwiększylem, i podmiskowalem ster kierunku do lotek, tak do spokojnego latania na termice. Do akro wyłączam ten miks, włączam tylko bujania sie po niebie , startu i lądowania. Teraz to wszystko trzeba bardzo dokładnie posprawdzać. Moim zdaniem model wychodzi powoli z wieku dziecięcego, coraz fajniej mi sie lata.

_________________
https://gliders.pl/ Szybowce są najfajniejsze....
SAM 18-007
pozdrawiam
milo


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 21 kwie 2012, o 19:15 
Offline
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 sie 2011, o 22:39
Posty: 3709
Lokalizacja: Elbląg
Dzisiaj dwa wyjścia na lotnisko. Prób ciąg dalszy. Pierwsze wyjście , termika. Drugie wyjście , późne popołudnie, powietrze po burzy, zupełna flauta, zero wiatru, turbulencji itd.
Postanowiłem zakończyć wstępny program prób w locie. Kąt zaklinowania poziomego jeszcze bardziej zmieniłem, natarcie dość dużo do góry, widać E374 nie lubi dużych kątów natarcia. Chciałbym podzielić się z Wami pierwszymi uwagami co do tego mojego modelu.
Co bym zrobił inaczej? Po pierwsze już nigdy nie zrobię płytowego steru kierunku. Poza niezaprzeczalnymi plusami podczas wykonywania akrobacji, same minusy. Luzy w całym układzie, komplikacje technologiczne, obciążenie serwa, to główne minusy.
Oczywiście mniejszy kąt natarcia płata, pisałem o tym wcześniej.
Skrzydła bez wzniosu, w czasie lotu na plecach daje się we znaki.
I teraz wykonałbym model o większej masie, z mocniejszym silnikiem - 2836? - ciężar jest wskazany do akro, większe obciążenie powierzchni, lepsze charakterystyki płata na większych prędkościach. Może w sezonie jesienno-zimowym pokuszę się i zbuduję nowe płaty styro-balsa. Profil ten sam, jest rewelacyjny do tego typu modelu.
Aha, przydało by się parę lotów doskonalących na jakimś akrobacie, to tak na koniec.
Przedemną teraz wiele lotów na strefy, szlifowanie poszczególnych figur akrobacji.

_________________
https://gliders.pl/ Szybowce są najfajniejsze....
SAM 18-007
pozdrawiam
milo


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 21 kwie 2012, o 20:29 
Offline
Modelarz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 gru 2011, o 12:38
Posty: 47
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
To podobnie jak Jastrząb V max nieznane.

_________________
POL-3796


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 1 maja 2012, o 19:03 
Offline
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 sie 2011, o 22:39
Posty: 3709
Lokalizacja: Elbląg
Dzisiaj kończę etap prób w locie. Wszystko poustawiane, tylko latać i kręcić fikoły.
Dzisiaj również sprawdziłem, czy dodanie drapieżniejszych elementów malowania wpływa na jakość latania. NIE, nie wpływa ani na to że lata się przyjemniej, szybciej, łatwiej. Nie wpływa również na innych modelarzy, żdnego lęku, paniki czy strachu :lol:


Załączniki:
Zdjęcie0002.jpg
Zdjęcie0002.jpg [ 141.05 KiB | Przeglądany 6347 razy ]

_________________
https://gliders.pl/ Szybowce są najfajniejsze....
SAM 18-007
pozdrawiam
milo
Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2 maja 2012, o 05:45 
Offline
Modelarz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 wrz 2011, o 22:29
Posty: 191
Lokalizacja: Australia-Canberra
Ale wyglada bardziej agresywnie i tak ma byc. Super, to jest prawdziwy charakter akrobatow.

_________________
Pozdrawiam Stan

'Szybowiec ciezki na nos sam “zwali” sie na skrzydlo, a moze i w korkociag -- a prawidlowo wywazony szybowiec tez sie “wali” poniewaz PILOT chce go zwalic'.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 71 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następna

Strefa czasowa UTC+2godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group