Forum modelarskie RC , projektowanie CAD
http://forum.aerodesignworks.eu/

MGR-01 - spotkanie z projektowaniem
http://forum.aerodesignworks.eu/viewtopic.php?f=20&t=1103
Strona 8 z 8

Autor:  mgr [ 14 lip 2015, o 20:38 ]
Tytuł:  Re: MGR-01 - spotkanie z projektowaniem

Owiewka kabiny.
Jak tak się zacząłem nad nią zastanawiać to doszedłem do wniosku, że jednak wyszła ciężka.
Po zamontowaniu ramki, odporność na skręcanie jest zadowalająca. Na ściskanie - tak jak poprzednio beton :lol:.

Stwierdziłem, że nie będę próbował pokrywać jej szpachlówką tylko spróbuję wyszlifować i zobaczyć co z tego będzie.
Szlifowałem papierem wodnym o granulacji 800. Wyszło ok, pod palcem było gładko.
Choć po jednej warstwie farby widać lekką fakturę tkaniny. Myślę, że jeszcze 2, 3 warstwy i będzie gładko.

Generalnie jestem zadowolony z efektu samej owiewki bo jej mocowanie w kadłubie to nie porozumienie :lol:
W każdym bądź razie tak się prezentuje.

Załącznik:
WP_20150714_16_46_24_Pro_40.jpg
WP_20150714_16_46_24_Pro_40.jpg [ 231.09 KiB | Przeglądany 7619 razy ]

Załącznik:
WP_20150714_16_46_32_Pro_40.jpg
WP_20150714_16_46_32_Pro_40.jpg [ 266.5 KiB | Przeglądany 7619 razy ]

Autor:  mgr [ 15 lip 2015, o 21:02 ]
Tytuł:  Re: MGR-01 - spotkanie z projektowaniem

Dziś okleiłem drugie skrzydło, zatem obowiązkowa przymiarka.
Załącznik:
WP_20150715_20_50_58_Pro_40.jpg
WP_20150715_20_50_58_Pro_40.jpg [ 370.57 KiB | Przeglądany 7594 razy ]

Załącznik:
WP_20150715_20_51_19_Pro_40.jpg
WP_20150715_20_51_19_Pro_40.jpg [ 260.47 KiB | Przeglądany 7594 razy ]

Załącznik:
WP_20150715_20_52_15_Pro_40.jpg
WP_20150715_20_52_15_Pro_40.jpg [ 165.88 KiB | Przeglądany 7594 razy ]

Załącznik:
WP_20150715_20_52_38_Pro_40.jpg
WP_20150715_20_52_38_Pro_40.jpg [ 151.89 KiB | Przeglądany 7594 razy ]


W kadłubie zamontowane są serwa SW, SK, silnik, kołpak, śmigło, regulator oraz odbiornik.
W takim stanie waży obecnie 840 gram.

Autor:  mgr [ 16 sie 2015, o 19:25 ]
Tytuł:  Re: MGR-01 - spotkanie z projektowaniem

Zmieniłem zawiasy w SK. Początkowo SK był przyklejony na taśmę wzmacnianą włóknem szklanym.
Pierwsze podejście nie wyszło zbyt dobrze, poprawiłem. Jednak po paru dniach i poprawione mocowanie padło.
Problem leży w bowdenie który naciska trochę na SK, powodując jego skrzywienie - taśma bardzo ładnie się poddaje temu procesowi.

Koniec końców taśmę wywaliłem i zastosowałem zawiasy kołkowe (palcowe?) 2mm.
Udało się w wiercić w rozpórki, także zawiasy mają się na czym trzymać.
Załącznik:
WP_20150812_21_00_20_Pro_40.jpg
WP_20150812_21_00_20_Pro_40.jpg [ 137.91 KiB | Przeglądany 7509 razy ]


Kabinka dostała mocowanie.
Załącznik:
WP_20150812_20_59_53_Pro_40.jpg
WP_20150812_20_59_53_Pro_40.jpg [ 144.37 KiB | Przeglądany 7509 razy ]

Załącznik:
WP_20150812_21_00_05_Pro_40.jpg
WP_20150812_21_00_05_Pro_40.jpg [ 290.98 KiB | Przeglądany 7509 razy ]


Kadłub gotowy, pozostały skrzydła do dokończenia a mówiąc dokładniej lotki.

Autor:  mgr [ 21 lis 2015, o 16:29 ]
Tytuł:  Re: MGR-01 - spotkanie z projektowaniem

Dziś odbył się oblot, jak zwykle miał on miejsce w Elblągu.
Oblotu dokonał milo - za co serdecznie dziękuję :)

Załącznik:
WP_20151121_13_17_00_Pro_40.jpg
WP_20151121_13_17_00_Pro_40.jpg [ 497.61 KiB | Przeglądany 7355 razy ]


Pogoda bardzo dopisała było w miarę ciepło kolo 7-8 stopni a jeśli chodzi o wiatr to była totalna cisza.
W oddali z zabudowań dym z kominów szedł pionowo :lol:

Filmy polecam w HD :)
Pierwszy rzut z ręki:


Pierwszy lot z silnikiem:


Po rzucie z ręki, zdecydowaliśmy się na lot.
Na silniku Virgin bardzo mocno zadzierał, od razu aktywowałem mikser THR>SW potrzeba było 13% by uzyskać lot po prostej.
Kolejny objawił się problem z mocowaniem płatów - Virgin cały czas zakręcał w jedną stronę.
Skorygowaliśmy to trymerem lotek, ale chyba będzie niezbędna mechaniczna korekta zaklinowania płatów.

Virgin ładnie szybuje, widać to na 2 filmie gdzie po osiągnięciu pułapu, silnik nie był już używany.
Stąd też lądowanie nie odbyło się 'do nogi', plan był na niski przelot i odejście, jednak po przelocie silnik nie zaskoczył - milo lądował awaryjnie.

Problematyczne okazało się mocowanie owiewki - dla przypomnienia miałem tam 2 zamki - jedna łopatka po złożeniu oparła się o uchwyt zamka skutecznie blokując start silnika (zamknięcia kabiny widać w poście wyżej). Przed następnymi lotami złamałem zasuwkę zamka by już się śmigło nie blokowało.

Na koniec po twardszym lądowaniu, uszkodziłem statecznik pionowy.
Załącznik:
WP_20150812_21_00_20_Pro_40_uszkodzenie.jpg
WP_20150812_21_00_20_Pro_40_uszkodzenie.jpg [ 139.64 KiB | Przeglądany 7355 razy ]


W zasadzie dziwię się, że nie odpadł w locie :lol: :lol:
Statecznik był zbudowany z samej balsy 5x5, pękł w zaznaczonym miejscu - do przerobienia.

Autor:  milo [ 21 lis 2015, o 18:33 ]
Tytuł:  Re: MGR-01 - spotkanie z projektowaniem

Gratuluję udanego oblotu :) . Model ładnie trzyma się powietrza, sterów nie brakuje, silnik wystarczający. Po wprowadzeniu paru drobnych poprawek i modyfikacji, szybowiec do latania na co dzień wręcz idealny :)

Autor:  wieslaw [ 23 lis 2015, o 21:53 ]
Tytuł:  Re: MGR-01 - spotkanie z projektowaniem

Dzisiaj obejrzałem filmik z oblotu. Bardzo fajny model, na tle tych chmur (elbląskich) :D spokojny lot, prezentuje się super.
Tomek, gratulacje projektu. Pozdrawiam :P

Strona 8 z 8 Strefa czasowa UTC+2godz.
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/