Forum modelarskie RC , projektowanie CAD

forum.aerodesignworks.eu
Dzisiaj jest 28 mar 2024, o 17:13

Strefa czasowa UTC+2godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
Post: 30 kwie 2019, o 11:02 
Offline
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 wrz 2012, o 08:17
Posty: 1219
Lokalizacja: Wrocław
Myślę że bardzo wiele osób posiada takie ściski:
Załącznik:
01.jpg
01.jpg [ 179.9 KiB | Przeglądany 6883 razy ]

Swoje pierwsze 2 szt. kupiłem dawno temu w jakimś markecie. Działały bardzo dobrze. Z czasem pojawiła się potrzeba zakupu kolejnych 2 sztuk i kupiłem takie same. Niby takie same ale nieco różniące się detalami i co najważniejsze - nie zaciskały się tak mocno jak te pierwsze.
W kolejnych latach, zakupiłem w sklepie internetowym kolejne sztuki, niby firmówki bo miały... napis :lol: Ku mojemu zdziwieniu działały jeszcze gorzej niż te drugie które nie działały tak jak należy! :| Zareklamowałem, przysłali nowe działające... nieco lepiej :x Używałem tych najlepszych, a gdy była potrzeba użycia kolejnych radziłem sobie naciągając gumki na rączke zaciśniętego ścisku lub kleiłem taśmą:
Załącznik:
02.jpg
02.jpg [ 211.86 KiB | Przeglądany 6883 razy ]

Tak "zmodyfikowany" :lol: ścisk działał prawidłowo ale nie było to praktyczne. Po ostatnim częstym używaniu miarka się przebrała i postanowiłem je naprawić. Udało się w każdym przypadku a ścisków było około 10 sztuk.

Różne były przyczyny a zaczynamy od rozkręcenia obudowy. W dwóch przypadkach, problem był w zbyt małym luzie blaszki i opierała się o uchwyt zwalniające (prostokąt po lewej):
Załącznik:
03.jpg
03.jpg [ 252.99 KiB | Przeglądany 6883 razy ]

Dodanie podkładki lub dwóch w odpowiednie miejsce rozwiązały problem.

Jeśli to nie pomaga (lub luz jest) można spróbować odtłuścić blaszki/prowadnice. Niekiedy polepsza to pracę. Jeśli ścisk nadal nie działa satysfakcjonująco, musimy wyciągnąć prowadnicę. Na dole prowadnicy znajduje się tulejka którą łatwo wybić za pomocą np. śrubki M2,5 opierając prowadnicę o nakrętkę:
Załącznik:
04.jpg
04.jpg [ 124.75 KiB | Przeglądany 6883 razy ]

Wyjmujemy blaszki. Bardzo często ta górna ma zbyt duże wycięcie lub fazę:
Załącznik:
05.jpg
05.jpg [ 115.63 KiB | Przeglądany 6883 razy ]

Wystarczy zamienić je miejscami w odpowiedni sposób, odtłuścić i ścisk działa jak należy 8-)
Załącznik:
06.jpg
06.jpg [ 193.86 KiB | Przeglądany 6883 razy ]

Czasem trzeba lekko spiłować na blaszce krawędź wycięcia na krótszym boku od strony przycisku zwalniającego ale ja miałem tak w jednym przypadku.
Tulejkę należy wbić z tej samej strony co była - inaczej po przesunięciu górnej szczęki (ścisk działa na na rozpychanie), szczęki będą po dwóch stronach prowadnic.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 30 kwie 2019, o 14:22 
Offline
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 lip 2014, o 07:56
Posty: 1703
Lokalizacja: Gdańsk
No, ciekawe spostrzeżenia, moje ściski na razie działają dobrze... ale dobrze wiedzieć, że w razie czego można im pomóc :)

_________________
Nic tak nie cieszy, jak własny szybowiec :D
____________SAM 18-025_____________
https://gliders.pl


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 30 kwie 2019, o 17:13 
Offline
Modelarz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 lut 2016, o 22:51
Posty: 54
Lokalizacja: Colne U.K.
Mam ich kilkanaście, zasada działania fajna, ale niestety moje (jakiejś gorszej jakości) plastikowe obudowy popękały i połamały się. Muszę zrobić remanent, szrot wyrzucić i zakupić coś pewniejszego.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 

Strefa czasowa UTC+2godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group