Forum modelarskie RC , projektowanie CAD

forum.aerodesignworks.eu
Dzisiaj jest 16 cze 2025, o 11:38

Strefa czasowa UTC+2godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 97 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Następna
Autor Wiadomość
Post: 13 wrz 2011, o 19:54 
Offline
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 lip 2011, o 22:19
Posty: 3019
Lokalizacja: Warszawa
Liniami prostymi się nie przejmuj. Rozrysuj na współrzędne i damy radę. Dziś nic nie zrobiłem, od rana siedzę w Warszawie. Wróciłem dopiero do domu (tego w Warszawie).


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 22 wrz 2011, o 21:14 
Offline
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 sie 2011, o 22:39
Posty: 3797
Lokalizacja: Elbląg
Obiecany szkic statecznika pionowego. Odległość od krawędzi spływu skrzydła 330 mm. Grubość statecznika 6mm - szkielet z balsy 3 mm, pokrycie balsa 1,5 mm. Ster kierunku trójkąt z 6 mm na 1mm(+/-), pokrycie folią. Łuki na rysunku wg uznania.
Załącznik:
42pion.jpg
42pion.jpg [ 18.51 KiB | Przeglądany 7627 razy ]

Shot at 2011-09-30

_________________
https://gliders.pl/ Szybowce są najfajniejsze....
SAM 18-007
pozdrawiam
milo


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 22 wrz 2011, o 21:15 
Offline
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 lip 2011, o 22:19
Posty: 3019
Lokalizacja: Warszawa
Myślałem dziś nad tym czy przypadkiem nie dać profilu na usterzeniu. NACA 0008 to taki dość uniwersalny profil.

PS, napęd steru zapewne bowdenem ale zwykła snap nie da rady , trzeba przegub kulowy bo oś obrotu steru jest pod pewnym kątem odchylona do tyłu.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 22 wrz 2011, o 21:22 
Offline
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 sie 2011, o 22:39
Posty: 3797
Lokalizacja: Elbląg
Profil byłby wskazany, ale to jest relatywnie mały model, no i kłopot w budowie, myślę, że nie, płaska płytka. Z napędem masz rację. Bowden i snap kulowy.

_________________
https://gliders.pl/ Szybowce są najfajniejsze....
SAM 18-007
pozdrawiam
milo


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 26 wrz 2011, o 22:31 
Offline
Modelarz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 wrz 2011, o 22:29
Posty: 191
Lokalizacja: Australia-Canberra
Milo i Slawek, moze warto bylo by zastanowic sie nad przerobieniem skrzydel tz. zrezygnowac ze skrzydel prostokatnych i zrobic ksztalt skrzydel podobny do Spirita z sasiedniego watku tylko z innym
profilem. Osiagi, doskonalosc aerodynamika skrzydla o 30% lepsza i ciagle model dla poczadkujacych do srednio zaawasowanych.

_________________
Pozdrawiam Stan

'Szybowiec ciezki na nos sam “zwali” sie na skrzydlo, a moze i w korkociag -- a prawidlowo wywazony szybowiec tez sie “wali” poniewaz PILOT chce go zwalic'.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 26 wrz 2011, o 23:14 
Offline
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 sie 2011, o 22:39
Posty: 3797
Lokalizacja: Elbląg
Stan, masz rację. Ale wiesz, lepsze jest wrogiem dobrego(?).
Dlaczego prostokątny płat i na takim profilu? Pomijam własności aerodynamiczne, są zdecydowanie lepsze profile, nie mniej jednak zupełnie płaski spód Aquili w połączeniu z prostokątnym płatem upraszcza budowę do maksimum. Zakładam, że model może będą budować 10-13 latkowie. Mam dwa modele na tym profilu /cięciwa 160mm/, sprawdza się świetnie, przyjemne własności lotne, utrata siły nośnej to delikatne przepadnięcie z przechyleniem na skrzydło, korek to trzeba chcieć zrobić. Pięcioro dzieciaków wyszkoliłem na tych szybowcach w tym roku. Jeżeli były jakies zdarzenia, to raczej wina elektroniki lub brak dostatecznego nadzoru z mojej strony. Widzisz sam, takie u mnie zboczenie.
Zresztą Spirit i model z tego wątku mogą się doskonale uzupełniać i w przyszłości stanowić jakiś logiczny system doskonalenia młodych szybowników.

_________________
https://gliders.pl/ Szybowce są najfajniejsze....
SAM 18-007
pozdrawiam
milo


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 27 wrz 2011, o 11:12 
Offline
Modelarz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 wrz 2011, o 22:29
Posty: 191
Lokalizacja: Australia-Canberra
Oczywiscie twoja decyzja, tylko lotki-Poly Dihedral-skrzydlo prostokatne; jakos tego nie kojarze. Procz tego ci mlodzi chlopcy nie beda wycinac i szlifowac zeber recznie, rozumiem ze to ma byc
wyciety kompletny kit. Ale niezaleznie co zrobisz popieram w 100% twoje zboczenie i gratuluje pierwszych wychowankow

_________________
Pozdrawiam Stan

'Szybowiec ciezki na nos sam “zwali” sie na skrzydlo, a moze i w korkociag -- a prawidlowo wywazony szybowiec tez sie “wali” poniewaz PILOT chce go zwalic'.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 27 wrz 2011, o 11:15 
Offline
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 lip 2011, o 22:19
Posty: 3019
Lokalizacja: Warszawa
To będzie kit, włącznie z pokryciami, właśnie nad nim pracuję :)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 28 wrz 2011, o 19:26 
Offline
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 lip 2011, o 22:19
Posty: 3019
Lokalizacja: Warszawa
Rozrysowałem kadłub w rzucie bocznym, nie obyło się bez małych pomyłek ale jest ok.

Obrazek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 28 wrz 2011, o 19:29 
Offline
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 sie 2011, o 22:39
Posty: 3797
Lokalizacja: Elbląg
Ładny. Czekam na pionowy.

_________________
https://gliders.pl/ Szybowce są najfajniejsze....
SAM 18-007
pozdrawiam
milo


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 97 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Następna

Strefa czasowa UTC+2godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group