Forum modelarskie RC , projektowanie CAD http://forum.aerodesignworks.eu/ |
|
AeroV1 http://forum.aerodesignworks.eu/viewtopic.php?f=20&t=1111 |
Strona 1 z 6 |
Autor: | milo [ 28 wrz 2014, o 16:30 ] |
Tytuł: | Re: AeroV1 |
Super, że sam projektujesz ![]() ![]() Moim zdaniem serwa lotek na kablu "Y" to już przeszłość - nie wiem jaką masz aparaturę - lepiej podłączyć na dwóch oddzielnych kanałach, proste, funkcjonalne i bez kłopotu przy ustawianiu. Polecam również przelaminowanie kadłuba, będziesz zadowolony podczas eksploatacji ![]() A co może być piękniejsze od naturalnego drewna?...... elegancko położony lakier lub folia ![]() |
Autor: | dexter_ck [ 28 wrz 2014, o 22:24 ] |
Tytuł: | Re: AeroV1 |
No własnie, aparatura to zwykła analogowa Futaba T4YF, czyli 4 kanały, rewersy i trymery ![]() ![]() Bardzo chciałbym tez mieć np. klapolotki, czy V-tail na dwóch serwach, no ale $$$ :/ Laminowany kadłub mam w Pelikanie z Art-Model, wbiłem sie nim pionowo w ziemie i nic ![]() Lakiery różnej maści mi się troche przejadły, folie tak samo. Położy się dobry bezbarwny i może częsciowo jakąś farbę ![]() |
Autor: | dexter_ck [ 29 wrz 2014, o 21:01 ] |
Tytuł: | Re: AeroV1 |
Jedziemy dalej. Statecznik dostał dziś kąt, w pierwsze wzmocnienie. Najpierw został "złapany" kilkoma kroplami CA, następnie z balsy 3mm zrobiłem coś w rodzaju sklejki ( włokna poprzecznie, wikol, solidnie dociśniete ). Wyszlifowałem i wkleiłem na wikol. W przygotowaniu jeszcze dolne "łapy" pod kadłub ![]() Załącznik: Załącznik: Załącznik: Załącznik: Załącznik:
|
Autor: | dexter_ck [ 30 wrz 2014, o 13:58 ] | |||
Tytuł: | Re: AeroV1 | |||
Tyle szczęscia ![]() Dziś niestety prace stoją, ruszą prawdopodobnie bliżej weekendu.
|
Autor: | dexter_ck [ 2 paź 2014, o 19:20 ] | |||||||
Tytuł: | Re: AeroV1 | |||||||
Pracuje nawet w przerwie miedzy zajęciami ![]() Znalazłem nieużywaną wręgę z Hawkera do combatu WWII i znalazła zastosowanie ( chłodzenia chyba nie zabraknie ), wprawdzie nie wyszło najładniej ale chyba się trzyma ![]() Szlifować na "okrągło" przy kołpaku nie zamierzam, ze względu na powierzchnie klejenia sklejki do balsy, po prostu może się urwać ![]() Muszę pomyśleć jeszcze jak poukrywać te kable od silnika, żeby ich śmigiełko nie ścięło. No i pierwsze wnioski: Miejsca jak na lekarstwo, na wąsko, za krótko, nie ma jak manipulować środkiem ciężkości bez dokładania ołowiu, niby miał to być szybowiec, ale jednak warto wziąć to pod uwagę przy projektowaniu kolejnych modeli i uwzględniać ich możliwą konwersję/rozwój.
|
Autor: | utopia [ 3 paź 2014, o 09:52 ] |
Tytuł: | Re: AeroV1 |
W takiej konfiguracji przy odrobinie pecha podczas lądowania wbijesz akumulator w silnik i kłopoty gotowe |
Autor: | molej [ 3 paź 2014, o 13:12 ] |
Tytuł: | Re: AeroV1 |
Myślę że to tylko wstępna przymiarka i kolega zrobi wytrzymałą grodź oddzielającą pakiet od silnika. Czemu nie chciałeś puścić przewodów "rogiem"? Załącznik: Poszły by w skosie wewnątrz kadłuba. Przewody i tak muszą wrócić do kadłuba więc ja bym zrobił w ten sposób, że najpierw wykonałbym podłużny otwór w kadłubie (bez ostrych krawędzi). Wzmocnić od wewnątrz kadłub w miejscu wycięcia, przewody wpuścić rzędowo a od zewnątrz wykonać kroplową osłonę np.z balsy. Zwróć też uwagę aby osłona była tak ukształtowana żeby śmigło podczas rozpoczynania pracy otwierało się bez problemu (właściwe umieszczenie otworu). Zobacz również czy nie podszlifować narożników/krawędzi kadłuba aby umożliwić się składaniu śmigła w pozycjach nachylonych pod kątem 45°. Lepiej sprawdzić to teraz niż ciąć/szlifować kadłub po wykończeniu. Bo jak włączy Ci się hamulec w silniku to łopatki mogą mieć problem ze złożeniem się. A jeśli chodzi o chłodzenie to pomimo otworów we wrędze, przepływ powietrza będzie niewielki. Wszak masz od razu kołpak z małą szczeliną. Z racji "posiadania rogów" na pewno będzie wlatywać tam więcej powietrza niż przy gładkim przejściu ale moim zdaniem to i tak za mało. Jeśli nie stosujesz kołpaka z otworem (typ turbo) to zastanowił bym się nad wykonaniem dodatkowych otworów wlotowych do chłodzenia silnika, pakietu i regulatora. W kadłubie jest bardzo ciasno i w letnie dni może być problem - wszak wszystkie 3 podzespoły generują znaczną ilość ciepła. Nie zapomnij również wykonać wylotu powierza bo bez tego wloty za wiele nie dadzą... Możesz rozważyć również wykonanie tej kroplowej osłony przewodów jako chwytu powietrza. Coś w tym stylu tylko że z uwzględnieniem przewodów Załącznik: Kiedyś, po elektryfikacji szybowca, pomimo bocznych otworów przy silniku miałem problem z temperaturą a po zrobieniu powyższego wlotu/chwytacza - wszystko działało jak trzeba.
|
Autor: | dexter_ck [ 4 paź 2014, o 01:56 ] | |||||||
Tytuł: | Re: AeroV1 | |||||||
Dziękuje za wszystkie wypowiedzi ![]() Więc od początku. Kable na pewno wróca do środka, nie ma szans że będą wisieć, na razie są puszczone "tak tylko" żeby silnik się dało zamontować. Dlaczego nie puściłem ich rogiem? Za względu na kształt tego czarnego elementu mocującego silnik do wręgi, w razie chęci zmiany kątów na silniku, jest w tym momencie opcja jej odkręcania i korekty. Gdybym jednak chciał koniecznie puścić kable rogiem, śruby mocujące silnik pokrywały by się z bokami kadłuba, planuje kadłub zalaminować więc opcja odkręcenia wyglądała by raczej marnie. Swoją drogą kable trzymają się dosyć "sztywno", nie chce ich zbytnio wyginać. Grodź miedzy silnikiem a pakietem. Powstanie na 100%. Ze względu na bezpieczeństwo w razie kreta oraz że jest to outrunner i np. przemieszczający się pakiet napierający na silnik mógłby zostać uszkodzony, czy też rozwiercony ![]() Chłodzenie. "Chwytaki" raczej też powstaną, balsa 1mm + oblaminowanie, przy okazji jednym puści się też kable od silnika ![]() A teraz ciąg dalszy prac. Bardzo powoli, ale do przodu. Powstała klapka na magnesik neodymowy ( nigdy takiej nie miałem, super opcja ![]() ![]() Zostało wklejone usterzenie na klej epoksydowy ( poxipol ), starając się zachować jak największą dokładność. Rozpoczęły się także prace nad skrzydłami. Jest to również pierwszy kontakt z taką techniką, więc proszę o wyrozumiałość ![]() Na początku lutownicą wypaliłem otwory i rowki pod serwa i kable ( nie miałem rurki do wycięcia otworów ![]()
|
Autor: | dexter_ck [ 4 paź 2014, o 02:30 ] | |||||||
Tytuł: | Re: AeroV1 | |||||||
Trochę zdjęć do rozjaśnienia moich wypowiedzi i pytań. molej pisze: Zobacz również czy nie podszlifować narożników/krawędzi kadłuba aby umożliwić się składaniu śmigła w pozycjach nachylonych pod kątem 45°. Lepiej sprawdzić to teraz niż ciąć/szlifować kadłub po wykończeniu. Bo jak włączy Ci się hamulec w silniku to łopatki mogą mieć problem ze złożeniem się. oraz dexter_ck pisze: śruby mocujące silnik pokrywały by się z bokami kadłuba Zapraszam do zostawiania dalej własnych uwag ![]()
|
Strona 1 z 6 | Strefa czasowa UTC+2godz. |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |