ADW-1 mAkro oblatany
Warunki pogodowe.
Temp ok 8 st C, wiatr porywisty od 1 do 5 m/s z północy. Zachmurzenie pełne. Zmarzłem okropnie
Wykonałem 4 loty. Dwa na pułap i sprawdzanie skuteczności sterów, dwa następne to strefy.
Silnik Xcopter 2836 850 Kv, śmigło na kołpaku Turbo Pelikan 11x6 (?), regulator no name 30 A, serwa sw i sk HS81, lotki SG-92. Waga do lotu 1310 gram, obciążenie powierzchni nośnej ok 38 g/dm^2.
Model bardzo szybki, wiatr nie był problemem dla modelu. Bardzo nerwowo w pierwszych lotach reagował na sw i lotki. Obniżenie na EPA zakresu wychyleń do 50 % - sw - dało spodziewany efekt. Na silniku przy tych warunkach wznoszenie pod kątem 30-35 st, pewne i stabilne. Lot swobodny bez problemu, wymaga trymowania sw, bardzo skuteczne lotki, aż za bardzo, i ster kierunku. Dość trudno się ląduje, duża prędkość, wymaga uwagi i precyzji. Ogólnie lata prosto

, chodzi za ręką.
Akrobacja. Wypróbowałem pełen zakres akrobacji. Wywrót, beczka sterowana i na tempa, pętla i lot plecowy. We wszystkich figurach stery precyzyjnie pracują i nie ma problemów z brakiem skuteczności.
To jest początek, jeszcze wiele lotów aby ustawić wszystko i wyregulować. Prawdopodobnie, tak mi się wydaje, że jest za mały kąt zaklinowania płata.
Uważam, że model spełnia przyjęte założenia. Na pewno nie jest przeznaczony dla początkujących modelarzy. Świetnie prezentuje się w powietrzu, naprawdę miałem dzisiaj mnóstwo radochy z widoku mAkro w powietrzu
Cóż teraz próby, zmiany ustawień i próby dalej, bo materiał wyjściowy jest niezły

_________________
https://gliders.pl/ Szybowce są najfajniejsze....
SAM 18-007pozdrawiam
milo