Forum modelarskie RC , projektowanie CAD http://forum.aerodesignworks.eu/ |
|
M-48 "Kumak" http://forum.aerodesignworks.eu/viewtopic.php?f=20&t=1099 |
Strona 13 z 15 |
Autor: | milo [ 15 kwie 2015, o 20:23 ] | |||
Tytuł: | Re: M-48 "Kumak" | |||
Wczoraj przelaminowałem miejsce klejenia, tkanina 160 g/m^2 plus 80 g/m^2, dzisiaj zaszpachlowałem, oszlifowałem....właściwie gotowe. Zostało przeszlifować cały kadłub i trysnąć nową warstwę lakieru.
|
Autor: | milo [ 16 kwie 2015, o 21:22 ] | ||
Tytuł: | Re: M-48 "Kumak" | ||
Pomalowałem dzisiaj kadłub ......najpierw położyłem, w miejscach gdzie doszlifowałem się do szpachlówki, warstwę białego podkładu, po 2 godzinach przeszlifowałem papierem 1000 na mokro, później warstwa lakieru żółtego. Wyszło zadowalająco, są dwa zacieki, jak zwykle w miejscach silnych załamań kadłuba . W sobotę dodam zielone elementy dekoracyjne na uprzednio zmatowiony lakier.
|
Autor: | milo [ 18 kwie 2015, o 17:20 ] | ||
Tytuł: | Re: M-48 "Kumak" | ||
Pomalowałem zielonym lakierem, trochę zmieniłem podział barw, poprzedni bardzo trudno się wyznacza, to po pierwsze, po drugie miałem mało lakieru i nie chciałem dokupować. Starczyło na "styk" . Jak wyschnie wszystko, przeszlifuję drobnym papierem /1500-2000/, wypoleruję i skonfiguruję Kumaka pod Optica Sport z modułem FrSky. Oblot po naprawczy w przyszłym tygodniu.
|
Autor: | milo [ 19 kwie 2015, o 17:50 ] | ||
Tytuł: | Re: M-48 "Kumak" | ||
Pomimo niesprzyjającej pogody - silny wiatr od 4 do 9 m/s, bardzo porywisty , zimno i jak się później okazało, turbulencja - postanowiłem oblatać model po naprawie. Skonfigurowałem Kumaka pod Optica Sport z modułem FrSky 2,4 GHz. Skopiowałem ustawienia z poprzedniej aparatury. Po sprawdzeniu wyważenia okazało się, że SC przesunął się kilka mm w stronę ogona, nie poprawiałem, zapakowałem wszystko i na lotnisko. Zrobiłem kilka lotów....aparatura działa dobrze, żadnych niepokojących objawów nie zauważyłem, na tym mi przede wszystkim zależało dzisiaj. Model też lata dobrze, chociaż przy takiej pogodzie trundno cokolwiek powiedzieć, loty to była walka o przetrwanie .
|
Autor: | milo [ 22 kwie 2015, o 18:04 ] |
Tytuł: | Re: M-48 "Kumak" |
Pogoda na tyle się poprawiła, że zabrałem Kumaka na lotnisko, ustawień ciąg dalszy. Wiatr nie przeszkadzał w próbach, dało się wykonać kilkanaście lotów. Wynikiem prób było: - zmiana różnicowości wychylenia lotek na 80/40 % góra/dół - zmiana maksymalnych wychyleń SW na 40/50 % góra/dół - podmiksowałem "motyla" na 50 % - zmieniłem wychylenia lotek w dół - klapolotki - na 20 % Model stał się mniej nerwowy, lot był bardziej płynny, a miksy "motyl" i klapolotki wydatnie ułatwiają lądowanie, w pierwszym przypadku i krążenie w kominach w drugim. Jednak najważniejszy wniosek z dzisiejszych lotów jest inny. Zauważyłem, że szybowiec po każdym przestawieniu trymera SW dziwnie reaguje, tak jakby trym nie dawał odpowiedniej reakcji. Podobnie w SK, po każdym lądowaniu delikatnie zmieniałem trym aby ster był prosto, w neutrum. Po kilku lotach zaczęło mnie to bardzo irytować......czas na wnikliwą kontrolę. Serwa os SW i SK nie trzymają neutrum, wniosek. Każde wychylenie w/w steru daje do powrotu do neutrum inną pozycję, czasami nawet kilka stopni od punktu zero. Serwa nowe - Corona 929 - mają już duże luzy, a wylatane może z 1,5 -2 h. Jednym słowem fajans . Po powrocie do domu postanowiłem je wymienić na TP MG-90. I jakie było moje zdziwienie gdy podłączyłem do SW jedno serwo MG90, na SK była Corona, i ruszyłem drążkiem od SK, a serwo MG na SW zaczęło totalnie wariować, wychylać się bezładnie itd, itp. Wymieniłem tą drugą Coronę, objawy ustały, stery wychylają się elegancko, trzymają neutrum....wszystko w jak najlepszym porządku. No cóż, chyba zakończyłem swoją przygodę z firmą Corona, a z serwami w szczególności. Nie wiem, czy ktoś miał podobne przypadki, ale ze swojej strony ostrzegam przed tym wyrobem, nie kupujcie serwomechanizmów Corona 929 analog..... |
Autor: | ali1983 [ 22 kwie 2015, o 22:45 ] |
Tytuł: | Re: M-48 "Kumak" |
Historia się powtarza! Pamiętasz, jak kiedyś ja miałem corony (cs929mg konkretnie) założone do 40tki? Też wariowały. |
Autor: | milo [ 1 cze 2015, o 13:07 ] | ||
Tytuł: | Re: M-48 "Kumak" | ||
Kumak poklejony - przywaliłem modelem w glebę, prawie pionowo, flatter, przypadek opisany w "Naszych lotniskach" - Wystarczy przeszlifować i wyszpachlować a na to lakier. W paru miejscach rozwarstwił się laminat od balsy, w części kabinowej, również pozalewałem żywicą. Reszta modelu już naprawiona, a w międzyczasie kleję drugie płaty do niego. Muszę wyrobić się przed wyjazdem w Bieszczady, tam będę go próbował .
|
Autor: | milo [ 2 cze 2015, o 21:29 ] | |||
Tytuł: | Re: M-48 "Kumak" | |||
Zaszła potrzeba podlaminowania komory balastowej, troszeczkę plan naprawy Kumaka, terminy wydłużają się.....ale równolegle buduję płaty i nie ma, jak to mówią...."tego złego co by na dobre nie wyszło".... . Mała wizualizacja Qmcia z innymi płatami
|
Autor: | milo [ 6 cze 2015, o 13:23 ] | ||
Tytuł: | Re: M-48 "Kumak" | ||
Wczoraj pomalowałem, dzisiaj zmatowiłem, wypolerowałem, okleiłem stosownymi naklejkami.....zostało wyposażyć model w elektronikę i oblot po naprawczy Może jutro.
|
Strona 13 z 15 | Strefa czasowa UTC+2godz. |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |