Forum modelarskie RC , projektowanie CAD

forum.aerodesignworks.eu
Dzisiaj jest 18 cze 2025, o 00:53

Strefa czasowa UTC+2godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 147 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 15  Następna
Autor Wiadomość
Post: 15 lut 2015, o 15:18 
Offline
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 sie 2011, o 22:39
Posty: 3797
Lokalizacja: Elbląg
Skrzydła oklejone. Tak się prezentuje Kumak z widoku z góry i spodu.


Załączniki:
DSCN2348.jpg
DSCN2348.jpg [ 250.35 KiB | Przeglądany 8314 razy ]
DSCN2349.jpg
DSCN2349.jpg [ 225.82 KiB | Przeglądany 8314 razy ]

_________________
https://gliders.pl/ Szybowce są najfajniejsze....
SAM 18-007
pozdrawiam
milo
Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 17 lut 2015, o 20:32 
Offline
Modelarz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 7 maja 2013, o 18:28
Posty: 244
Lokalizacja: Katowice
Gratulacje. Bardzo fajnie pomalowany i w ogóle ciekawie wygląda. Chyba niebawem oblot?

_________________
...Kto nie ma wyczucia prędkości i wydoskonalonej precyzji ruchów niewiele zwojuje....

Pozdrawiam: Tadeusz


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 23 lut 2015, o 14:43 
Offline
Modelarz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 wrz 2014, o 21:34
Posty: 181
Lokalizacja: Kielce
Lotka na całej długości? Nie boisz się za dużych strat prędkości przy wychyleniu lotek?
Model wygląda jak zawsze super ;)

_________________
Zapraszam na instagram!
@aero_works
#aerodesignworks
#adw


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 23 lut 2015, o 16:14 
Offline
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 sie 2011, o 22:39
Posty: 3797
Lokalizacja: Elbląg
Wyglądać to ON może będzie, fajnie ;) , na razie idzie jak po grudzie....laminowania ciąg dalszy :(
W tym modelu prędkość nie jest priorytetem, zwrotność, to ma być główna cecha "Kumaka". No zobaczymy ;) .
Traktuję ten model jako swoisty eksperyment, chcę sprawdzić jak w takiej technologi będą sprawować się/działać lotki :) .
Tymczasem przymiarka całości...jeszcze mnóstwo roboty, ale planuję w pierwszej dekadzie marca oblot.....jeżeli "Kumak" nie szykuje kolejnych niespodzianek dla mnie :lol: .
Ciężary tymczasowe poszczególnych elementów:
Płaty 158/157 gram
Kadłub /na razie/ 260 gram
Poziomy i SK 45 gram.


Załączniki:
DSCN2354.jpg
DSCN2354.jpg [ 224.9 KiB | Przeglądany 8241 razy ]
DSCN2355.jpg
DSCN2355.jpg [ 243.78 KiB | Przeglądany 8241 razy ]
DSCN2356.jpg
DSCN2356.jpg [ 276.42 KiB | Przeglądany 8241 razy ]

_________________
https://gliders.pl/ Szybowce są najfajniejsze....
SAM 18-007
pozdrawiam
milo
Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 23 lut 2015, o 20:26 
Offline
Modelarz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 lut 2013, o 21:44
Posty: 779
Lokalizacja: Elbląg
Z tymi lotkami i wzniosem to czysty akrobat.Oj, będzie kręcił się wokół swojej osi i w poziomie i w pionie. Oby ziemia nie była blisko! :lol: W marcu to nasze lotnisko może być mokre i błotniste. Akurat dla żaby.

_________________
Cudowne widoki
...piękna kobieta w tańcu, koń pełnej krwi w galopie , fregata pod pełnymi żaglami i... szybowiec na niebie pod cumulusami.

Pozdrawiam Mirek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 23 lut 2015, o 21:55 
Offline
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 3 kwie 2013, o 13:14
Posty: 562
Lokalizacja: Warszawa
Tak się przyglądam i... No jest pięknie! :D Nawiasem tak sobie myślę, że bardzo przypomina mi to konstrukcyjne poczynania Papy. To nie jakiś przytyk - wręcz przeciwnie! - wielka pochwała i ukłon w Twoją stronę :D . Tworzysz swojego rodzaju jakiś system konstrukcyjny. Milo, naprawdę, tylko podziwiać Twoją wytrwałość i zaangażowanie w projekt :) Ogromne gratulacje! A jeszcze większa niecierpliwość na Twój opis wrażeń związanych z oblotem ;)

_________________
Pozdrawiam :)
Paweł
SAM 18-016


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 23 lut 2015, o 23:16 
Offline
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 wrz 2012, o 08:17
Posty: 1196
Lokalizacja: Wrocław
dexter_ck pisze:
Lotka na całej długości? Nie boisz się za dużych strat prędkości przy wychyleniu lotek?

Jeśli lotki będą wychylać się o ten sam kąt to na pewno klasyczna konstrukcja będzie stawiać mniejszy opór. Przy lotce na całej długości mamy większą powierzchnię - kąt wychylenia będzie mniejszy a co za tym idzie - mniejsze straty/opory. Możliwe że nawet w porównaniu do ortodoksyjnej wersji (oczywiście lotki bez szczelinowe). Myślę że coś w tym jest bo rozwiązanie takie zastosowano np. w wysoko wyczynowym SZD-56 "Diana 2".
Innym przykładem może być statecznik płytowy - pływający. Z racji ruchomej całej powierzchni wydawałoby się, że układ taki będzie generować większe straty niż klasyczne usterzenie a jest odwrotnie.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 24 lut 2015, o 10:04 
Offline
Modelarz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 wrz 2014, o 21:34
Posty: 181
Lokalizacja: Kielce
Dalej sądze że sprawność takiej lotki spadnie a przy dużym jej wychyleniu wyjdzie to najbardziej ;) W szybowcach typowo zboczowych, posiadających osobny klapy i lotki stosuje się mix, tzn ok. 1/2 wychylenia klapy do wychylenia lotki i sprawdza się nieźle.


Załączniki:
qweq2.png
qweq2.png [ 209.19 KiB | Przeglądany 8193 razy ]

_________________
Zapraszam na instagram!
@aero_works
#aerodesignworks
#adw
Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 24 lut 2015, o 22:41 
Offline
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 sie 2011, o 22:39
Posty: 3797
Lokalizacja: Elbląg
Paweł pisze:
Nawiasem tak sobie myślę, że bardzo przypomina mi to konstrukcyjne poczynania Papy. To nie jakiś przytyk - wręcz przeciwnie! - wielka pochwała i ukłon w Twoją stronę :D . Tworzysz swojego rodzaju jakiś system konstrukcyjny.

Tak, dokładnie ;) Jestem wielkim wyznawcą Papy Schiera, to dzięki niemu to wszystko powstaje....jego książki, opisy i podejście do modelarstwa to moje główne przykazania. Pokuszę się o bardzo osobistą uwagę. Moim zdaniem samodzielne konstruowanie i budowanie modelu i nie zaplanowanie w nim możliwości rozwoju, szybkiej bezinwazyjnej zmiany wersji, własności lotnych itd to błąd ;) Szczególnie, że teraz są takie możliwości sprzętowe /elektronika, materiały, technologie/. Druga sprawa to olbrzymia radocha jaką dają takie modele. Jeden kadłub - baza - dwa komplety płatów na różnych, diametralnie różnych profilach....mam pisać dalej ;) chyba wszystko jasne :) ....a cena takiego modelu ma się nijak do gotowych zestawów, gotowych do lotu, gdzie nie zawsze taki model jest , powiedzmy, "uniwersalny" ;) .
dexter_ck pisze:
Dalej sądze że sprawność takiej lotki spadnie

A co z samolotami akrobacyjnymi, modelami które mają dużą zwrotność? Mają duże, wręcz monstrualne lotki. Obiecuję, że opiszę wszystko dokładnie po oblocie, zobaczymy, czy Kumak będzie zwrotny, czy to będzie muł :( . Proponuję abyś oglądnął plany i filmiki z lotów szybowca/modelu Quark, lub Le Fisch.
Na razie szlifuję kadłub, jutro położę szpachlówkę natryskową, zaczyna coś powoli wychodzić. Wypłukałem styro z kabinki......zresztą sami zobaczcie :(


Załączniki:
DSCN2357.jpg
DSCN2357.jpg [ 133.93 KiB | Przeglądany 8166 razy ]
DSCN2359.jpg
DSCN2359.jpg [ 133.93 KiB | Przeglądany 8166 razy ]

_________________
https://gliders.pl/ Szybowce są najfajniejsze....
SAM 18-007
pozdrawiam
milo
Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 24 lut 2015, o 23:18 
Offline
Modelarz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 wrz 2014, o 21:34
Posty: 181
Lokalizacja: Kielce
Ey ey powoli, nie mówię że to nie będzie działać i Kumak spadnie jak cegła. Po prostu każde rozwiązanie ma swoje wady i zalety :) Tyle w temacie, czekam na dalsze mody :)

_________________
Zapraszam na instagram!
@aero_works
#aerodesignworks
#adw


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 147 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 15  Następna

Strefa czasowa UTC+2godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group