Forum modelarskie RC , projektowanie CAD

forum.aerodesignworks.eu
Dzisiaj jest 28 kwie 2024, o 01:28

Strefa czasowa UTC+2godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 59 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł: AeroV1
Post: 27 wrz 2014, o 23:52 
Offline
Modelarz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 wrz 2014, o 21:34
Posty: 181
Lokalizacja: Kielce
Witam!
Postanowiłem opublikować swój drugi, całkowicie spod własnej ręki, projekt.

Myślą przewodnią był szybowiec na zbocze o rozpiętości ok 1500mm, usterzenie motylowe.
Jednak koncepcja uległa zmianie ( kadłub ma ponad 3 lata) , i te zmiany chciałbym wam zaprezentować ;)
Model budowany z celem zabrania go na wypady w góry ( w tym roku bardzo mi tego brakowało, nigdy więcej :mrgreen: )

Długość ( całkowita kadłuba ): 870mm
Szerokość: 40mm
Konstrukcja: balsa 4mm + sklejka ( rozważam oblaminowanie ), ogon z włókna szklanego.
Masa modelu w aktualnym stanie: ok. 100g
Rozpietość: 1600mm + końcówki
Cięciwa: 17cm, zbieżna do 14cm
Wznios: 3*
Profil: S3021
Technika. Styro + balsa, rdzenie robione u Marka Dawidowicza :)
Lotki: Kabel Y + 2x Turnigy TG9e
Usterzenie: V-tail, 112*, pojedyncze serwo
Silnik: Redox 500/1000
Kołpak: Mp-Jet 40mm
Łopatki: 8x6
Regulator: Mag8 18A
Pakiet: Lecho 25C 1300mAh

No i teraz czekam na paczke ;)

Lakierownie: please, co jest piękniejszego od naturalnego drewna?
Caponowanie + bezbarwny ;)

Na zdjęciach tego nie ma, ale ścięcia na lotkach przy ustrzeniu już są docięte :)

Niestety rok akademicki się rozpoczyna, więc projekt obawiam się że troche zwolni.


Załączniki:
P9270241-3.jpg
P9270241-3.jpg [ 127.74 KiB | Przeglądany 12850 razy ]
P9270236-2.jpg
P9270236-2.jpg [ 83.34 KiB | Przeglądany 12850 razy ]
P9270234-1.jpg
P9270234-1.jpg [ 72.23 KiB | Przeglądany 12850 razy ]

_________________
Zapraszam na instagram!
@aero_works
#aerodesignworks
#adw


Ostatnio zmieniony 29 wrz 2014, o 12:12 przez milo, łącznie zmieniany 2 razy
zmiejszenie rozmiaru zdjęć.
Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: AeroV1
Post: 28 wrz 2014, o 16:30 
Offline
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 sie 2011, o 22:39
Posty: 3709
Lokalizacja: Elbląg
Super, że sam projektujesz :) , będę obserwował ;)
Moim zdaniem serwa lotek na kablu "Y" to już przeszłość - nie wiem jaką masz aparaturę - lepiej podłączyć na dwóch oddzielnych kanałach, proste, funkcjonalne i bez kłopotu przy ustawianiu. Polecam również przelaminowanie kadłuba, będziesz zadowolony podczas eksploatacji :) .
A co może być piękniejsze od naturalnego drewna?...... elegancko położony lakier lub folia :lol:

_________________
https://gliders.pl/ Szybowce są najfajniejsze....
SAM 18-007
pozdrawiam
milo


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: AeroV1
Post: 28 wrz 2014, o 22:24 
Offline
Modelarz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 wrz 2014, o 21:34
Posty: 181
Lokalizacja: Kielce
No własnie, aparatura to zwykła analogowa Futaba T4YF, czyli 4 kanały, rewersy i trymery :) Przymierzam się na przyszły sezon z nową aparatura ( tą przejmie moja dziewczyna, dziś zaliczyła pierwsze nawet udane loty ), bo w tej juz od dawna brakuje mi funkcji :/ Najbardziej chyba pamięci modeli, bo za kazdym razem muszę trymować od nowa. No ale dzięki temu umiejętności rosną :) Sprowadzając ją z USA nie pomyślałem ze tak daleko zajde, a wtedy dolar był po 2,02zł :/
Bardzo chciałbym tez mieć np. klapolotki, czy V-tail na dwóch serwach, no ale $$$ :/

Laminowany kadłub mam w Pelikanie z Art-Model, wbiłem sie nim pionowo w ziemie i nic :D

Lakiery różnej maści mi się troche przejadły, folie tak samo. Położy się dobry bezbarwny i może częsciowo jakąś farbę :)

_________________
Zapraszam na instagram!
@aero_works
#aerodesignworks
#adw


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: AeroV1
Post: 29 wrz 2014, o 21:01 
Offline
Modelarz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 wrz 2014, o 21:34
Posty: 181
Lokalizacja: Kielce
Jedziemy dalej.
Statecznik dostał dziś kąt, w pierwsze wzmocnienie.
Najpierw został "złapany" kilkoma kroplami CA, następnie z balsy 3mm zrobiłem coś w rodzaju sklejki ( włokna poprzecznie, wikol, solidnie dociśniete ). Wyszlifowałem i wkleiłem na wikol.
W przygotowaniu jeszcze dolne "łapy" pod kadłub :)
Załącznik:
P9290287.JPG
P9290287.JPG [ 430.67 KiB | Przeglądany 12837 razy ]

Załącznik:
P9290288.JPG
P9290288.JPG [ 468.25 KiB | Przeglądany 12837 razy ]

Załącznik:
P9290290.JPG
P9290290.JPG [ 430.1 KiB | Przeglądany 12837 razy ]

Załącznik:
P9290291.JPG
P9290291.JPG [ 404.51 KiB | Przeglądany 12837 razy ]

Załącznik:
P9290294.JPG
P9290294.JPG [ 406.14 KiB | Przeglądany 12837 razy ]

_________________
Zapraszam na instagram!
@aero_works
#aerodesignworks
#adw


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: AeroV1
Post: 30 wrz 2014, o 13:58 
Offline
Modelarz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 wrz 2014, o 21:34
Posty: 181
Lokalizacja: Kielce
Tyle szczęscia :)

Dziś niestety prace stoją, ruszą prawdopodobnie bliżej weekendu.


Załączniki:
P9300298.JPG
P9300298.JPG [ 422.48 KiB | Przeglądany 12804 razy ]
P9300299.JPG
P9300299.JPG [ 447.06 KiB | Przeglądany 12804 razy ]

_________________
Zapraszam na instagram!
@aero_works
#aerodesignworks
#adw
Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: AeroV1
Post: 2 paź 2014, o 19:20 
Offline
Modelarz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 wrz 2014, o 21:34
Posty: 181
Lokalizacja: Kielce
Pracuje nawet w przerwie miedzy zajęciami ;)
Znalazłem nieużywaną wręgę z Hawkera do combatu WWII i znalazła zastosowanie ( chłodzenia chyba nie zabraknie ), wprawdzie nie wyszło najładniej ale chyba się trzyma ;)

Szlifować na "okrągło" przy kołpaku nie zamierzam, ze względu na powierzchnie klejenia sklejki do balsy, po prostu może się urwać :)
Muszę pomyśleć jeszcze jak poukrywać te kable od silnika, żeby ich śmigiełko nie ścięło.

No i pierwsze wnioski:
Miejsca jak na lekarstwo, na wąsko, za krótko, nie ma jak manipulować środkiem ciężkości bez dokładania ołowiu, niby miał to być szybowiec, ale jednak warto wziąć to pod uwagę przy projektowaniu kolejnych modeli i uwzględniać ich możliwą konwersję/rozwój.


Załączniki:
PA020308.JPG
PA020308.JPG [ 414.29 KiB | Przeglądany 12764 razy ]
PA020309.JPG
PA020309.JPG [ 436.81 KiB | Przeglądany 12764 razy ]
PA020311.JPG
PA020311.JPG [ 411.71 KiB | Przeglądany 12764 razy ]
PA020313.JPG
PA020313.JPG [ 420.3 KiB | Przeglądany 12764 razy ]
PA020314.JPG
PA020314.JPG [ 429.01 KiB | Przeglądany 12764 razy ]
PA020316.JPG
PA020316.JPG [ 410.31 KiB | Przeglądany 12764 razy ]

_________________
Zapraszam na instagram!
@aero_works
#aerodesignworks
#adw
Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: AeroV1
Post: 3 paź 2014, o 09:52 
Offline
Modelarz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 8 lis 2013, o 09:39
Posty: 278
Lokalizacja: Plewiska
W takiej konfiguracji przy odrobinie pecha podczas lądowania wbijesz akumulator w silnik i kłopoty gotowe

_________________
Pozdrawiam Krzysztof
Piłeś- nie pisz!


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: AeroV1
Post: 3 paź 2014, o 13:12 
Offline
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 wrz 2012, o 08:17
Posty: 1219
Lokalizacja: Wrocław
Myślę że to tylko wstępna przymiarka i kolega zrobi wytrzymałą grodź oddzielającą pakiet od silnika.

Czemu nie chciałeś puścić przewodów "rogiem"?
Załącznik:
PA020313.JPG
PA020313.JPG [ 83.34 KiB | Przeglądany 12726 razy ]
Poszły by w skosie wewnątrz kadłuba.
Przewody i tak muszą wrócić do kadłuba więc ja bym zrobił w ten sposób, że najpierw wykonałbym podłużny otwór w kadłubie (bez ostrych krawędzi). Wzmocnić od wewnątrz kadłub w miejscu wycięcia, przewody wpuścić rzędowo a od zewnątrz wykonać kroplową osłonę np.z balsy. Zwróć też uwagę aby osłona była tak ukształtowana żeby śmigło podczas rozpoczynania pracy otwierało się bez problemu (właściwe umieszczenie otworu).

Zobacz również czy nie podszlifować narożników/krawędzi kadłuba aby umożliwić się składaniu śmigła w pozycjach nachylonych pod kątem 45°. Lepiej sprawdzić to teraz niż ciąć/szlifować kadłub po wykończeniu. Bo jak włączy Ci się hamulec w silniku to łopatki mogą mieć problem ze złożeniem się.

A jeśli chodzi o chłodzenie to pomimo otworów we wrędze, przepływ powietrza będzie niewielki. Wszak masz od razu kołpak z małą szczeliną. Z racji "posiadania rogów" na pewno będzie wlatywać tam więcej powietrza niż przy gładkim przejściu ale moim zdaniem to i tak za mało. Jeśli nie stosujesz kołpaka z otworem (typ turbo) to zastanowił bym się nad wykonaniem dodatkowych otworów wlotowych do chłodzenia silnika, pakietu i regulatora. W kadłubie jest bardzo ciasno i w letnie dni może być problem - wszak wszystkie 3 podzespoły generują znaczną ilość ciepła. Nie zapomnij również wykonać wylotu powierza bo bez tego wloty za wiele nie dadzą... Możesz rozważyć również wykonanie tej kroplowej osłony przewodów jako chwytu powietrza. Coś w tym stylu tylko że z uwzględnieniem przewodów
Załącznik:
00.JPG
00.JPG [ 104.42 KiB | Przeglądany 12726 razy ]
Kiedyś, po elektryfikacji szybowca, pomimo bocznych otworów przy silniku miałem problem z temperaturą a po zrobieniu powyższego wlotu/chwytacza - wszystko działało jak trzeba.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: AeroV1
Post: 4 paź 2014, o 01:56 
Offline
Modelarz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 wrz 2014, o 21:34
Posty: 181
Lokalizacja: Kielce
Dziękuje za wszystkie wypowiedzi :)

Więc od początku. Kable na pewno wróca do środka, nie ma szans że będą wisieć, na razie są puszczone "tak tylko" żeby silnik się dało zamontować.

Dlaczego nie puściłem ich rogiem? Za względu na kształt tego czarnego elementu mocującego silnik do wręgi, w razie chęci zmiany kątów na silniku, jest w tym momencie opcja jej odkręcania i korekty. Gdybym jednak chciał koniecznie puścić kable rogiem, śruby mocujące silnik pokrywały by się z bokami kadłuba, planuje kadłub zalaminować więc opcja odkręcenia wyglądała by raczej marnie. Swoją drogą kable trzymają się dosyć "sztywno", nie chce ich zbytnio wyginać.

Grodź miedzy silnikiem a pakietem. Powstanie na 100%. Ze względu na bezpieczeństwo w razie kreta oraz że jest to outrunner i np. przemieszczający się pakiet napierający na silnik mógłby zostać uszkodzony, czy też rozwiercony :P

Chłodzenie. "Chwytaki" raczej też powstaną, balsa 1mm + oblaminowanie, przy okazji jednym puści się też kable od silnika ;) I wylot powietrza również jest ( ogon nie jest zamknięty ). Zrobię jeszcze kilka otworów w grodzi, co by umożliwić przepływ powietrza od silnika.

A teraz ciąg dalszy prac. Bardzo powoli, ale do przodu.

Powstała klapka na magnesik neodymowy ( nigdy takiej nie miałem, super opcja :P ). Włókna poprzecznie, jednak klapka zbyt się wyginała i powstało wzmocnienie z balsy 1mm ( włókna poprzecznie do balsy 3mm ) i sztywne jak należy ;)

Zostało wklejone usterzenie na klej epoksydowy ( poxipol ), starając się zachować jak największą dokładność.

Rozpoczęły się także prace nad skrzydłami. Jest to również pierwszy kontakt z taką techniką, więc proszę o wyrozumiałość ;)
Na początku lutownicą wypaliłem otwory i rowki pod serwa i kable ( nie miałem rurki do wycięcia otworów :oops: ), więc wygląda to tak jak wygląda. Następnie zostały delikatnie oszlifowane ( mam nadzieje że wystarczająco ).


Załączniki:
PA020317.JPG
PA020317.JPG [ 405.72 KiB | Przeglądany 12711 razy ]
PA030318.JPG
PA030318.JPG [ 417.9 KiB | Przeglądany 12711 razy ]
PA030319.JPG
PA030319.JPG [ 402.88 KiB | Przeglądany 12711 razy ]
PA030320.JPG
PA030320.JPG [ 383.56 KiB | Przeglądany 12711 razy ]
PA030322.JPG
PA030322.JPG [ 410.58 KiB | Przeglądany 12711 razy ]
PA030326.JPG
PA030326.JPG [ 433.43 KiB | Przeglądany 12711 razy ]

_________________
Zapraszam na instagram!
@aero_works
#aerodesignworks
#adw
Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: AeroV1
Post: 4 paź 2014, o 02:30 
Offline
Modelarz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 wrz 2014, o 21:34
Posty: 181
Lokalizacja: Kielce
Trochę zdjęć do rozjaśnienia moich wypowiedzi i pytań.
molej pisze:
Zobacz również czy nie podszlifować narożników/krawędzi kadłuba aby umożliwić się składaniu śmigła w pozycjach nachylonych pod kątem 45°. Lepiej sprawdzić to teraz niż ciąć/szlifować kadłub po wykończeniu. Bo jak włączy Ci się hamulec w silniku to łopatki mogą mieć problem ze złożeniem się.

oraz

dexter_ck pisze:
śruby mocujące silnik pokrywały by się z bokami kadłuba

Zapraszam do zostawiania dalej własnych uwag :)


Załączniki:
PA040332.JPG
PA040332.JPG [ 419.02 KiB | Przeglądany 12711 razy ]
PA040331.JPG
PA040331.JPG [ 426.06 KiB | Przeglądany 12711 razy ]
PA040330.JPG
PA040330.JPG [ 407.2 KiB | Przeglądany 12711 razy ]
PA040329.JPG
PA040329.JPG [ 424.14 KiB | Przeglądany 12711 razy ]
PA040328.JPG
PA040328.JPG [ 426.12 KiB | Przeglądany 12711 razy ]
PA040327.JPG
PA040327.JPG [ 426.31 KiB | Przeglądany 12711 razy ]

_________________
Zapraszam na instagram!
@aero_works
#aerodesignworks
#adw
Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 59 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna

Strefa czasowa UTC+2godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group