Forum modelarskie RC , projektowanie CAD http://forum.aerodesignworks.eu/ |
|
AeroV1 http://forum.aerodesignworks.eu/viewtopic.php?f=20&t=1111 |
Strona 6 z 6 |
Autor: | Krzysztof [ 20 lis 2014, o 14:30 ] |
Tytuł: | Re: AeroV1 |
Wojtek Sz pisze: Ja bym nie robił klapolotek, bo to proszenie się o kłopoty. No, ale wypróbować zawsze możesz. Zrób butterflaja-motyla lotki w górę jakieś 30-40 st. Model będzie ładnie opadał i lądował na punkt. Trzeba tylko podmiksować trochę SW lekko w dół na "mordę". Nie jestem w 100 % pewien ale butterfly to kombinacja lotek , klap i wysokości a to co proponujesz to chyba lotko hamulce a z tego co widzę w modelu nie ma klap. |
Autor: | dexter_ck [ 23 lis 2014, o 15:31 ] | ||||||
Tytuł: | Re: AeroV1 | ||||||
Nie ma klap, masz Krzysztofie racje Ale połączenie lotek w górę i wysokości lekko w dół przy płynnym przejściu daje zadowalające efekty. Oczywiście lotki nie są wychylone maksymalnie, w celu zostawienia pewnego marginesu na stabilizację modelu. Generalnie prędkość podchodzenia do lądowania pod wiatr zmniejszyła się o ok 40% co jest dla mnie super wynikiem. Model ma już za sobą wiele lotów i lądowań (testowanie hamulców) i wydaje mi się, że naprawa została wykonana jak należy
|
Autor: | dexter_ck [ 24 lis 2014, o 12:25 ] | ||||
Tytuł: | Re: AeroV1 | ||||
Zwieńczenie prac Nie wyszło super hiper ekstra no ale jest Kolejnym razem będzie trzeba wyciąć z jakiejś folii albo zlecić wycięcie na ploterze. Póki co wykorzystałem fakt, że poprzednia warstwa lakieru jest chemoutwardzalna i pozbyłem się mgiełki po sprayu za pomocą szmatki zwilożonej rozpuszczalnikiem.
|
Autor: | dexter_ck [ 14 gru 2014, o 11:28 ] | ||||
Tytuł: | Re: AeroV1 | ||||
Dnia wczorajszego postanowiłem wykorzystać cieplejszy dzień i spróbować sił na zboczu. W prawdzie czyste latanie na żaglu to nie było, górka jest CAŁA porośnięta jakimś kłującym dziadostwem, znalazłem kawałek niezarośniętego występku i w górę. Następnie doleciałem orientacyjnie do krawędzi gdzie uderza wiatr i tam szukałem noszenia. Szału nie było ale czasami udawało się utrzymać noszenie a nawet zwiększać wysokość Miejsca na lądowanie jak na lekarstwo, musiałem lądować poniżej własnego poziomu gdzie stoję i nie trafić w żadnego chrusta. Ale miękka trawa idealnie wyhamowywała model Jednym słowem, mimo warunków, najlepsza decyzja ever i bez porównania do latania na łączce Niestety latałem sam, i to jedyne zdjęcia jakie mam.
|
Autor: | dexter_ck [ 23 mar 2015, o 21:34 ] | |||||
Tytuł: | Re: AeroV1 | |||||
Wróciło słońce, a za nim V1, no i trochę świeżości. Ze ściętego nosa V1 powstała zaślepka w miejsca silnika, w sumie myślę że uniwersalna, do gruza też się nada Balsa 6mm, wklejona na soudal 66A, obustronnie nim posmarowana, nakrętka kłowa M4. Brakuje jeszcze otworu, którędy będę mógł wrzucać ołów do komory No i ten mały ubytek też zostanie uzupełniony Z nieudanego projektu stabilizacji kamery powstała podstawka pod inną kamerę, tym razem bez stabilizacji Kamera dostanie jeszcze na lekką poprawę aerodynamiki coś w postaci nosa od strony ekranu ( od przodu raczej ciężko coś wstawić, ze względu na szeroki kąt widzenia ) , w celu zmniejszenia oporu.
|
Autor: | molej [ 24 mar 2015, o 08:58 ] |
Tytuł: | Re: AeroV1 |
Robiłem kiedyś próby z podobnie ustawioną kamera z ta różnicą, że położyłem ją na skrzydle. Skuteczność SW spadła o ≈60÷70% i sterowanie stało się bardzo trudne (właściwie walka o wylądowanie bez uszkodzenia ). U Ciebie może nie być to aż tak widoczne. Ma być osłona, jest szczelina pod skrzydłem i usterzenie motylkowe (zamiast klasycznego) ale zwróciłbym na to szczególną uwagę przy pierwszym starcie (miękkie pole ). |
Autor: | dexter_ck [ 24 mar 2015, o 10:17 ] |
Tytuł: | Re: AeroV1 |
Miałem okazje latać z aparatem cyfrowym przyklejonym za pomomocą taśmy. Czułem sie jakby ktoś mi SW zaciągnął w dół Jednak udało się wylądować bez szkód |
Autor: | dexter_ck [ 26 mar 2015, o 23:51 ] | |||||||||||
Tytuł: | Re: AeroV1 | |||||||||||
Mimo dzisiejszego przelotnego deszczu, udało się zrealizować lot z kamerą, jednak mimo to jest on daleko od uznania go za "względnie nienajgorszy". Model ciągle zadzierał okrutnie w dół... Owiewka powstała ze styropianiu, balsy (istotne jest ułożenie słojów ze względu na klin w obudowie ) i papieru + troche czarnej farby w szpraju. Wszystko mówią zdjęcia i zakłada się ją w ułamku sekundy, pozwala to na upwenienie się, że kamera jest włączona i odpowiednio skierowana Obraz z kamery troche przebarwiony, zapomniałem zmienić balansu bieli... w tle zamek Chęciny Samo AeroV1 dostało taśme w szczeliny lotek i czyżby poprawa albo dobre warunki, bo po zdjeciu kamery latało się wyśmienicie Edit: dodam jeszcze że z włączonym silnikiem lot był poprawny, natomiast po wyłączeniu model zaczynał mocno ciągnąć w dół, prace bedą trwać dalej
|
Strona 6 z 6 | Strefa czasowa UTC+2godz. |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |