Forum modelarskie RC , projektowanie CAD

forum.aerodesignworks.eu
Dzisiaj jest 18 cze 2025, o 00:46

Strefa czasowa UTC+2godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 71 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następna
Autor Wiadomość
Post: 13 kwie 2012, o 09:32 
Offline
Modelarz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 wrz 2011, o 22:29
Posty: 191
Lokalizacja: Australia-Canberra
Mam dokladny polski czas, ale nie bedac zabobonny dzis jest 13 i piatek

_________________
Pozdrawiam Stan

'Szybowiec ciezki na nos sam “zwali” sie na skrzydlo, a moze i w korkociag -- a prawidlowo wywazony szybowiec tez sie “wali” poniewaz PILOT chce go zwalic'.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 13 kwie 2012, o 10:57 
Offline
Modelarz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 paź 2011, o 11:07
Posty: 306
Lokalizacja: Radawiec Mały
Ciekaw jestem Twoich spostrzeżeń co do zastosowanego profilu , na przykład lot normalny a odwrócony .Pytam pod kątem zastosowania w makiecie szybowca akrobacyjnego (starocia ) :D
Ładnie wyszło oklejanie , używałeś może folię z HK ?
Powodzenia w oblotach .

_________________
Nie ma takiego modelu który wyszedł by cało z każdej kraksy , ale są takie kraksy z których cało nie wyjdzie żaden model ....

Pozdrawiam Tomek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 13 kwie 2012, o 11:16 
Offline
Modelarz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 sie 2011, o 20:51
Posty: 555
Lokalizacja: Elbląg
z tego co się orientuję to biały (solid white) i czerwony (solid carmine) to folia z hk. niebieski to oracover easycoat (53) ale na tą milo strasznie narzekał.

_________________
Fw190 NPN, PZL Dromader NPN, SuperSportster, Dart XL fpv, copterx 450 black angel
Radiomaster tx12multi


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 13 kwie 2012, o 14:11 
Offline
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 sie 2011, o 22:39
Posty: 3797
Lokalizacja: Elbląg
ali1983 pisze:
z tego co się orientuję to biały (solid white) i czerwony (solid carmine) to folia z hk. niebieski to oracover easycoat (53) ale na tą milo strasznie narzekał.


No cóż , Marcin odpowiedział na pytania Tomka. Dokładnie czerwona i biała z HK, polecam , świetnie sie kładzie i zero transparentności. Jasnoniebieska na lotkach to easycoat. Narzekałem i narzekam nadal, bo na pełnej balsie, lotki w 39 sa pokryte w całości balsą, kładzie się dobrze, ale na konstrukcji żeberkowej jest do kitu, trudno naciągnąć, robią się zmarszczki, podobnie jak easycoat czerwony. Osobiście nie polecam. Ale może ja nie jestem dobrym układaczem folii.
Tomek, sam jestem ciekawy jak ten profil będzie się sprawował, ostatecznie profil do akrobacji, a "39" to nie extrim, lub inna katana. Pierwsze loty pokażą. Jest to próba, też zamieżam wykorzystać go do jakiegoś starucha.... Sokół ;) . E374 jest dość gruby, pozwala na zbudowanie mocnej struktury, i dużo miejsca w środku.

_________________
https://gliders.pl/ Szybowce są najfajniejsze....
SAM 18-007
pozdrawiam
milo


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 13 kwie 2012, o 16:10 
Offline
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 sie 2011, o 22:39
Posty: 3797
Lokalizacja: Elbląg
Wiadomość z ostatniej chwili!
Waga do lotu 1425 g, czyli obciążenie powierzchni ok 36g/dm^2... nie jest źle. Pogoda w miarę, wieczorem oblot :D

_________________
https://gliders.pl/ Szybowce są najfajniejsze....
SAM 18-007
pozdrawiam
milo


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 13 kwie 2012, o 21:26 
Offline
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 sie 2011, o 22:39
Posty: 3797
Lokalizacja: Elbląg
Pomimo, że dzisiaj 13 i w dodatku piątek, postanowiłem oblatać model.
Kilka rzutów z ręki, kontrola skuteczności sterów, i prawidłowości wyważenia i w górę. Szybowiec wymaga prędkości, to jest pierwsze spostrzeżenie. Wznoszenie - silnik Silver Blue 2830 1000kV, pakiet Tur 2200mAh, śmigło 10x6 - zadowalające, ale chyba to jest maksimum dla tego motorka. Po ok 60 sek, model na wysokości ok 100 m, czas sprawdzić wszystko po kolei. I tutaj pierwsze zdziwienie, model zakręca kwadratowo.... jak zwykle musi być jakaś kicha, odwrotnie ustawiona różnicowość :oops: . Lądowanie, przestawienie w aparaturze, w górę jest ok. Takich lotów zrobiłem może 5 lub 6. W ich trakcie sprawdziłem rekcję modelu na spadek prędkości, rozpędzanie się, zakręty płaskie i głebokie. Utrata szybkości skutkuje bardzo szybkim przepadnięciem z momentalnym wejściem w korkociąg, ten stromy z dużą utratą wysokości. Ale rozpędzanie to coś pięknego, widać, że profil do akro :D . Momentalnie nabiera prędkości, na niewielkich kątach, po zaciągnięciu SW nabiera ładnie wysokości. Po wychyleniu steru kierunku prawie staje w miejscu :lol: , bardzo skuteczny. Ostatni lot na pułap i STREFA :D . Korkociąg, jedna zwitka, z tego pętla, dalej beczka sterowana, wywrót szybki, pólpętla z przejściem do lotu plecowago....kilkanaście sekund na plecach, bez problemu, jednak z uwagi na to , że mam wznios, wymagany bardzo precyzyjny pilotarz. Nie wytrzymałem, jeszcze raz na pułap, na resztkach amperów i powtórka :D Teraz odezwała się ulańska fantazja.... ale co tam opisywać, trzeba zobaczyć :lol: Cały program średniej i wyższej akrobacji.
Co do poprawki? Kąt zaklinowania statecznika poziomego, solidniejsze zamocowanie gratów w kabinie, i wiele, wiele pierduł, kosmetyka.
Model jest trudny w lataniu, wymaga uwagi, szczególnie przy lądowaniu, to wszystko jest związane z dużą prędkością minimalną. Kręcenie akrobacji tylko przy wyłączonym mikserze AIDF /to jest oczywiście bzdura :oops: wyłączony ale mikser LOTKI-SK!!!/, jeżeli jest uruchomiony zrobienie beczki jest niemożliwe ;)
Model waży 1430 gram, do wyważenia potrzebne było 55g ołowiu.
Następne loty to będą próby termiki i dalsze regulacje.
Ogólnie to szybowiec moim zdaniem udany, dający adrenalinę i niesamowitą frajdę. Profil - E374 - polecam, bardzo ładnie się sprawuje, w normalnym locie jak i w odwróconym.


Załączniki:
Komentarz: zrobiłem jedno zdjęcie, przed pierwszym lotem...
P1050630.jpg
P1050630.jpg [ 98.37 KiB | Przeglądany 8664 razy ]

_________________
https://gliders.pl/ Szybowce są najfajniejsze....
SAM 18-007
pozdrawiam
milo
Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 13 kwie 2012, o 21:45 
Offline
Modelarz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 6 sie 2011, o 21:55
Posty: 117
Lokalizacja: Bielsk Podlaski
Tylko pogratulować oblotu. Jak wiadomo, jeszcze kilka poprawek się wprowadzi, modelik ustawisz pod swoje wymagania i powinien być świetnym modelikiem do latania. GRATULACJE :)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 13 kwie 2012, o 21:56 
Offline
Modelarz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 wrz 2011, o 22:29
Posty: 191
Lokalizacja: Australia-Canberra
Rowniez gratuluje udanego oblotu, piszesz o kacie zaklinowania i zmianie - napisz jaki masz i dlaczego zmiana? Czy duza predkosc ladowania niema nic z SC moze nos za ciezki

_________________
Pozdrawiam Stan

'Szybowiec ciezki na nos sam “zwali” sie na skrzydlo, a moze i w korkociag -- a prawidlowo wywazony szybowiec tez sie “wali” poniewaz PILOT chce go zwalic'.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 13 kwie 2012, o 22:16 
Offline
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 sie 2011, o 22:39
Posty: 3797
Lokalizacja: Elbląg
W czasie projektowania , kąt natarcia skrzydeł miał ok +1,5 stopnia. Budując kadłub, przynajmniej jest tak u mnie, zawsze mi coś tam ucieknie, zazwyczaj na plus. Model lata szybko , bo profil jest taki jaki jest. Próbowalem z różnym wyważeniem. Przeciągnięcie jest dość gwałtowne i nieprzyjemne, nie zależnie jakie wyważenie - teraz mam 70 mm od KN. W czasie jednego z lądowań, chciałem przyziemnić na minimalnej prędkości, i o mały włos bym uszkodził model. Na wysokości ok 30 cm załamalem podejście i wytrzymywałem do małej szybkości, przeciągnięcie i korek... końcówka plata w glebe, a za nim nos. Aby szybowiec leciał stabilnie loten ślizgowym, muszę ustawiać trymer SW na "mordę", niewiele ale jednak. To pierwszy dzień prob, sprawdzę wszystko pokolei.
Dziękuję wszystkim za gratulacje :) , motywujecie mnie do dalszej pracy :D

_________________
https://gliders.pl/ Szybowce są najfajniejsze....
SAM 18-007
pozdrawiam
milo


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 13 kwie 2012, o 22:49 
Offline
Modelarz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 wrz 2011, o 22:29
Posty: 191
Lokalizacja: Australia-Canberra
Wyglada ze nie masz zwichrzenia aerodynamicznego na koncowkach skrzydla i dlatego zwalenie sie w korek wyglada troche drastycznie.
Przed nastepnym lotem podnies obie lotki np. 3mm do gory, zmieni to kat natarcia na koncowkach na mniejszy i przeciagniecie bedzie b. lagodne i przy znacznie mniejszej predkosci.

_________________
Pozdrawiam Stan

'Szybowiec ciezki na nos sam “zwali” sie na skrzydlo, a moze i w korkociag -- a prawidlowo wywazony szybowiec tez sie “wali” poniewaz PILOT chce go zwalic'.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 71 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następna

Strefa czasowa UTC+2godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group