Forum modelarskie RC , projektowanie CAD

forum.aerodesignworks.eu
Dzisiaj jest 16 cze 2025, o 22:43

Strefa czasowa UTC+2godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 78 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następna
Autor Wiadomość
Post: 28 lut 2012, o 11:24 
Offline
Modelarz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 wrz 2011, o 15:44
Posty: 119
Lokalizacja: Łódź
Witam

Będzie dobrze latała ta twoja Cobra, a jak nie to przynajmniej fajnie wyglądała. Kawał szybowca.
Pokryłeś kadłub żywicą od zewnątrz, prawda?
Napisz trochę, o tym jak to robiłeś, czym szlifowałeś i przydałaby się jakaś fotka, żeby zobaczyć jak to wyszło, nawet jeżeli stwierdzisz, że nie wyszło. Na fotografiach, które są niewiele widać. Mnie też to czeka i boję się, że moja radosna twórczość w tej materii może położyć kres projektowi. A byłoby szkoda, ponieważ się trochę narobiłem.

Dlaczego nie dałeś końcówek do dołu?
Gratuluję

_________________
Pozdrawiam, Marcin.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 28 lut 2012, o 12:33 
Offline
Modelarz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 5 paź 2011, o 15:06
Posty: 319
Lokalizacja: Elbląg
kadłub od zewnątrz pokryty jest tkaniną szklaną 140gr na żywicy Epidian53. Robiliśmy to z milo, gdyż chciałem popdatrzeć jakieś techniki. Zdjęć z tego etapu nie posiadam. Wcześniej robiłem sam kadłub gupika. Nic trudnego - kwestia zaplanowania pracy i przycięcia kawałków tkaniny. Nawet jak coś pójdzie nie tak, mozna zeszlifować i dołożyć. robiliśmy to tak, że kadłub posmarowany żywicą był obkładany kawałkami tkaniny, która przy pomocy kawałka gąbki była przesączana i układana na kadłubie. W następnym kadłubie zmienię tą technologię i spróbuję zamknąć kadłub w worku i podłączę podciśnienie. Tkanina lepiej dojdzie i żywicy pójdzie dużo mniej. (Trzeba powoli zaczynać poważniejsze laminaty - takie czasy :) ) Nie wydaje mi się, żeby ten etap pracy mógł zniweczyć twoje dzieło - co jak co - z dobrze czy źle położoną tkaniną pewnie i tak poleci :) Pełni ona tutaj rolę wzmocnienia kadłuba. Po tym przeszlifowałem kadłub papierem (uwaga na igiełki :) swędzą dłonie) i lekko zaciągnąłem szpachlą samochodową. Po tym całość została przeszlifowana. Oczywiście daleko mi do wypieszczonych kadłubów milo :) ale nie mam warunków na takie dopieszczanie - jest jak jest :)

Końcówki tak jak pisałem - są sentymentalne gupikowe. Jeśli kadłub okaże się mieć potencjał - będą w nim latać inne skrzydła - bardziej makietowe.

_________________
Piotrek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 28 lut 2012, o 12:52 
Offline
Modelarz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 wrz 2011, o 15:44
Posty: 119
Lokalizacja: Łódź
Dzięki. Dobrze, że poruszyłeś kwestię kawałków tkaniny. Nie bardzo wiem czy powinienem ją ciąć na małe, zbliżone wielkością fragmenty, czy też dać tak duże, na jakie pozwala kształt laminowanego fragmentu. Ja użyję żywicy nieśmierdzącej L coś tam, coś tam. Dużo przytył kadłub?

Tak, czytałem, że końcówki są wspomnieniowe, ale pomyślałem, ze dałeś je wygięte do góry ponieważ w takim płacie jaki zbudowałeś, skierowane w dół wpływałyby niekorzystnie na właściwości lotne modelu.

_________________
Pozdrawiam, Marcin.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 28 lut 2012, o 13:07 
Offline
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 sie 2011, o 22:39
Posty: 3797
Lokalizacja: Elbląg
Mam przygotowaną relację z tej operacji, co prawda laminowanie kadłuba "39", ale zasada ta sama. Jeżeli jest taka potrzeba mogę opisać to dokładniej.

_________________
https://gliders.pl/ Szybowce są najfajniejsze....
SAM 18-007
pozdrawiam
milo


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 28 lut 2012, o 13:09 
Offline
Modelarz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 wrz 2011, o 15:44
Posty: 119
Lokalizacja: Łódź
:) Coś mi się zdaje, że jest taka potrzeba.

_________________
Pozdrawiam, Marcin.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 28 lut 2012, o 13:23 
Offline
Modelarz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 5 paź 2011, o 15:06
Posty: 319
Lokalizacja: Elbląg
kadłub przytył o 100gr - milo nie szczędził żywicy :) :) dlatego właśnie myślę o innej technologii... A że ja z tych eksperymetatorów - próba zostanie podjęta :)

_________________
Piotrek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 29 lut 2012, o 07:47 
Offline
Modelarz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 wrz 2011, o 22:29
Posty: 191
Lokalizacja: Australia-Canberra
Zywice epoxydowe i szklo, wegiel czy kewlar uzywam tylko do wzmocnienia konstrukcji, dzwigary itd
Ok, moze co podpowiem:
Natomiast do zabezpieczen powiezchni, usztywnien, pokrycia skrzydel styropianowych, pokryc balsowych wloknem szklanym 28gr/m uzywam lakier poliuretanowy na bazie wodnej.
Rezultatem jestem zachwycony i wagi przybywa minimalnie


Załączniki:
IMG_1070.JPG
IMG_1070.JPG [ 69.34 KiB | Przeglądany 6913 razy ]
IMG_1071.JPG
IMG_1071.JPG [ 67.21 KiB | Przeglądany 6913 razy ]
IMG_1072.JPG
IMG_1072.JPG [ 65.85 KiB | Przeglądany 6913 razy ]

_________________
Pozdrawiam Stan

'Szybowiec ciezki na nos sam “zwali” sie na skrzydlo, a moze i w korkociag -- a prawidlowo wywazony szybowiec tez sie “wali” poniewaz PILOT chce go zwalic'.
Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 29 lut 2012, o 10:58 
Offline
Modelarz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 5 paź 2011, o 15:06
Posty: 319
Lokalizacja: Elbląg
No właśnie teraz chciałbym jednak pokryć ster kierunku tkaniną - w sumie będzie jeździł po trawie sama folia nie wystarczy- sugerujesz, że można zamiast żywicy do przesączania użyć lakieru poliuretanowego ?

_________________
Piotrek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 29 lut 2012, o 12:34 
Offline
Modelarz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 wrz 2011, o 22:29
Posty: 191
Lokalizacja: Australia-Canberra
Jestem pewny ze mozesz, ale zebys mogl spokojnie spac sprobuj na malym kawalku balsy
1. pomalul balse samym lakierem, jak wyschnie przeszlifuj drobnym papierem sciernym
2. poloz szklo, material na balse i pedzelkiem nasaczaj. ostaw na 2-3 godziny.
3. papierem sciernym szlifujac krawedzie obetniesz nadmiar szkla.

Robilem tez proby z zabarwianiem lakieru dodajac barwniki spozywcze w b. malych ilosciach. wychodzi niezle
ale wymaga wiecej prob i doswiadczen.

_________________
Pozdrawiam Stan

'Szybowiec ciezki na nos sam “zwali” sie na skrzydlo, a moze i w korkociag -- a prawidlowo wywazony szybowiec tez sie “wali” poniewaz PILOT chce go zwalic'.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 29 lut 2012, o 12:38 
Offline
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 sie 2011, o 22:39
Posty: 3797
Lokalizacja: Elbląg
A jak później z malowaniem takiej powierzchni? Metoda obiecująca.

_________________
https://gliders.pl/ Szybowce są najfajniejsze....
SAM 18-007
pozdrawiam
milo


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 78 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następna

Strefa czasowa UTC+2godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group