Forum modelarskie RC , projektowanie CAD

forum.aerodesignworks.eu
Dzisiaj jest 15 cze 2025, o 23:01

Strefa czasowa UTC+2godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4  Następna
Autor Wiadomość
Post: 13 cze 2012, o 19:10 
Offline
Modelarz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 kwie 2012, o 19:55
Posty: 476
Lokalizacja: Warszawa
slawekmod pisze:
Przeliczcie szybko jakieś wymiary i takiego skrzynkowca narysuje się w przerwie na kawę.

To poddam taką koncepcję pod rozwagę.
Załącznik:
HOLOWNIK_JPEG.JPG
HOLOWNIK_JPEG.JPG [ 33.96 KiB | Przeglądany 1402 razy ]

Dla dalszego kombinowania proszę doświadczonych o wskazówkę gdzie umieszcza się zaczep do holu. Na filmach widziałem, ze to jest na grzbiecie za środkiem ciężkości.

_________________
Pozdrawiam.
Stefan.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 13 cze 2012, o 23:23 
Offline
Modelarz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 wrz 2011, o 22:29
Posty: 191
Lokalizacja: Australia-Canberra
Stema pisze:
slawekmod pisze:
Przeliczcie szybko jakieś wymiary i takiego skrzynkowca narysuje się w przerwie na kawę.

To poddam taką koncepcję pod rozwagę.
Załącznik:
HOLOWNIK_JPEG.JPG

Dla dalszego kombinowania proszę doświadczonych o wskazówkę gdzie umieszcza się zaczep do holu. Na filmach widziałem, ze to jest na grzbiecie za środkiem ciężkości.



Czy jestes pewny ze rozwazales plusy i minusy co jest za i przeciw? Moze podasz jakies zalozenia teoretyczne, obliczenia tego projektu. Czy myslales o bezpieczenstwie szybowca
i jak hol bedzie traktowal skrzydlo przy zmianie wysokosci lotu. (ponizej holownika).
Stefan zeby usiasc do CAD'a (narzedzia) i poswiecic dziesiatki godzin, wymagane sa jakies podstawy.

Oczywiscie ze uklad kaczki lata, ale chyba bym nie ryzykowal uzycia go do holowania szybowcow.

_________________
Pozdrawiam Stan

'Szybowiec ciezki na nos sam “zwali” sie na skrzydlo, a moze i w korkociag -- a prawidlowo wywazony szybowiec tez sie “wali” poniewaz PILOT chce go zwalic'.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 14 cze 2012, o 20:19 
Offline
Modelarz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 kwie 2012, o 19:55
Posty: 476
Lokalizacja: Warszawa
Stan pisze:
Stefan zeby usiasc do CAD'a (narzedzia) i poswiecic dziesiatki godzin, wymagane sa jakies podstawy.
Oczywiscie ze uklad kaczki lata, ale chyba bym nie ryzykowal uzycia go do holowania szybowcow.

Przecież ja się pytam. Nic nie wiem o holowaniu i będąc holowanym. Dlatego prosiłem o potwierdzenie gdzie umieszcza się zaczep.
Chcę zebrać jakieś informacje na te tematy.
I dlaczego uważasz, ze kaczka się nie nadaje?

_________________
Pozdrawiam.
Stefan.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 14 cze 2012, o 20:25 
Offline
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 sie 2011, o 22:39
Posty: 3797
Lokalizacja: Elbląg
Stefan, chyba chodzi nam tutaj o to, aby model był prosty, trwały, a przedewszystkim łatwy w pilotażu. Moim skromnym zdaniem, każde udziwnienie niepotrzebnie komplikuje projekt i prawdopodobnie zmiejsza szanse na udany oblot. Oczywiście to moje, zupełnie subiektywne zdanie.

_________________
https://gliders.pl/ Szybowce są najfajniejsze....
SAM 18-007
pozdrawiam
milo


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 15 cze 2012, o 05:59 
Offline
Modelarz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 wrz 2011, o 22:29
Posty: 191
Lokalizacja: Australia-Canberra
Cytuj:
Czy jestes pewny ze rozwazales plusy i minusy co jest za i przeciw? Moze podasz jakies zalozenia teoretyczne, obliczenia tego projektu. Czy myslales o bezpieczenstwie szybowca
i jak hol bedzie traktowal skrzydlo przy zmianie wysokosci lotu. (ponizej holownika)
.


Rowniez napisalem to cos powyzej co niweczy bezpieczne holowanie "kaczka"
Chce rowniez potwierdzic to co widziales: Zaczep jest zawsze za SC.
A teraz napisze jak ja widze projectowanie:
Zakladamy ze nigdy nie latalem holownikiem i nie bylem holowany i nie wiele wiem w temacie. Od czego ja bym zaczal - od trenerka 1,2 - 2m skrzydlo i trenowal swoje umiejetnosci w powietrzu w kazda pogode. Pilot tuga lata absolutnie plynnie jak po sznurku!!!!!!
Nastepnie zdobyl bym plany modelu powszechnie znanego(holownika) i zbudowal go, moze rowniez szybowiec do holowania lub szukal bym kolege z szybowcem. Po roku, zakladamy ze latam dobrze, wylatuje kilka godzin nowym zbudowanym holownikiem i jak wszystko gra zapraszam kolege z szybowcem na pierwszy hol. Dalej doskonale latanie wiem juz jak to wyglada na wlasnej pupie i pomalu dojrzewam do pierwszego projektu. Bacznie obserwuje jak i czym inni lataja i probuje porownac z innymi czy moj projekt spelnia wszystkie wymogi tego co bym chcial osiagnac. Jesli nie - dalej sie ucze,
jesli tak- zaczynam liczenie, wstepne szkice, licze rowniez sily na zamiary, rysunki itd.
I dopiero teraz projekt jest gotowy do CAD'a lub innego gada. Teraz buduje, latam, usprawniam, przebudowuje, itd
I tak powinno wygladac podejcie kazdego modelarza, pilota - projektanta.


Umiejetnosci, Doswiadczenie, Wiedza
Bardzo wazne 3 elementy.
Wiedze i doswiadczenie innych moze i powinno byc przekazywane na forum.
Umiejetnosci zdobywamy sami.

_________________
Pozdrawiam Stan

'Szybowiec ciezki na nos sam “zwali” sie na skrzydlo, a moze i w korkociag -- a prawidlowo wywazony szybowiec tez sie “wali” poniewaz PILOT chce go zwalic'.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 15 cze 2012, o 14:10 
Offline
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 sie 2011, o 22:39
Posty: 3797
Lokalizacja: Elbląg
Stan, w całej rozciągłości sie z Tobą zgadzam, za wyjątkiem....za wyjątkiem jednej kwestii.
Uważam, że holowanie modelu szybowca innym modelem jest jednym z najwyższych stopni wtajemniczenia w modelarstwie rc. Dlatego myślę, że nie należy zaczynać od trenerka, małego, co by sie wprawić w sterowaniu. Z ten typ startu biorą się ci , którzy juz mają opanowany pilotaż w zakresie bardzo dobrym. Rozpocząłem ten wątek, aby spróbować okreslić wstępne założenia takiego modelu, pod konkretny silnik.
Zaprojektowanie, okreslenie ogólnych założeń, a później zbudowanie takiego modelu i bardzo dobre wlatanie się w niego, a na samym końcu proba holu, lotu zespołu....tak widzę ten temat.
Dyskutujmy tylko na temat zawarty w tytule wątku.

_________________
https://gliders.pl/ Szybowce są najfajniejsze....
SAM 18-007
pozdrawiam
milo


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 15 cze 2012, o 23:21 
Offline
Modelarz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 wrz 2011, o 22:29
Posty: 191
Lokalizacja: Australia-Canberra
Ja tylko napisalem w temacie bardzo ogolnie i odpowiedz moja miala za zadanie tylko przekazac zainteresowanym:
Zeby byc projektantem, konstruktorem i pilotem nalezy poznac temat od "podszewki"- Umiejetnosci, Doswiadczenie, Wiedza.
Wiem rowniez ze te bardzo wazne 3 elementy so istotne w zyciu codziennym

_________________
Pozdrawiam Stan

'Szybowiec ciezki na nos sam “zwali” sie na skrzydlo, a moze i w korkociag -- a prawidlowo wywazony szybowiec tez sie “wali” poniewaz PILOT chce go zwalic'.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 17 cze 2012, o 12:45 
Offline
Modelarz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 kwie 2012, o 19:55
Posty: 476
Lokalizacja: Warszawa
Stan.
Myślałem, że podzielisz się wiedzą. Podasz miejsce zaczepu, i dlaczego, jakieś wektory, współzależności mas holownika i szybowca. Jakieś konkrety, które pomogą zrozumieć jak pracuje i zachowuje się taki zespół w powietrzu.
Ty zaproponowałeś sam sobie dojdź po drugim, czy trzecim modelu, lub tak jak robią w Chinach czy kiedyś w ZSSR, skopiuj, podpatrz lub ukradnij.
Nie na to liczyłem. Krytykę oczywiście przyjmuję, ale muszę wiedzieć dlaczego.

_________________
Pozdrawiam.
Stefan.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 17 cze 2012, o 14:29 
Offline
Modelarz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 wrz 2011, o 22:29
Posty: 191
Lokalizacja: Australia-Canberra
Stema pisze:
Stan.
Myślałem, że podzielisz się wiedzą. Podasz miejsce zaczepu, i dlaczego, jakieś wektory, współzależności mas holownika i szybowca. Jakieś konkrety, które pomogą zrozumieć jak pracuje i zachowuje się taki zespół w powietrzu.
Ty zaproponowałeś sam sobie dojdź po drugim, czy trzecim modelu, lub tak jak robią w Chinach czy kiedyś w ZSSR, skopiuj, podpatrz lub ukradnij.
Nie na to liczyłem. Krytykę oczywiście przyjmuję, ale muszę wiedzieć dlaczego.


1. Ty nie pytasz, ty sugerujesz swoj koncept kaczki - dostales odpowiedz negatywna z malym wyjasnieniem dlaczego. Jak kiedys zapytasz w innym temacie to byc moze pogadamy.
2. Czytasz tylko to co ci pasuje i zaczynasz bawic sie w zagrywki polityczne, a mnie to nie bawi, ale w kurza. :evil: Poradzilem nauczyc sie latac a nastepnie zbudowac wyprobowany dobrze znany holownik-jest to nastepny etap zdobywania wiedzy i eliminuje niepowodzenia. Napisalem rowniez ze polozenie zaczepu je zawsze za SC. dodam ze najlepiej jest go umiescic jest w okolicy krawedzi splywu
3. Ten temat nalezy do Milo i juz go nie bede zasmiecal :roll:

_________________
Pozdrawiam Stan

'Szybowiec ciezki na nos sam “zwali” sie na skrzydlo, a moze i w korkociag -- a prawidlowo wywazony szybowiec tez sie “wali” poniewaz PILOT chce go zwalic'.


Ostatnio zmieniony 17 cze 2012, o 15:03 przez Stan, łącznie zmieniany 1 raz

Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 17 cze 2012, o 14:41 
Offline
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 sie 2011, o 22:39
Posty: 3797
Lokalizacja: Elbląg
..."Pax między chrześcijany"... ;) (cytat)
Panowie, temat chyba nie jest wart, aby ostrzyć noże.
Może "pomoderuję" :)
Jako autor wątku, odrzucam jakikolwiek inny uklad platowa, niż tradycyjny - wszelkie kaczki, bezogonowce, latające skrzydła, śmigłowce...poziom komplikacji jest nie współmierny do spodziewanych korzyści.
Potraktujmy sprawę jako swoisty poradnik, dla tych co myślą o zbudowaniu holownika - jeszcze raz napiszę, prosty, mocny, niezawodny - włączając w to mnie.

A Stefanowi i Stanowi proponuję po "wirtualnym uścisku", i błagam bez eskalacji....przyjmijmy, że w tym momencie ja mam ostatnie słowo :)

_________________
https://gliders.pl/ Szybowce są najfajniejsze....
SAM 18-007
pozdrawiam
milo


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4  Następna

Strefa czasowa UTC+2godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group