Forum modelarskie RC , projektowanie CAD

forum.aerodesignworks.eu
Dzisiaj jest 28 mar 2024, o 22:59

Strefa czasowa UTC+2godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna
Autor Wiadomość
Post: 21 wrz 2012, o 15:40 
Offline
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 sie 2011, o 22:39
Posty: 3695
Lokalizacja: Elbląg
Czy ktoś z uzytkowników ma opanowaną metodę oklejania rdzeni styropianowych balsą, lub czymś innym? Proponuję wymienić się swoimi doświadczeniami w tym zakresie. Krok po kroku.

_________________
https://gliders.pl/ Szybowce są najfajniejsze....
SAM 18-007
pozdrawiam
milo


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 21 wrz 2012, o 23:23 
Offline
Modelarz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 wrz 2011, o 22:29
Posty: 191
Lokalizacja: Australia-Canberra
WOW, ciesze się ponieważ metoda ma naprawdę wiele zalet np. podobno jest 2x mocniejsza od metody tradycyjnej, zezwala w prosty sposób na precyzyjne ustawienie zwichrzenia aerodynamicznego, zezwala na bardzo precyzyjne odtworzenie zdanego profilu i na płynne przejście z jednego profilu na inny.
Ponieważ za kilka minut jadę na zawody F5J i wracam w środę rano to teraz tylko wrzucę link na rcgroup gdzie jest dużo dobrych zdjęć jak gość to robi. Na początku pokazane jest zrobienie formy na kadłub i dalej skrzydła.
Gorąco zapraszam do dyskusji, ja robię to bardzo podobną metodą i jestem zadowolony w 1000%
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1591260
Panowie, resztę w przyszłym tygodniu i jeszcze raz zapraszam.

_________________
Pozdrawiam Stan

'Szybowiec ciezki na nos sam “zwali” sie na skrzydlo, a moze i w korkociag -- a prawidlowo wywazony szybowiec tez sie “wali” poniewaz PILOT chce go zwalic'.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 22 wrz 2012, o 17:58 
Offline
Modelarz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 paź 2011, o 23:03
Posty: 455
Lokalizacja: Świnoujście
A tutaj taki mały tuturial z budowy laminatów http://www.swiss-composite.ch/pdf/A-Giotto.pdf

_________________
pozdrawiam Piotr

http://www.amc-jantar.pl
Obrazek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 27 wrz 2012, o 07:22 
Offline
Modelarz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 wrz 2011, o 22:29
Posty: 191
Lokalizacja: Australia-Canberra
OK. wracajac do tematu musze przeprosic , ale nie mam dokumentacji zdjeciowej . Tak jak napisalem metoda ktora ja preferuje rozni sie nie wiele od metody w rcgroup czy tej z linku Piotra.
Jestem zwolennikiem forniru abachi lub tez jak niektorzy nazywaja obeche, grubosc abachi 0.6mm i na krawedzi splywu abachi szlifuje fazke zezwalajaca na uzyskanie ostrej krawedzi splywu. Do klejenia forniru i stropianu uzywam zywicy epoxydowej WEST SYSTEM. Po nalozeniu zywicy na fornir laminuje waski pasek plotna szklanego 28.5 gr/m2 w miejscu gdzie jest fazka twozaca krawedz splywu.
Dakladnosc zachowania profilu i ostra krawedz splywu podnosza osiagi szybowca.

Nastepnie nakladam fornir na dolny negatyw styropianowy zywica do gory, na to nakladamy rdzen styropianowy dolna powiezchnia profilu do zywicy. Na gorna powiezchnie rdzenia –skrzydla kladziemy przygotowany drugi fornir rowniez posmarowany dokladnie zywica . Przykrywamy gornym negatywem, ustawiamy, sprawdzamy czy wszystko prosto, rownolegle itd.-
I to wszystko wkladamy do worka foliowego prozniowego, jeszcze raz wszystko sprawdzam, uszczelniam worek prozniowy i wlaczam pompe prozniowa.
Dlaczego tak, a nie 150kg cegiel, kamieni czy stali?
Wyobrazmy sobie skrzdelko o 20 dcm2 powiezchni tj 2000 cm2, I jezeli obciazylismy to 150kg cegiel
to na 1cm2 wypada 0.075kg/cm2. Panowie 75gr na 1cm2 to naprawde nie wiele
Teraz dysponujac byle jaka pompa ktora da nam 250mm-350mm slupa rteci lub 330-500milibars to na 1cm2 bedzie nacisk 0.34-0.5 kg I tak na cale skrzydlo to bedzie 680kg-1000kg
Druga zaleta rowniez wazna jest brak babli powietrza pomiedzy fornirem, balsa a styropianem.
W tak wykonanym skrzydle fornir jest elementem struktularnym I przenosi wiekszosc obciazen.
Metoda jest prosta, wymaga troszke innego sprzetu (pompa, zawory, folia itd), ale napewno wymaga przemyslenia co i dlaczego chcemy od naszego szybowca.

_________________
Pozdrawiam Stan

'Szybowiec ciezki na nos sam “zwali” sie na skrzydlo, a moze i w korkociag -- a prawidlowo wywazony szybowiec tez sie “wali” poniewaz PILOT chce go zwalic'.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 27 wrz 2012, o 08:42 
Offline
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 sie 2011, o 22:39
Posty: 3695
Lokalizacja: Elbląg
Czy zamiast żywicy, mozna zastosowac klej poliuretanowy Soudal 66A? Z moich obserwacji wynika, że jest lżejszy i krótki czas wiązania.

_________________
https://gliders.pl/ Szybowce są najfajniejsze....
SAM 18-007
pozdrawiam
milo


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 27 wrz 2012, o 10:43 
Offline
Modelarz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 wrz 2011, o 22:29
Posty: 191
Lokalizacja: Australia-Canberra
Nie mam doswiadczenia z klejem poliuretanowym Soudal 66A, ale gdzies czytalem ze mozna????????????????

_________________
Pozdrawiam Stan

'Szybowiec ciezki na nos sam “zwali” sie na skrzydlo, a moze i w korkociag -- a prawidlowo wywazony szybowiec tez sie “wali” poniewaz PILOT chce go zwalic'.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 27 wrz 2012, o 12:25 
Offline
Modelarz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 paź 2011, o 23:03
Posty: 455
Lokalizacja: Świnoujście
Milo możesz kleić na soudal 66A , klejem smarujesz płaszcze a rdzeń lekko zraszasz wodą żeby uzyskać wiadomy efekt ;)
Jak byś się chciał pobawić jeszcze w podciśnienie to tu masz zestaw startowy http://www.easycomposites.co.uk/resin-i ... aspx#video

_________________
pozdrawiam Piotr

http://www.amc-jantar.pl
Obrazek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 27 wrz 2012, o 13:15 
Offline
Modelarz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 5 paź 2011, o 15:06
Posty: 314
Lokalizacja: Elbląg
e... ja mam kompresor/pompę z lodówki zrobiony - zaworek zwrotny na wejściu i podciśnienie miażdży wszystko :) trzeba uważać. Po co ładować się w takie koszty? przy okazji z drugiej strony dmucha do aerografu :)

_________________
Piotrek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 27 wrz 2012, o 14:20 
Offline
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 sie 2011, o 22:39
Posty: 3695
Lokalizacja: Elbląg
Ha, pytam o ten Soudal, bo go używam do oklejania rdzeni, tylko....klej poliuretanowy pieni sie , zastyga, klei, pod wpływem wilgoci zawartej w powietrzu. Pompa próżniowa jakby nie spojrzeć, to pozbawia element tej wilgoci.
Piter, kiedyś pryskałem wodą, ale po tej operacji klej rozpręża się wielokrotnie mocniej, proces trudny do opanowania, już tego nie robię, chyba że chcę nim coś wypełnić , uzupełnić. Dodatkowo balsa pokropiona woda ulega odkształceniom, ale to napewno wiecie.

_________________
https://gliders.pl/ Szybowce są najfajniejsze....
SAM 18-007
pozdrawiam
milo


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 27 wrz 2012, o 14:44 
Offline
Modelarz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 5 paź 2011, o 15:06
Posty: 314
Lokalizacja: Elbląg
pompa próżniowa robi jeszcze coś - wyciąga bąbelki :) Więc klej nie ma szans się spienić. Powstanie i tak jednolita skorupa kleju, więc w tym wypadku lepiej kleić żywicą. Jednocześnie wydaje mi się, że w przypadku docisku mechanicznego lepiej stosować poliuretan, gdyż on zniweluje niejako skutki niedokładnego dociśnięcia wypełniając luki.

_________________
Piotrek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna

Strefa czasowa UTC+2godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group